Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: Pon Sie 23, 2010 10:45 [Rover 416 99r. Si] Problem w korkach z obrotami
Witam wszystkich,
przeczesuje forum w poszukiwaniu rozwiązania swojego problemu, ale opisywanych czynników jest tak duzo że postanowilem wrzucić na tapete swój temat. Problem wystepuje i na gazie i na benzynie. Wymienilem już silnik krokowy, czyściłem itd. nie pomogło. Kiedy silnik nie jest zbytnio poddawany temeraturze, obroty po wciśnięciu pedału sprzegla wracaja do około 900 (jednak dziwnym zjawiskiem jest, że zawsze zawieszają się na sekunde na 1500 dopiero potem wracaja do 900). Jednak to co sie dzieje w korkach to juz jest magia, na gazie kiedy dlugo stoje obroty same skacza, raz powyzje 900 raz ponizej. Slychac to ewidentnie po pracy silnika. Kiedy dojdzie do kulminacyjnego punktu, obroty wychylaja sie tak mocno ponizej 900, ze gasnie silnik. Wtedy wlaczam na benzyne, tam problem izoluje sie juz do zawieszania obrotow na okolo 2000. Wniosek prosty, problemem nie jest silniczek krokowy. Czy to jakis czujnik? Moze ktos wie, gdzie moge niedaleko bydoszczy skoczyc na komputer, zeby to sprawdzic? Bardzo prosze o pomoc, chce dalej wierzyc w ten samochod
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 23, 2010 10:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja dopisze tylko że miałem dokładnie to samo i wymieniłem przepustnice na aluminiową lecz pomogło może na tydzień. Winna sie okazała wyrobiona linka gazu która pod wpływem wyższej temperatury wieszała się w pancerzu. Po wymianie na nową linkę gazu juz 3 miesiąc mam spokój.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: Pon Sie 23, 2010 12:58
Adrian,
a czy objawem blokujacej sie przepustnicy jest tez falowanie obrotow do takich rozmiarow, ze silnik potrafi zgasnac? Z gory dzieki za odpowiedz
[ Dodano: Pon Sie 23, 2010 13:58 ]
Vesper,
gdzie dorobiles sobie taka linke i ile Cie to kosztowalo, jesli mozesz zdradzic
[ Dodano: Pon Sie 23, 2010 13:58 ]
Vesper,
gdzie dorobiles sobie taka linke i ile Cie to kosztowalo, jesli mozesz zdradzic
Jak Ci potrafi zdechnąć to silnik krokowy masz raczej coś nie halo, ale niby go wymieniałeś, więc może być też winny potencjometr przy przepustnicy.
Mozę też być tak, że dostaje Ci się lewe powietrze w sporych ilościach, wtedy gdy nagle się uszczelni, silnik się przytyka, krokowy za wolno reaguje i takie też mogą być objawy.
Kolega ma chyba dwa problemy:
1. Na LPG falują mu obroty i auto potrafi zgasnąć (tu może pomóc regulacja instalacji, wymiana filtrów, może wtryski nie dają już rady, może reduktor siada itd.)
2. Na PB wieszają się obroty (skoro krokowy wymieniony, to może być wina przepustnicy)
Tak to ja zrozumiałem.
Ja bym najpierw doprowadził jazdę na PB do normalnego stanu, a potem zajął się instalacją LPG.
Ja linkę dorabiałem u specjalisty na wzór starej ponieważ do 200 nowej linki nigdzie nie znalazłem... Sprawa wyszła dość tanio bo praktycznie za nową linkę robioną na wymiar na zamówienie dałem 50zł 1 dzień roboczy. Robiłem to w Poznaniu na Bosej.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 8 Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: Pon Sie 23, 2010 18:18
Moj przypadek wyglada dokladnie tak, jak to opisal Adrian. Chyba zaczne od alumiowej przepustnicy i sprawdzenie linki gazu btw. wie ktos ile kosztuje taka przepustnica i czy moge wykorzystac ja z jakiegos innego modelu samochodu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum