Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416 99r. Si] Problem w korkach z obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:09
[Rover 416 99r. Si] Problem w korkach z obrotami
Autor Wiadomość
radioglowi 



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Nakło nad Notecią



Wysłany: Pon Sie 23, 2010 10:45   [Rover 416 99r. Si] Problem w korkach z obrotami

Witam wszystkich,
przeczesuje forum w poszukiwaniu rozwiązania swojego problemu, ale opisywanych czynników jest tak duzo że postanowilem wrzucić na tapete swój temat. Problem wystepuje i na gazie i na benzynie. Wymienilem już silnik krokowy, czyściłem itd. nie pomogło. Kiedy silnik nie jest zbytnio poddawany temeraturze, obroty po wciśnięciu pedału sprzegla wracaja do około 900 (jednak dziwnym zjawiskiem jest, że zawsze zawieszają się na sekunde na 1500 dopiero potem wracaja do 900). Jednak to co sie dzieje w korkach to juz jest magia, na gazie kiedy dlugo stoje obroty same skacza, raz powyzje 900 raz ponizej. Slychac to ewidentnie po pracy silnika. Kiedy dojdzie do kulminacyjnego punktu, obroty wychylaja sie tak mocno ponizej 900, ze gasnie silnik. Wtedy wlaczam na benzyne, tam problem izoluje sie juz do zawieszania obrotow na okolo 2000. Wniosek prosty, problemem nie jest silniczek krokowy. Czy to jakis czujnik? Moze ktos wie, gdzie moge niedaleko bydoszczy skoczyc na komputer, zeby to sprawdzic? Bardzo prosze o pomoc, chce dalej wierzyc w ten samochod :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 23, 2010 10:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 11:17   

Wiesza Ci się przepustnica. Pewnie masz plastikową. Wymień na metalową i powinno być OK.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 12:55   

Ja dopisze tylko że miałem dokładnie to samo i wymieniłem przepustnice na aluminiową lecz pomogło może na tydzień. Winna sie okazała wyrobiona linka gazu która pod wpływem wyższej temperatury wieszała się w pancerzu. Po wymianie na nową linkę gazu juz 3 miesiąc mam spokój.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
radioglowi 



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Nakło nad Notecią



Wysłany: Pon Sie 23, 2010 12:58   

Adrian,
a czy objawem blokujacej sie przepustnicy jest tez falowanie obrotow do takich rozmiarow, ze silnik potrafi zgasnac? Z gory dzieki za odpowiedz

[ Dodano: Pon Sie 23, 2010 13:58 ]
Vesper,
gdzie dorobiles sobie taka linke i ile Cie to kosztowalo, jesli mozesz zdradzic :D

[ Dodano: Pon Sie 23, 2010 13:58 ]
Vesper,
gdzie dorobiles sobie taka linke i ile Cie to kosztowalo, jesli mozesz zdradzic :D
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 14:06   

Jak Ci potrafi zdechnąć to silnik krokowy masz raczej coś nie halo, ale niby go wymieniałeś, więc może być też winny potencjometr przy przepustnicy.
Mozę też być tak, że dostaje Ci się lewe powietrze w sporych ilościach, wtedy gdy nagle się uszczelni, silnik się przytyka, krokowy za wolno reaguje i takie też mogą być objawy.
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 14:37   

Kolega ma chyba dwa problemy:
1. Na LPG falują mu obroty i auto potrafi zgasnąć (tu może pomóc regulacja instalacji, wymiana filtrów, może wtryski nie dają już rady, może reduktor siada itd.)
2. Na PB wieszają się obroty (skoro krokowy wymieniony, to może być wina przepustnicy)

Tak to ja zrozumiałem. :wink:

Ja bym najpierw doprowadził jazdę na PB do normalnego stanu, a potem zajął się instalacją LPG.
 
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 15:37   

Ja linkę dorabiałem u specjalisty na wzór starej ponieważ do 200 nowej linki nigdzie nie znalazłem... Sprawa wyszła dość tanio bo praktycznie za nową linkę robioną na wymiar na zamówienie dałem 50zł 1 dzień roboczy. Robiłem to w Poznaniu na Bosej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
radioglowi 



Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 8
Skąd: Nakło nad Notecią



Wysłany: Pon Sie 23, 2010 18:18   

Moj przypadek wyglada dokladnie tak, jak to opisal Adrian. Chyba zaczne od alumiowej przepustnicy i sprawdzenie linki gazu btw. wie ktos ile kosztuje taka przepustnica i czy moge wykorzystac ja z jakiegos innego modelu samochodu?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 18:23   

Polonez ma alu przepustnicę i nieco większy motylek w środku, ale to nie szkodzi :wink:

Tylko jak teraz patrze to coś dziwnie mi ona nie pasuje a było na forum pisane że niby podchodzi :???:
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 23, 2010 18:34   

Przepustnica od Poldka pasuje, wiem bo sam mam :grin:
W tym temacie wszystko jest
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29075
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 420Di] Problem z obrotami
smartman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Gru 06, 2009 18:09
smartman
Brak nowych postów [Rover 45] Problem z falującymi obrotami
Adam82R45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Lip 10, 2013 19:21
Adam82R45
Brak nowych postów [Rover 416] 16V 99r. Problem z wysokimi obrotami na jałowym
maximus86 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Pon Lut 27, 2012 08:44
maximus86
Brak nowych postów [Rover 45 2.0TDi 00r] Problem z obrotami silnika
adamsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 70 Pon Sie 25, 2014 19:37
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink