Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 21:07 [R75] Silnik przerywa i traci moc
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witamy .Kupiliśmy naszego wymarzonego Roverka i mamy problem z silnikiem , silnik niekiegy przerywa lub na chwilę traci moc poczym wszystko wraca do normalności kompletnie nie wiemy co mu jest i od czego zaczać aby usunąć tą usterke
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 14:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 21:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 23:16
janusz_ania napisał/a:
Witamy .Kupiliśmy naszego wymarzonego Roverka i mamy problem z silnikiem , silnik niekiegy przerywa lub na chwilę traci moc poczym wszystko wraca do normalności kompletnie nie wiemy co mu jest i od czego zaczać aby usunąć tą usterke
Do wyczyszczenia na początek zawór wysokiego ciśnienia na pompie CR http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 oraz do sprawdzenia filtr powietrza. Jak nie pomoże to podjedz na komputer diagnostyczny w celu sprawdzenia błędów silnika - najlepiej na komputer T4 lub Bosch KTS. Winna może być również pompa niskiego ciśnienia przy akumulatorze lub pompa w baku.
Witam ,podłączyłem roverka pod komputer i wszystko jasne ,broi czujnik ciśnienia listwy paliwowej ,usterka zresetowana po ponownym podłączeniu komputera nie wykryto usterki ,może będzie ok a jak nie wymieniam czujnik
U mnie było podobnie.
Po uruchomieniu silnik pracował przez chwilę normalnie dopóki nie dodałem gazu.
Podczas jazdy zdarzało się, że nagle tracił moc. Mechanik powiedział wtrysk "matka" (1000zł), ale coś mi nie pasowało.
Znalazłem usterkę.
Grzebałem dwa dni. Wyczyściłem wszystkie złączki przy silniku.
Wina była kabelka (wtyczki) na jednym z wtrysków.
Pociągnąłem kable w dół, silnik chodził na 3 cylindry.
Pociągnąłem kable w górę, silnik pracuje normalnie.
Przeczyściłem wtyk, po dociskałem i jest wszystko ok.
Wysłany: Nie Lis 01, 2015 18:59 [R75] Silnik przerywa i traci moc
Witam.mamcoś podobnego tylko że u mnie odpala z rana normalnie,usterka jest taka ze jak jade naprzyklad na 1 biegu wolniutko to po jakimś czasie zaczyna tracić moc i z tyłu mam siwy dym,po przyspieszeniu jest już normalnie,może ktoś wie,na kompie jeszcze nie byłem ale sie wybieram.pozdro....
Witam. W moim roverku znowu czasami mi przerywa i traci moc, ale tylko na chwile gdy uruchomię klimatyzację i przy niskich prędkościach (10-40km/h). Zaznaczam że czasami jeździ normalnie, a czasami przerywa. Gdy wyłączę klimatyzację wszystko jest OK.
Macie jakieś sugestie co do mojego problemu?
Rover 75 2.0cdt 115km
Układ klimatyzacji jest obciążeniem dla silnika, kiedy temperatury sa wysokie sprężarka musi wykonać wieksza pracę. Nabijałeś ostatnio czynnik? Uzywales klimatyzacji regularnie takze w zimie? Czy przypomniales sobie teraz o jej istnieniu?
Oczywiście że używałem w zimie, wręcz jej nawet nie wyłączałem. Czynnik był nabijany dokładnie rok temu, przy czym sprawdzona szczelność. W tamtym roku też odczuwałem szarpanie autkiem, lecz nie było to takie dokuczliwe jak teraz. Zdarzało się ale sporadycznie. Teraz już jest częściej. Czasami też słychać w kabinie dziwne dźwięki przy włączonej klimie. Jakby "gwizdanie" lub coś podobnego. Przyczyną może być sprężarka na wykończeniu?
Należałoby ten pojazd podłączyć pod stacje klimatyzacji celem sprawdzenia ciśnień (Hi/LOW). Być może chłodnica klimatyzacji nie jest w stanie odebrać ciepła i ciśnienie diametralnie wzrasta. Spotkałem się z takim problemem już i rozwiązaniem była wymiana chłodnicy klimy. Nie polecam chińskich zamienników za 120 zł. Lepiej już dołożyć 100-150 zł i kupić coś lepszego.
Taka jazda może zabić sprężarkę. Jak wentylator? Te objawy odczuwa się jadąc w korku, głównie na pierwszym biegu czy także w trasie na każdym innym biegu i większej prędkości?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Przy wyższych prędkościach w trasie wszystko jest w porządku. Odczuwalne jest właśnie w korkach na 1-3 biegu przy prędkościach 10-40 km/h. Czasami jest tak, że wyłączę i włączę z powrotem klimatyzację to już szarpania nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum