Wysłany: Sob Maj 01, 2010 18:42 Zakup Rovera - klika pytań.
Witam wszystkich forumowiczów.
Z racji chęci posiadania auta jakim jest Rover 200 założyłem konto na forum
Mam jednak kilka pytań co do samego auta.
Chciałbym przeznaczyć na auto w sumie kwotę do 10 tys złotych.
Roczne przebiegi planuję na ok 20 tys km w większości po mieście.
Jestem studentem elektroniki więc koszty napraw i eksploatacji są dla mnie rzeczą priorytetową.
Zastanawiam się nad silnikiem diesla ale podobno do diesla części są droższe niż do benzyny.
W benzyniakach z kolei problemem jest ta felerna uszczelka pod głowicą.
Nie zależy mi na dużej mocy. Raczej stawiam na na ekonomię.
Co byście wybrali na moim miejscu
Domyślam się, że silnik 2.0 SD 86KM to nie poczciwy wolnossący diesel tylko turbodoładowany
Ciekaw jestem jak się sprawuje na słabszym jakościowo paliwie.
Czy te Roverki miały ocynkowaną karoserię jedne źródła mówią, że tak, drugie, że nie
Głównym atutem, który mnie przyciąga do tego auta jest ładny wygląd i nieduża cena przy niezłym wyposażeniu.
Swoją drogą zastanawia mnie dlaczego te auta skoro są dobre i nieźle wyposażone nie są wygórowane w cenie.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 01, 2010 18:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączam się do tematu. Też intersuje mnie ten model i dziwi mnie ta cena tych samochodów. Pewnie dlatego jest taka bo większość to przekładańce z anglika
Czy silniki rovera lubią gaz? Może ktoś się wypowiedziec kto ma zamontowany.
Pewnie dlatego jest taka bo większość to przekładańce z anglika
Bzdura.
witek2010 napisał/a:
Też intersuje mnie ten model i dziwi mnie ta cena tych samochodów.
Bo firma Rover jako taka już nie istnieje, stąd te ceny. Poza tym mało popularna marka w Polsce.
Pawel_K napisał/a:
Ten silnik ma przepływomierz
Coś na forum znalazłem, że jest ale można go wyrzucić bo steruje tylko egr
Tak i tak
Bierz diesla. Ceny wcale nie są takie wysokie części. Poza tym silniki bardzo wytrzymałe. Na jakość paliwa nie są bardzo wrażliwe. Nie wiem dlaczego chcesz wersję SD? Nie lepiej SDi? One się różnią właściwie tylko tym, że SD nie ma Intercoolera. Oczywiście osprzęt inny, pompa, ale to mniej istotne. Istotne jest to, że 19KM mniej, a spalanie wcale nie jest jakieś dużo mniejsze.
nigdy nie miałem do czynienia z dieslem więc może dlatego tak ostrożnie podchodzę do diesli intercooler traktuje jako nastepny element do psucia
A co do tych blach to mają ocynk
To że cenny takie niskie to brak popularności w Polsce, Rovery były produkowane w wersji europejskiej.
Jeśli chcesz diselka to polecam rzeczywiście SDi 19 koników więcej przyda się
intercooler traktuje jako nastepny element do psucia
Nie pamiętam, żeby ktoś na forum miał problem z IC.
Bierz SDi, bo ta moc naprawdę Ci się przyda.
Poza tym za jakiś czas się przyzwyczaisz do przyspieszenia SD i będziesz chciał czegoś więcej, to i tak będziesz musiał IC wstawić
Te diesle i tak są bardzo wytrzymałe. Najbardziej awaryjna jest turbina, bo wielu ludzi nie umie o nią dbać po prostu...
Ten silnik ma przepływomierz
Coś na forum znalazłem, że jest ale można go wyrzucić bo steruje tylko egr
Tak w tym silniku nie ma z tym problemu, można odłączyć przepływkę, zaślepić EGR i będzie chodził normalnie (wg jednego mojego mechanika nawet dynamiki dostanie).
Ogólnie to tak jak mówisz SD to poczciwy turbodiesel na zwykłej pompie mechanicznej - prosty jak budowa cepa. Co do jakości paliwa to nie common rail zeby wybrzydzać- co przejdzie przez filtr paliwa to on to łynie.
Ja ze swoim przez 2 lata nie miałem problemów - raz trzeba było wtrysk ustawić i tyle.
2 moich znajomych ma SDI i obaj mieli w przeciągu roku od zakupu pompy wymieniane ale pewnie po prostu trzeba dobrze kupić i nie szukać okazji.
Spalanie i dynamika na pewno na minus w porównaniu z SDI ale zaletą to prosta konstrukcja a samochód jakby nie było "nastoletni" więc wg mnie im prostszy tym lepszy.
pzdr.
A skutkuje to czymś więcej np zwiększonym zużyciem paliwa
Zapytam Was jeszcze drodzy forumowicze o Roverka 600.
Podobają mi się auta eleganckie a 600 rewelacyjnie wygląda.
Jeśli chodzi o diesla to dostępny jest tylko silnik 2.0SDi 105km.
Czy to ta sama konstrukcja co w Roverze 200
Dzięki za odpowiedzi. W takim razie szukam Roverka 600 SDi i mam nadzieje na w miarę tanią eksploatację
[ Dodano: Pon Maj 10, 2010 09:05 ]
Zapytam jeszcze jak jest z tą korozją w roverach
Spotkałem się z opinią, że rover bez rdzy to bardzo rzadko spotykany okaz a najczęściej rdzy poddają się okolice szyb i słupków przednich, nadkola we wszystkich błotnikach, drzwi na dole, klapy silnika i bagażnika, słupki drzwi nad klamką.
Co o tym myślicie Jak jest z rdzą w Waszych autkach Mam na myśli model Rover 600.
najczulsze sa podobno w 600tce tylne blotniki. osobiscie mam 600 z 99r i nie mam na nim ani grama rdzy. Być może po lifcie poprawili ten problem, a być moze mi się taki trafił
ja mam roverka 600 sdi z '98 i mogę potwierdzić, że na tylnich błotnikach pojawia sie rdza, nie jest to jakaś wielka ilość. Poza tym miejscem nie zauważyłem innych śladów korozji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum