Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
Autor Wiadomość
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:34   

a i tak żeby wyczerpać moją obecną wiedzę:
czerwony- przewód sterujący wentylatorem
żółty - skrzyneczka w której chyba odbywa się całe sterowanie
niebieski - elementy chodnicy które blokują plastik
fiolet - miejsca mocowań śrub

[ Dodano: Czw Kwi 08, 2010 22:34 ]
czyli jednak siłowo. No to pozostawię sobie to na jutro. i dam odpowiedź czy pomogło. I dalej proszę o namiary na aukcje/sklep z zestawem do wymiany uszczelki głowicy choć mam nadzieje że nie będzie potrzebna.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:54   

Zadzwoń do Gdańska http://www.4land.pl/kontakt/ lub http://www.ecc.pl/startowa.htm
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 22:07   

wystarczy go zdjac z jednej strony i bedie dostep do skrzynki przekaznikowej.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 22:25   

Jeśli chcesz zdjąć samo śmigło to klucz 15 wsadź w tą śrube na środku wiatraka, i przekręc smigło, powinno wyskoczyć z zatrzasków, nie ciągnij do siebie na siłe bo będziesz nowe śmigło kupował albo na śrubkach skręcał ;/ pod nim widać taką czarną skrzyneczkę chyba...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Pią Kwi 09, 2010 15:11   

No niestety za śmigłem nic nie ma. żadnej czarnej skrzyneczki. A jak próbowałem plastik zdjąć to mi cała chłodnica lata pomimo tego że odkręciłem śruby które zaznaczyłem na zdjęciu wyżej. Jakieś wskazówki jak się tego pozbyć zanim użyję siły?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 09, 2010 18:01   

criskrzysiu napisał/a:
No niestety za śmigłem nic nie ma. żadnej czarnej skrzyneczki. A jak próbowałem plastik zdjąć to mi cała chłodnica lata pomimo tego że odkręciłem śruby które zaznaczyłem na zdjęciu wyżej. Jakieś wskazówki jak się tego pozbyć zanim użyję siły?


Tylko spokojnie. Czarna skrzynka jest zaznaczona na twoim zdjęciu na żółto i dostępna po odchyleniu obudowy wentylatora. Ja mam co prawda diesla ale w benzynie jest podobnie poza różnicą w montażu obudowy wentylatora w dolnej części. Ze zdjęć na allegro wygląda jaby tam były jakieś zaczepy a nie śruby ale trzeba się przyjrzeć. Odkręcasz u góry zbiornik wyrównawczy i śruby trzymające po bokach. Potem wyciągasz platiki i gumki w górnych rogach obudowy i wyciągasz obudowę z zaczepów górnych. Potem odchylasz ile się da po stronie skrzynki i ją wymontowujesz (3 zatrzaski). Ja tak wymieniłem wentylator i nie było potrzeby demontażu rurek od klimy.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 10:45   

Witam. I dzikuję szystkim za dotychczasową pomoc. [jescze dziś poklikam w pomógł].
Wiatraczek po wymianie szczotek chodzi jak ta lala.
Pozostaje mi teraz problem oleju który znikł w sporych ilościach bo miałem na bagietce tak połowe między min a max a teraz mam poniżej min co się skoryguje jak tylko podjade do jakiegoś warsztatu ale najgorsze że podlożyłem kawałek panelu pod wylot rury wydechowej i niestety momentalnie pojawiły się kropelki wody zarówno na lpg jak i benzynie. Czy znaczy to, że jednak mam uszczelke do wymiany?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 12:56   

criskrzysiu napisał/a:
ak połowe między min a max a teraz mam poniżej min
sprawdzaj olej dwukrotnie. Za pierwszym razem wychodzi przekłamany pomiar, ponieważ (tak podejrzewam) plastyk na bagnecie jest wykonany z dziwnego tworzywa i działa podobnie jak teflon.
Cytat:
Czy znaczy to, że jednak mam uszczelke do wymiany?
moim zdaniem nie. Jest to normalne. W skrócie: Na skutek spalania benzyny i związków powstałych po za kaatalizatorem powstaje dużo pary wodnej i odkłada się w wydechu. Świadczy to o tym że Twój katalizator jest OK i robisz głównie krótkie trasy :wink:
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 13:25   

Olej sprawdzany dwukrotnie i nawet kontrolka się zapala przy zapłonie silnika. Na szczęście gaśnie a z tego co wyczytałem w instrukcji jest to oznaka niskiego poziomu oleju czyli pasuje.
A co do krótkich tras to racja.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 14:43   

criskrzysiu napisał/a:
Na szczęście gaśnie a z tego co wyczytałem w instrukcji jest to oznaka niskiego poziomu oleju czyli pasuje.
Jeżeli jest tak to na pewno. Trzeba było od razu napisać :wink:
 
 
criskrzysiu 



Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: Wejherowo



Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 14:50   

doczytałem że kolejną przyczyną ubytku płynu chłodniczego może być uszczelka pod kolektorem ssącym i termostat. Gdzie na tym zdjęciu się znajdują te części?
Chyba po tym wszystkim napisze jakiś fa na temat chłodnicy i przecieków bo już powoli kompendium zbieram w tym wątku.
A tak dodatkowo gdzie znajduje się sonda lambda?
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 14, 2010 17:05   

Kilka słow o szukaniu rezystora:

http://forum.roverki.eu/v...p=526905#526905

lub tutaj: http://forum.roverki.eu/v...p=526893#526893
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 18:39   

To ja nie bede tworzyl nowego tematu tylko sie podepne...
Chodzi o to ze w oryginalnym miejscu sie nie da zamocowac rezystora bo jest uszkodzone miejce , zobaczcie czy w tym miejscu moze byc ...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 18:43   

merf3 napisał/a:
zobaczcie czy w tym miejscu moze byc ...
Nie będzie miał chłodzenia i może się szybko spalić. Dlaczego nie wsadziłeś go pod pas przedni, przed wentylator?
 
 
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 18:50   

JAKOS nie chcial mi sie nigdzie zmiescic , to miejsce mi najbardziej pasowalo...Pod wentylatorem nie widzialem miejsca
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Cze 26, 2011 18:58   

merf3 napisał/a:
Pod wentylatorem nie widzialem miejsca
Myślałem nad wentylatorem. Gdzieś w okolicach wlotu powietrza idącego do filtra powietrza.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 26, 2011 19:54   

Jako elektronik powiem że miejsce dla rezystora jest wybrane bardzo żle. Jeżeli rezystor ma 0.47 Oma, to na nim będzie wydzielać się co najmniej około 200W ciepła i on po prostu musi mieć chłodzenie! Musisz kombinować tak, żeby rezystor stał w strumieniu powietrza, jeżeli nie chcesz go wymieniać co jakiś czas :D

P.S. Tak zostawione przewody to jeden krok do problemów z bezpiecznikiem.. :D
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
merf3 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 63
Skąd: gdynia

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 04, 2011 21:52   

NO i to mi wystarczy ....dzieki koledzy za szybkie odpowiedzi , szukam nowego miejsca .Jesli chodzi o kable to byla fotka robiona przed porzadkowaniem kabli

[ Dodano: Pon Lip 04, 2011 22:52 ]
witam.
A to nowe miejsce rezystora:) wentylacja jest, lepszego miejsca juz chyba nie znajde.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 05, 2011 06:05   

Teraz dużo lepiej :wink:
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 08:22   

Mam pytanie bo chciałem kupić rezystor dedykowany przez Applesa ale dopiero będa mieli w sklepie w połowie czerwca takie. Powiedziano mi ż emoże być zamiennik taki
HS100-0R47J.
Czy ma to jakieś znaczenie jakbym wziął ten a nie ten ? AX100WR-0R47

ta strona sklepu:
http://www.tme.eu/pl/kata...00wr+0r47&idp=1
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 57 Nie Sie 23, 2015 17:30
sash997
Brak nowych postów [R 75] Rezystor opornicy wentylatora???
taz87 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 14, 2013 18:10
robo
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnicy Kraków
andyhell Rover serii 75, MG ZT 37 Sro Sie 30, 2017 19:28
sash997
Brak nowych postów [MG ZT-T] Przegrzewanie się silnika
Mortal Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 14, 2011 22:03
kris-tofer
Brak nowych postów [75]Przegrzewanie silnika i
roverek Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Sty 27, 2017 15:40
roverek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink