Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Check engine
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Check engine
Autor Wiadomość
wojtasbb 




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 23
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 11:51   [R620] Check engine
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam!

Po ponad miesiącu rozłąki z moją 620 (powód opisany w innym moim poście) wreszcie ją odebrałem z powrotem.
Niby wszystko hiper-super itd., ale ...
Jadąc autem na "stałych" obrotach (powiedzmy 1500 obr.) po kilku chwilach zapala się kontrolka check engine. Silnik normalnie pracuje, po dodaniu gazu przyśpiesza, nie ma żadnych innych niepokojących objawów. Zapala się tylko przy kilkusekundowym przytrzymaniu gazu na stałym poziomie obrotów. Po odpuszczeniu gazu (zmniejszenie obrotów) kontrolka gaśnie.
Może spotkał się już ktoś z takim problemem i wyjaśni mi co mogło być tego przyczyną?

Jeszcze nie robiłem samodiagnostyki, bo auto odebrane niedawno i nie miałem nawet kiedy tego zrobić.

Pozdr.
Wojtek
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 13, 2011 01:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 01, 2010 11:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 01, 2010 13:45   

Zrob samodiagnostyke. To jest chwila, ja zrobilem w nocy w 2 minuty. Po pijaku ;)

Ja mam podobnie, ale u mnie to krokowiec i samochod sam trzyma czasami te wlasnie 1500 obrotow i mi check nie gasnie dopoki nie wylacze auta.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 13:47   

Robiony był rozrząd, albo coś przy pompie? Jeśli wyjdzie błąd 34, to prawdopodobnie trzeba poprawić ustawienia kąta wtrysku.
 
 
wojtasbb 




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 23
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 17:41   

Była robiona kapitalka po zatarciu silnika, więc przypuszczam że zarówno rozrząd jak i pompa były ruszane. Stąd może ten CE.

Samodiagnostykę mam zamiar zaraz po pracy zrobić, więc pewnikiem wieczorem już będę wiedział co jest na rzeczy.

BTW: Nie orientuje się ktoś z Was, gdzie w Bielsku lub okolicy można ustawić porządnie ten kąt wtrysku? Jest taka jedna firma zajmująca się diagnostyką i mechaniką samochodową, ale za podpięcie do kompa i za ustawienie kąta wtrysku życzą sobie 570 zł :) To chyba moim zdaniem trochę za dużo.

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 17:41 ]
Diagnostyka zrobiona. Kody błędów które odczytałem:
28 oraz 34.

34 - przypuszczam że to właśnie od źle ustawionego kąta wtrysku,
a ten 28?

Przy okazji: u mnie w aucie złącze diagnostyczne jest z prawej strony, mniej więcej tam gdzie pasażer trzyma nogi pod schowkiem :) Co się go naszukałem pod plastikiem przy kierownicy, tak jak to było w poradniku, to moje :D
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 17:56   

wojtasbb napisał/a:
a ten 28?
Odpinałeś przepływkę i stąd ten błąd. Po około 50 uruchomieniach stacyjki zniknie sam, o ile przepływka będzie podpięta.
Cytat:
Przy okazji: u mnie w aucie złącze diagnostyczne jest z prawej strony, mniej więcej tam gdzie pasażer trzyma nogi pod schowkiem :) Co się go naszukałem pod plastikiem przy kierownicy, tak jak to było w poradniku, to moje :D
W większości 600 SDi tam właśnie jest złącze diagnostyczne i wiele razy na forum o tym było ;) .
 
 
wojtasbb 




Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 23
Skąd: Bielsko-Biała



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 20:56   

Przepływka pewnie była odpinana, bo przy wyciąganiu silnika to raczej przeszkadzała.
Ale to nie ja się z tym męczyłem więc nie wiem.
Teraz jak już wiem gdzie jest złącze diagnostyczne w moim R, będę sobie mógł sprawdzać błędy częściej :)
Właśnie z postów wyczytałem, że złącze może być z prawej strony i dlatego jeszcze tam szukałem, ale w pierwszej kolejności kierowałem się opisem z poradnika. Ale skoro w większości R 600 SDi złącze jest w tym samym miejscu, to ciekawe dlaczego tego jeszcze nikt nie poprawił w poradniku. Błędy ładnie pisane, mruganie też, a lokalizacja błędnie podana.

Dzięki za pomoc i porady.
Jeszcze jakby ktoś mógł podać lokalizację jakiegoś punktu w Bielsku lub okolicy, gdzie ustawiają kąt wtrysku w porządny sposób i za w miarę przyzwoite pieniądze, bo remont silnika kosztował mnie 3000 PLN no i nie ukrywam, że to bardzo uszczupliło mój budżet domowy.
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 08:13   

Z tą kontrolką check engine to na 100% kąt wtrysku...Jak w okolicy nie masz taniego warsztatu,a chcesz zaoszczędzić to przyjedz do Krakowa. U Pana Midowicza będzie taniej;)
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 09:46   

thef napisał/a:
wojtasbb napisał/a:
a ten 28?
Odpinałeś przepływkę i stąd ten błąd. Po około 50 uruchomieniach stacyjki zniknie sam, o ile przepływka będzie podpięta.

Nie zgodze sie w Roverach z silnikiem sdi odpiecie przeplywki nie sygnalizuje bledu
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 10:36   

berserker8888 napisał/a:
Nie zgodze sie w Roverach z silnikiem sdi odpiecie przeplywki nie sygnalizuje bledu

no to jesteś jedyny który się z tym nie zgadza
uzasadnij swoją wypowiedź
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 10:46   

Przynajmniej u mnie i u kolegi, ktory trez ma sdi. Zbieg okolicznosci?? Poza tym pewien zaprzyjazniony mechanik wysnul taka teze....
 
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 11:01   

Nie ma sygnalizacji błędu kontrolką "check engine", ale błąd jest i pokazuje się po podpięciu auta do komputera lub przy robieniu samodiagnostyki, więc zmień mechanika.
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 11:06   

[quote="szoso420"]
berserker8888 napisał/a:
Nie zgodze sie w Roverach z silnikiem sdi odpiecie przeplywki nie sygnalizuje bledu



Hahahaha dobre :) Sygnalizuje błąd jak nic
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 11:42   

mcjg napisał/a:
Nie ma sygnalizacji błędu kontrolką "check engine", ale błąd jest i pokazuje się po podpięciu auta do komputera lub przy robieniu samodiagnostyki, więc zmień mechanika.



Nie znam sie nie bede sie klocil. Przelywke mialem czyszczona potem po podpieciu komputer nie pokazal bledu. Zabieg robilem u mechanika z Krakowa, ponoc bardzo dobrego. Gdy spytalem go o blad powiedzial ze ten typ tak ma i nie pokazuje.
PS. A teraz z innej beczki skoro mi nie pokazuje bledu to znaczy ze walniety mam jakis czujnik, bo chyba sama przeplywka jest sprawna
 
 
 
mi_sza1 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 287
Skąd: Terespol



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 11:52   

berserker8888 napisał/a:
A teraz z innej beczki skoro mi nie pokazuje bledu to znaczy ze walniety mam jakis czujnik, bo chyba sama przeplywka jest sprawna

Też odpinałem przepływkę w celach sprawdzenia czy zmieni sie dynamika auta, i też żadne check engine sie nie zapalało. Komputerem nie sprawdzałem.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 12:43   

widzę że się nie rozumiemy a szczególnie kolega berserker8888
chodzi o to że lampka check się nie zapali gdy odepniemy przepływkę ale błąd zostanie w pamięci komputera po jej odpięciu
mi_sza1 napisał/a:
Komputerem nie sprawdzałem.

a poco komputer jak można wybłyskać sobie błędy
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 12:46   

szoso420 napisał/a:
widzę że się nie rozumiemy a szczególnie kolega berserker8888
chodzi o to że lampka check się nie zapali gdy odepniemy przepływkę ale błąd zostanie w pamięci komputera po jej odpięciu


Rozumie Cie kolego doskonale. Chodzi Ci, ze po odpieciu przeplywki blad pojawi sie w komputerze jak bedziemy robic diagnostyke. Nie chodzi mi o ta lamp
ke na liczniku :wink: U mnie w prawdzie nie sprawdzalismy w chwili gdy przelywka byla odpieta. Ale idac waszym tokiem rozumowania komputer powinien wyswietlic blad po ponownym jej zamontowaniu a tak nie jest.
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 07, 2010 13:01   

żeby wyskoczył błąd trzeba przekręcić zapłon na odpiętej przepływce inaczej błąd się nie pojawi, na wyłączonym zapłonie możemy odpinać i wpinać przepływkę do woli i błędu nie będzie dopóki nie przekręcimy zapłonu jak przepływka będzie odłączona
jeśli przekręciłbyś zapłon z odpiętą przepływką na bank powinien wyskoczyć błąd ale żeby go sprawdzić należy podpiąć się pod komputer diagnostyczny lub wybłyskać błędy według instrukcji na stronie klubowej
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 13:46   

Dziwne bo u mnie nie wyswietla tego bledu mimo iz odpinalismy przeplwke przy wlaczonym silniku. Potem srawdzlismy pod komputerem i nie bylo zadnego bledu. Co to moze byc w takim razie?
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 16:05   

berserker8888 napisał/a:
Dziwne bo u mnie nie wyswietla tego bledu mimo iz odpinalismy przeplwke przy wlaczonym silniku. Potem srawdzlismy pod komputerem i nie bylo zadnego bledu. Co to moze byc w takim razie?
A jakim komputerem sprawdzaliście? Sprawdź wg artykułu ze strony klubowej, to będziesz wiedział na 100%.
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Nie Mar 07, 2010 21:17   

Chyba testbook. Wiem ze jakis specjalistyczny do rovera

[ Dodano: Nie Mar 07, 2010 21:17 ]
Nie wiem jakim komputerem. Wiem ze dwoma. Pierwszy taki niebieski z wyswietlaczem jak kalkurator. A drugi to przez jakis modem czy cos podloczony do laptopa. Teraz nabilem sobie tym glowe i mysle.... dopiero co sie uporalem z dwoma glupimi awariami a tu znowu cos nie tak :nook:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Check engine
szags Rover serii 600, Honda Accord 10 Sro Gru 17, 2008 12:22
KRYS
Brak nowych postów [R620] CHECK ENGINE
TrAViShOn Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Kwi 29, 2010 19:29
TrAViShOn
Brak nowych postów [R620] Zapala sie check engine!!!
R1-Collection Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Gru 15, 2010 10:57
neon_4u
Brak nowych postów [R620] Kontrolka check engine
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Gru 02, 2009 22:56
maciej
Brak nowych postów [R620] Kontrolka check engine
Bartex19881 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Cze 09, 2008 09:04
nie-dzwiedz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink