Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 2.0TDI 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 2.0TDI 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku!!
Autor Wiadomość
bryslukasz 



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Śląskie



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:13   [R25 2.0TDI 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku!!

Czy ktoś może mi napisać gdzie dokładnie w tym modelu jest czujnik temperatury płynu chłodniczego odpowiedzialny za przestawianie kąta zapłonu?????
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:20   

...po pierwsze Rover 25 iDT, a po drugie nie bardzo rozumiem o czym piszesz :bezradny: , co ma jedno do drugiego ??
 
 
Colin1488 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 67
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:23   

w sterowaniu tym silnikiem silnikiem jest czujnik temperatury chłodziwa,tak wynika ze schematu ale gdzie on jest to nie powiem. :neutral:
 
 
 
bryslukasz 



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Śląskie



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:39   

jedną z przyczyn kiepskiego zapalania na zimnym silniku jest niesprawny czujnik płynu chłodniczego - ma za zadanie dać impuls na pompę która przyspiesza zapłon!!! o tym pisze!!
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:39   

...czujnik temp. płynu chłodniczego jest w każdym aucie, ale żeby odpowiadał za kąt zapłonu ?? , może koledze chodzi o kąt wtrysku- w końcu to diesel ??
 
 
bryslukasz 



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Śląskie



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:41   

no wtrysku wiadomo
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:45   

...za słabe odpalanie na zimnym silniku w dieslu winimy: niesprawne świece żarowe, niesprawny przekaźnik świec żarowych, zły kąt wtrysku paliwa lub słaba kompresja, czujnik uwalony po prostu nie pokaże Ci temp. płynu chłodniczego

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 20:45 ]
...właśnie masz wskazanie temp. wskazówka idzie do góry , jak silnik się zagrzeje ??
 
 
bryslukasz 



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Śląskie



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:47   

tak idzie do góry!! to ktoś mnie w błąd musiał wprowadzić z tym czujnikiem. Dzięki za wyjaśnienie tematu
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:49   

bryslukasz, a co się dzieje z autem , napisz jakie są objawy itd ??
 
 
bryslukasz 



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Śląskie



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 20:55   

Na zimnym długo kręci a jak w końcu odpali to czarny dym puści, sprawdzałem świece, przekaźnik, zaworek w gruszce, wszystko to ok. wymieniłem filtr paliwa i jakby lepiej tylko nie wiem czy dlatego że teraz nie ma przymrozków czy to naprawdę pomogło. A właśnie w trakcie problemu ktoś na forum mi zasugerował bym wymienił czujnik temperatury płyny chłodniczego bo mam tak że po przekręceniu stacyjki załącza się wentylator. I stąd te moje pytania o lokalizacji tego czyjnika
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 21:04   

jaki wentylator Ci się załącza po przekręceniu stacyjki ??
 
 
bryslukasz 



Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Śląskie



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 21:09   

na chłodnicy

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 21:09 ]
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#51

zobacz ten link objawy identyczne z opisem
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 23, 2010 23:41   

...ale bryslukasz, to :,, Trudny rozruch może mieć wiele przyczyn. Generalnie rzecz biorąc do uruchomienia silnika potrzebne są dwie podstawowe rzeczy: iskra oraz paliwo.
W pierwszej kolejności należy zatem sprawdzić, czy podawane jest paliwo (kontrola wyglądu świec oraz sprawdzenie, czy sterowane są wtryskiwacze, czy działa pompa paliwa i czy wytwarza odpowiednie ciśnienie w układzie) oraz, czy wytwarzana jest iskra.
Jeżeli świece i przewody WN, a także aparat zapłonowy i cewka są w dobrym stanie, to warto sprawdzić, czy przypadkiem nie zaśniedziały styki przy czujniku temperatury płynu chłodniczego. Jeśli dodatkowym objawem jest włączanie się wentylatora chłodnicy po przekręceniu kluczyka w stacyjce, to na 100% winny jest ten czujnik.
Inna możliwość to wadliwy silnik krokowy. Jeżeli nie zostanie po poprzednim wyłączeniu silnika ustawiony przez komputer wtrysku w pozycję "rozruch", to możemy mieć problem z uruchomieniem silnika.
Ostatni trop to czujnik położenia wału korbowego. Jeśli jest uszkodzony, to cewka nie poda napięcia na rozdzielacz. Czujnik ten można sprawdzić mierząc rezystancję występującą pomiędzy jego stykami. Powinna ona mieścić się w zakresie 1,1-1,7 kohm. Czujnik położenia wału znajduje się z tyłu silnika, przy połączeniu ze skrzynią i jest przykręcony do bloku jedną śrubką.'' dotyczy benzyny, nie diesla, skoro mówisz, że ten wiatrak Ci się załącza po przekręceniu stacyjki, to szukaj przyczyny od strony wentylatora, wtyczka, przekaźnik- tak nie może być, a czujnik w tym wypadku też nie ma na to wpływu, skoro na zimnym silniku też wiatrak sam się załącza

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 23:41 ]
...sprawdź sobie ten przekaźnik, może go np. wogóle nie masz- i wtedy wentyl będzie się kręcił cały czas, ale jak jest spróbuj wyczyścić na nim styki- jak są zaśniedziałe, a jak jest padnięty- wymień na nowy. Wentylator będzie się włączał kiedy będzie potrzebny, a nie jak masz teraz, że kręci się nonstop
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 2.0TDI 2000r] Problem z zapalaniem na zimnym silniku!!
bryslukasz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Mar 21, 2010 20:49
bryslukasz
Brak nowych postów [R25 2.0 IDT 2000r] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
Prezes89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Gru 08, 2008 20:07
Brt
Brak nowych postów [Rover 220 sd 97] problem z odpalaniem na zimnym silniku
jacax87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pią Mar 13, 2009 08:03
jacax87
Brak nowych postów [R200 SD 2.0 99'] Problem z odpalaniem na zimnym silniku
deflection Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Sro Gru 31, 2008 18:58
deflection
Brak nowych postów [R25 iDT 2000r.] Przerywa na zimnym silniku
maras83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Nie Sty 11, 2009 00:47
maras83



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink