Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420 Si] Problem z silnikiem 2.0, remontować - zmieniać ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:22
[r420 Si] Problem z silnikiem 2.0, remontować - zmieniać ?
Autor Wiadomość
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Sob Maj 15, 2010 18:29   

sTERYD, faktycznie, nie zauważyłem, że to 1.6 to jednak 2.0 :D Ale i tak czekam na fotki :)

TomC, ale ja miałem w Polonezie :) Może i pierwszy to półsyntetyk, teraz już nie pamiętam, ale chyba po 1000 czy 3000 km zmieniony na syntetyk 5W40 i taki będzie jeździł do końca ;)

pdasiek, Tobie nie wiem co podpowiedzieć. W takim układzie to ja bym chyba tego silnika albo w ogóle już nie ruszał albo robił wszystko. Bo jak Ci potem powiedzą, że jednak nie jest gitara i trzeba wymienić jeszcze coś, a może jeszcze coś i rozbierać go za każdym razem. On Ci na niebiesko dymi? Olej bierze?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 15, 2010 18:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sob Maj 15, 2010 23:36   

nasz poldek 1.4 wyszedl z fabryki na pełnym syntetyku
ESSO Ultron
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 15, 2010 23:59   

przeciez po szlifie cylindrów trzeba nadwymiarowe tłoki i pierścienie... jak po szlifie ori pierscienie mają dac rade? :| jesli tłoki masz w dobrym stanie to kupic nowe tuleje lub zrobic je pod wymiar, komplet pierscieni, panewek, uszczelek i składać drania...tanio nie będzie ale będzie chodził :) ale przed jakąkolwiek decyzją zmierzyć owalizację bloku i wtedy dopiero coś decydować.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 16, 2010 02:19   

wszystko zależy od reszty... jeśli są rysy tylko na tulejach to wymienić wypadałoby pierścienie (najlepiej bez szlifowania) , co innego jeśli rysy są również na tłokach, bo to ewidentne zatarcie, i prędko wyjdzie :/
dalej będzie widać po rozkręceniu, - jeśli na panewkach nie ma startej kompozycji, to nie ma sensu ruszać, tylko założyć te same (są już dotarte), jeśli panewki są już zółte, a na czopach wału nie czuć bruzd pod palcami (w dotyku są gładkie bez głębszych rowków), to do wymiany tylko panewki (docieranie jakieś 15tys. km).
Jeśli czuć na czopie wału bruzdy, to nie ma co się zastanawiać...: jeśli da się kupić nadwymiarowe panewki, to szlifować, jeśli się nie kupi, to nowy wał... :/ inne rozwiązania to półśrodki :(
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 12:46   

a no panowie widzicie, moja wiedza na temat budowy silnika skończyła się już pare postów wcześniej i się po prostu pytam czy takie coś da rade.

co do tych pierścieni to mechanik co mi robił ten silnik powiedział że w tej chwili może wymienić pierścienie ale nie daje gwarancji że będzie dobrze bo możliwe że wcześniej mógł paść pierścień i wpaść do bloku i go porysować. - coś takiego mi powiedział, i mówił że jak chce mieć pewność w 100% to trzeba zrobić szlif bloku silnika i pierścienie kupić, i wtedy jeżdżę i się nie boje o nic.

p.s. kupując pierścienie w sklepie to one już nie są przystosowane pod szlif?, są rodzaje grubsze i cieńsze (wiadomo cieńsze przed grubsze po), tutaj moja wiedza mechaniczna jeszcze sięga.

padło pytanie czy bierze olej, przed wymianą uszczelniaczy brał napewno, jak jest teraz jeszcze nie zdążyłem zbadać, bo samochód stoi jak już pisałem w innym mieście, bo studiuje dziennie no i na dniach mam po niego skoczyć (tylko narazie nie ma kiedy... juwenalia)
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 13:03   

rozumie ze masz silnik 1,6 16v.bo przeciez 2,0 nie bylo rovera w tym modelu.jedynie od hondy.ale on calkiem inaczej wyglada.
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 13:22   

czytajcie cały wątek a nie ostatnie posty. mam silnik 2.0 Serii T, jak na zdjęciu wcześniej przedstawiony. rozrząd i wszystko mam kupione i włożone dla silnika 2.0 no to chyba jest to 2.0, mechanik wie co mówi.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 16, 2010 13:23   

jak to nie było?
a 420Si to co miał za silnik jak nie Rovera? ;)
hondowski był tylko 1,6 z automatem
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 13:29   

Cytat:
The Rover T16 engine was a 1994 cc petrol engine, produced by Rover from 1992 to 1999. It has a bore of 84.45 mm (3.325 in) and a stroke of 89 mm (3.5 in). It is a development of the M-Series (M16), which was in turn a development of the O-Series, which dated back to the BMC B-Series engine as found in the MG B and many others.

Several variants were produced for various models, but all had the same displacement. The naturally aspirated type produced 136 horsepower (101 kW),


dla niedowiarków, a teraz jak już wytłumaczone to proszę o pomoc w moim problemie a nie kłótnie "był czy nie był"
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 16, 2010 13:33   

spokojnie
najpierw ustal, czy wsiąka Ci ten olej, czy już nie. Bo może się okazać, że rozwiązujemy problem, którego nie ma ;)
a jak problem jednak wystąpi, to będziemy dumać dalej...
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 13:37   

no ok, na pewno dymi czyli raczej ten olej, bo jak by miał spalać płyn to mechanik by mi to powiedział i by to zrobił, no ale jak tylko będę miał możliwość to oczywiście sprawdzę ile bierze
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 13:46   

skoro masz 2,0T silnik,co chyba bardzo rzadko sie spotyka w tym modelu,to kupuj drugi silnik.one sa tansze niz k16 1,6 16V i 1,8 16V. 2,0 spotyka sie w r400 lecz wiedzialem o silniku Hondy.
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 13:51   

teraz jak już włożyłem prawie 1000 zł to nie będę kupował drugiego tylko chce zrobić ten

co do dostępności tych silników to na allegro.pl ani jednego nie znalazłem, albo 2.0 od hondy albo 1.6 itp itd
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 13:53   

http://aukcja.onet.pl/ite...97r_silnik.html
TO JEST PIERWSZY LEPSZY,BO ZE 20 SZT JEST NA ALLEGRO W TEJ CHWILI
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 14:02   

sorki coś z moją Mozillą nie tak, faktycznie jest ich trochę.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 14:10   

z tego wynika ze masz wymienione uszczelniacze? bo jesli tak to olej puszcza tlokami czyli pierscieniami.jesli chcesz wymieniac pierscienie to zabieg bedzie cie kosztowal o wiele wiecej niz np wymiana uszczelki pod glowica.bo ta robota tez dochodzi do tej wymiany.czyli nowe uszczelki,demontaz i montaz glowicy+wyjecie calego silnika,demontaz walu,tlokow,i tu moze dojsc jeszcze cos.np uszczelniacze walu,moze uszczelka miski.na moje oko blisko 2000 taka robota z materialem. no i nie wiadomo jak sie ma wal.mysle ze skoro pierscienie beda zuzyte to panewki tez,to do tego szlif i nowe panewki.
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 14:14   

a jak bym zrobił ten szlif bloku silnika i do tego Tylko pierścienie.
na więcej nie mogę sobie pozwolić, z braku funduszy. Mechanik upierał się że po tym zabiegu daje mi gwarancje że silniczek będzie super.

[ Dodano: Nie Maj 16, 2010 14:14 ]
no i panewki bym mógł wymienić bo nie drogie są.
za szlif znajomy z robotą powiedział 200 zł, pierścienie 250 zł, panewki 100 zł, robota mechanika 100-200 zł. to jest już po prostu maks to co mógłbym zrobić.

jak się na to zdecyduje to mam pewność że silnik pojeździ pare dobrych lat i nie będzie dymił?
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 14:34   

nie chce ci nic sugerowac,ale jesli chcesz zmienic pierscienie to wiaze sie duzo innych rzeczy z tym.to jest powazny remont i bardzo duzo roboty.za wymiane uszczelki mechanik bierze najmniej za sama robote 300zl.to juz jest naprawde najmniej ile sie da.jesli chcesz robic dol silnika to jest jeszcze wiecej roboty.no i uszczelka pod glowica tez musi byc zmieniona bo przeciez glowice trzeba sciagnac. szczerze mowiac nie oplaca sie!
policz koszta.
uszczelka pod glowice,pod kolektor wyd,planowanie glowicy,nowe panewki,szlif walu,nowe pierscienie,i tulejowanie,ktorego juz nikt nie robi bo sie nie oplaca.
i kilka pierdolek,ktorych nie jestes w stanie przewidziec,a koszta zabolą.a po drugie silniki te sa zbudowane z taka dokladnoscia ze po takich szlifach beda napewno zlozone gorzej niz fabryka,i nie wiadomo co bedzie dalej. kupuj silnik za 700zl,oczywiscie z gwarancja,zalozenie to kwestia kilku godzin.stary na allegro i polowa kosztow ci sie zwroci. taka jest moja opcja.
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 16, 2010 17:06   

no to nieciekawie... ciekawe jak by tak same pierścienie wymienić bez szlifu, czy by coś dało... muszę to przemyśleć chyba poważnie... silnik to ~800-900 zł z kosztami transportu, do tego wymiana. + to co włożyłem wcześniej.... ahh


panowie w akcie desperacji znalazłem takie coś na allegro.
CERAMIZER

JEST NAJMNIEJSZA SZANSA że zmiejszy to dymienie, ewentualnie jakieś inne środki
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Nie Maj 16, 2010 19:26   

Może by dało, a może by nie dało, a kosztować będzie. Bo to prawie ta sama robota - i tak trzeba zrzucać głowicę. Też się przychylam do opcji drugiego silnika i współczuję.

A ceramizery ja bym sobie darował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem z silnikiem 20T4H na ssaniu przy niskich temp
Micros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 33 Pią Gru 20, 2013 07:08
dawidd
Brak nowych postów [R420] Telepie silnikiem
b.j Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Kwi 10, 2013 16:04
b.j
Brak nowych postów [R420] TD nie kręci silnikiem
coachu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 23, 2011 21:46
coachu
Brak nowych postów [R420] Szarpie silnikiem przy2100obr
PONTON Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Wrz 19, 2008 16:23
thef
Brak nowych postów [r420] mocne szarpanie silnikiem
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Lip 03, 2011 21:52
veldrin_scoll



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink