Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420 Si] Problem z silnikiem 2.0, remontować - zmieniać ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:22
[r420 Si] Problem z silnikiem 2.0, remontować - zmieniać ?
Autor Wiadomość
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 18, 2010 16:29   

pamietaj.wymiana silnika wraz z osprzetem to gora 1 dzien roboty.stary silnik jak masz to glowice wykrecasz sprzedajesz,reszte tez na allegro i ze 400-500 ci sie zwroci. robota samego silnika to cholernie duzo roboty;czyszczenia rozkrecania,wozenia po szlifierniach itp.moim zdaniem jak wymienisz ten silnik 700+wymiana ze 200-250,no bo wszystkie graty nowe przelozysz z tego silnika,i sprzedajac szrota nie powinienes przekroczyc 600-800zl max. a remont wyniesie cie wiele wiecej!!!!
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 18, 2010 16:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 17:52   

Sprzedaż samochodu w tym stanie jest raczej bezcelowa.
Dostaniesz za niego grosze.
Sprawne roverki tanio chodzą, to na uszkodzonego w którym ktoś juz wymieniał silnik (a mimo to silnik zepsuty) chyba mało kto sie pokusi.

Utopiłeś juz w naprawe sporo kasy, co jest raczej winą mechanika nie samochodu.
Ja bym próbował naprawić u fachowca, ew włożyć inny T lub nawet z powrotem K.
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 19:01   

pdasiek, nie sprzedawaj, bo szkoda włożonej kasy. Lepiej zrobić bądz wymienić co go boli i trochę pojeździć.
A panewki jakbyś chciał wymienić to i tak za jednym zamachem, bo musisz korbowoby odkręcić więc roboty niewiele wiecej.
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Wto Maj 18, 2010 20:25   

A ten mechanik jak wymieniał uszczelkę = miał zdjętą głowicę, to nie mógł zajrzeć do cylindrów? To co on robił? On niepoważny jakiś. Targaj autko w okolice Warszawy i Ci to zrobimy, bo już patrzeć nie mogę na to druciarstwo polskich specjalistów :/
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 12:57   

arekL masz jakiś warsztat? radzisz żeby ten silnik dokończyć czy wstawiać nowy. spróbować wymienić pierścienie i panewki?
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 13:00   

pdasiek, no jak bym swoją historię z silnikiem K-serii czytał. Normalnie zamordować mechanika, ma wszystko na wierzchu i składa do kupy zepsute, :evil: no porażka normalnie. Zmień mechanika i to szybko a zobaczysz że da się tanio naprawić.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 13:24   

zadzwoniłem przed chwilą do tego mechanika, bo samochód odbierał mój ojciec i z nim za bardzo nie gadał.

mechanik mówi że są zadziory i to dość duże na 3 cylindrze od strony rozrządu. mówi że on by raczej nie zakłądał nowych pierścieni, a znowu po szlifie cieżko będzie dostać grubsze. mówi żebym szukał bloku silnika bo głowica itp jest ok.
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Maj 19, 2010 17:17   

link do kompletnego silnika za 300 ci wkleiłem :D jak by co to też bym się pisał na kilka elementów z niego - wyjdzie ci taniej :D
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 19, 2010 17:43   

marrkus nie wiem czy się nie zdecyduje bo mam na miejscu możliwość kupna bloku za 600 plus robocizna 300 zł z przerzuceniem rozrządu itp itd, jeżeli kupnie gdzieś indziej cały silnik to napisz co byś brał na priv to jak już będę miał to się odezwe do ciebie

kupiłem dziś olej żeby dolać i sprawdzić ile mi spalił bo zrobiłem 500 km, spalił mi około 800 ml oleju! nieźle...

[ Dodano: Sro Maj 19, 2010 18:43 ]
marrkus nie wiem czy się nie zdecyduje bo mam na miejscu możliwość kupna bloku za 600 plus robocizna 300 zł z przerzuceniem rozrządu itp itd, jeżeli kupnie gdzieś indziej cały silnik to napisz co byś brał na priv to jak już będę miał to się odezwe do ciebie
może zadzwonie o ten za 300 ale znowu silnik za 300 zł to ryzyko kupować, ciekawe w jakiej on jest kondycji ...

kupiłem dziś olej żeby dolać i sprawdzić ile mi spalił bo zrobiłem 500 km, spalił mi około 800 ml oleju! nieźle...
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 15:56   

Nie, nie mam warsztatu.
I jak się dalej sprawa toczy?
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 17:14   

sprawa wygląda tak że za jakiś czas do trzech tygodni odstawiam do mechanika tym razem doświadczonego i zaufanego, który rozbierze silnik i zobaczy co da się zrobić, i jak będzie kiepsko to wtedy kupuje drugi ewentualnie blok i mi złoży.
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Nie Maj 23, 2010 20:22   

Tak na moje oko to ten samochód był cały czas (od nowości) z 2,0 T a nie 1,6 K. To że masz w papierach 1,6 to ewidentny błąd.
 
 
 
ArekL 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 429
Skąd: Legionowo



Wysłany: Nie Maj 23, 2010 22:41   

Może ktoś celowo zarejestrował jako 1.6, np. przy sprowadzeniu do Polski. Nie znam historii auta, więc tylko dywaguję.
_________________
Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu :)
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM :)
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Maj 24, 2010 07:32   

Naprawa tego silnika chyba nie ma za bardzo sensu. Seria T to bardzo wytrzymałe silniki i zasadniczo jedynym ich problemem są gumowe uszczelki. Skoro działający silnik kosztuje 300-700zł, to naprawianie padniętego, Nawet jeśli tylko starczy zmienić pierścienie to do tego jeszcze dochodzą prawie wszystkie uszczelki w silniku, które też kosztują i robocizna też jest w canie. Jeśli chcesz żeby było taniej wymieniaj silnik, a ten co masz zostaw sobie na części.
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 24, 2010 14:45   

Konix, jak bym trafił na normalnego mechanika na początku to by mi powiedział co jest grane i bym zmienił bez zastanowienia. a on zawziął się na uszczelniacze i od razu wymienił uszczelke pod głowicą rozrząd, itd. po złożeniu stwierdził że nadal dymi bo pierścień jeden puszcza :/ i weź tu się teraz z nim dogadaj, za to zrobił już bym miał cały silnik z przesyłką... dlatego teraz chce zrobić "górę" silnika bo dół mam zrobiony, także teraz zostaje ewentualnie zmiana bloku silnika. sam blok(plus pierścienie i tłoki w zestawie) można kupić taniej ewentualnie kupić cały i sprzedać na części resztę.

teraz oddaje do takiego mechanika który mówi że mi go rozbierze i oceni czy trzeba zmieniać blok, czy panewki wytrzymają ciśnienie itp itd, i mam nadzieje że zrobi już to galancie, tym razem jest to doświadczony mechanik który ma już doświadczenie a nie ... no ciekaw jestem co mi powie.

a co do tego silnika to chyba się nie zgodze bo po rozkodowaniu nr VIN wskazuje on że samochód wyjechał z jednostką napędową 1.6 111km, no i emblemat jest 416 z tyłu.
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 710
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 24, 2010 15:24   

pdasiek napisał/a:
a co do tego silnika to chyba się nie zgodze bo po rozkodowaniu nr VIN wskazuje on że samochód wyjechał z jednostką napędową 1.6 111km, no i emblemat jest 416 z tyłu.

To przyjrzyj się dokładnie komorze silnika i opisz czym różni się 1,6K od 2,0T.
Pomijam miejsce korka wlewu oleju.
Jak znajdziesz różnicę to opisz ją :razz:

Jak możesz to zrób dokładniejsze zdjęcie lewej strony komory.
Ostatnio zmieniony przez TomC Pon Maj 24, 2010 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Maj 24, 2010 18:24   

Pdasiek to, że masz wymieniane uszczelniacze zaworowe nie znaczy, że wyjdzie taniej. Uszcelkę pod głowicą i tak będziesz musiał przy tym wymienić, do tego blok, pierścienie, tłok,uszczelka miski olejowei, i pewnie jeszcze wiele drobiazgów. Za darmo tego mechanik nie zrobi. Sprawdź sobie ceny części i i różnica wyjdzie niewielka.
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 24, 2010 18:29   

konix uszczelkę pod głowicą nie będę musiał bo jest założona metalowa parę "dni" temu. z resztą nie ma co teraz gdybać, jak mi powie mechanik kupuj silnik to kupie jak powie kup tylko blok z tłokami i pierścieniami to to kupie.
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Maj 24, 2010 18:35   

pdasiek napisał/a:
jak mi powie mechanik kupuj silnik to

Kup turbo z osprzętem ;)
 
 
pdasiek 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 263
Skąd: Kielce

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 24, 2010 20:30   

he, nie no nie szalejmy, najpierw muszę doprowadzić moje wolnossące 2.0 do ładu :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem z silnikiem 20T4H na ssaniu przy niskich temp
Micros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 33 Pią Gru 20, 2013 07:08
dawidd
Brak nowych postów [R420] Telepie silnikiem
b.j Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Kwi 10, 2013 15:04
b.j
Brak nowych postów [R420] TD nie kręci silnikiem
coachu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 23, 2011 21:46
coachu
Brak nowych postów [r420] mocne szarpanie silnikiem
veldrin_scoll Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Lip 03, 2011 20:52
veldrin_scoll
Brak nowych postów [R420] Szarpie silnikiem przy2100obr
PONTON Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pią Wrz 19, 2008 15:23
thef



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink