a i tak żeby wyczerpać moją obecną wiedzę:
czerwony- przewód sterujący wentylatorem
żółty - skrzyneczka w której chyba odbywa się całe sterowanie
niebieski - elementy chodnicy które blokują plastik
fiolet - miejsca mocowań śrub
[ Dodano: Czw Kwi 08, 2010 22:34 ]
czyli jednak siłowo. No to pozostawię sobie to na jutro. i dam odpowiedź czy pomogło. I dalej proszę o namiary na aukcje/sklep z zestawem do wymiany uszczelki głowicy choć mam nadzieje że nie będzie potrzebna.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli chcesz zdjąć samo śmigło to klucz 15 wsadź w tą śrube na środku wiatraka, i przekręc smigło, powinno wyskoczyć z zatrzasków, nie ciągnij do siebie na siłe bo będziesz nowe śmigło kupował albo na śrubkach skręcał pod nim widać taką czarną skrzyneczkę chyba...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
No niestety za śmigłem nic nie ma. żadnej czarnej skrzyneczki. A jak próbowałem plastik zdjąć to mi cała chłodnica lata pomimo tego że odkręciłem śruby które zaznaczyłem na zdjęciu wyżej. Jakieś wskazówki jak się tego pozbyć zanim użyję siły?
No niestety za śmigłem nic nie ma. żadnej czarnej skrzyneczki. A jak próbowałem plastik zdjąć to mi cała chłodnica lata pomimo tego że odkręciłem śruby które zaznaczyłem na zdjęciu wyżej. Jakieś wskazówki jak się tego pozbyć zanim użyję siły?
Tylko spokojnie. Czarna skrzynka jest zaznaczona na twoim zdjęciu na żółto i dostępna po odchyleniu obudowy wentylatora. Ja mam co prawda diesla ale w benzynie jest podobnie poza różnicą w montażu obudowy wentylatora w dolnej części. Ze zdjęć na allegro wygląda jaby tam były jakieś zaczepy a nie śruby ale trzeba się przyjrzeć. Odkręcasz u góry zbiornik wyrównawczy i śruby trzymające po bokach. Potem wyciągasz platiki i gumki w górnych rogach obudowy i wyciągasz obudowę z zaczepów górnych. Potem odchylasz ile się da po stronie skrzynki i ją wymontowujesz (3 zatrzaski). Ja tak wymieniłem wentylator i nie było potrzeby demontażu rurek od klimy.
Witam. I dzikuję szystkim za dotychczasową pomoc. [jescze dziś poklikam w pomógł].
Wiatraczek po wymianie szczotek chodzi jak ta lala.
Pozostaje mi teraz problem oleju który znikł w sporych ilościach bo miałem na bagietce tak połowe między min a max a teraz mam poniżej min co się skoryguje jak tylko podjade do jakiegoś warsztatu ale najgorsze że podlożyłem kawałek panelu pod wylot rury wydechowej i niestety momentalnie pojawiły się kropelki wody zarówno na lpg jak i benzynie. Czy znaczy to, że jednak mam uszczelke do wymiany?
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Czw Kwi 15, 2010 12:56
criskrzysiu napisał/a:
ak połowe między min a max a teraz mam poniżej min
sprawdzaj olej dwukrotnie. Za pierwszym razem wychodzi przekłamany pomiar, ponieważ (tak podejrzewam) plastyk na bagnecie jest wykonany z dziwnego tworzywa i działa podobnie jak teflon.
Cytat:
Czy znaczy to, że jednak mam uszczelke do wymiany?
moim zdaniem nie. Jest to normalne. W skrócie: Na skutek spalania benzyny i związków powstałych po za kaatalizatorem powstaje dużo pary wodnej i odkłada się w wydechu. Świadczy to o tym że Twój katalizator jest OK i robisz głównie krótkie trasy
Olej sprawdzany dwukrotnie i nawet kontrolka się zapala przy zapłonie silnika. Na szczęście gaśnie a z tego co wyczytałem w instrukcji jest to oznaka niskiego poziomu oleju czyli pasuje.
A co do krótkich tras to racja.
doczytałem że kolejną przyczyną ubytku płynu chłodniczego może być uszczelka pod kolektorem ssącym i termostat. Gdzie na tym zdjęciu się znajdują te części?
Chyba po tym wszystkim napisze jakiś fa na temat chłodnicy i przecieków bo już powoli kompendium zbieram w tym wątku.
A tak dodatkowo gdzie znajduje się sonda lambda?
To ja nie bede tworzyl nowego tematu tylko sie podepne...
Chodzi o to ze w oryginalnym miejscu sie nie da zamocowac rezystora bo jest uszkodzone miejce , zobaczcie czy w tym miejscu moze byc ...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jako elektronik powiem że miejsce dla rezystora jest wybrane bardzo żle. Jeżeli rezystor ma 0.47 Oma, to na nim będzie wydzielać się co najmniej około 200W ciepła i on po prostu musi mieć chłodzenie! Musisz kombinować tak, żeby rezystor stał w strumieniu powietrza, jeżeli nie chcesz go wymieniać co jakiś czas
P.S. Tak zostawione przewody to jeden krok do problemów z bezpiecznikiem..
NO i to mi wystarczy ....dzieki koledzy za szybkie odpowiedzi , szukam nowego miejsca .Jesli chodzi o kable to byla fotka robiona przed porzadkowaniem kabli
[ Dodano: Pon Lip 04, 2011 22:52 ]
witam.
A to nowe miejsce rezystora:) wentylacja jest, lepszego miejsca juz chyba nie znajde.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Mam pytanie bo chciałem kupić rezystor dedykowany przez Applesa ale dopiero będa mieli w sklepie w połowie czerwca takie. Powiedziano mi ż emoże być zamiennik taki
HS100-0R47J.
Czy ma to jakieś znaczenie jakbym wziął ten a nie ten ? AX100WR-0R47
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum