Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 1998] Zablokowała zblokowała sie skrzynia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 17:46
[R214Si 1998] Zablokowała zblokowała sie skrzynia
Autor Wiadomość
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

  Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 19:44   [R214Si 1998] Zablokowała zblokowała sie skrzynia

Bardzo proszę o pomoc, ponieważ spotkała mnie "przygoda" którą chciałbym jak najszybciej wymazać z pamięci. Mianowicie... Wybraliśmy się dziś koło 16 z partnerką na wycieczkę nad jezioro. Jako, że rano wypiłem piwko, dałem jej kluczyki, zapaliła Roverka, no i jedziemy... Jakieś 5 km od domu zatrzymała się przed rondem, wrzuciła jedynkę, wjechała na rondo. Niestety dwójki już nie wrzuciła... po prostu nie dała rady jej wbić. Dawaj jeden. Jedynkę wbiła, ale z chrupnięciem w skrzyni. I to był ostatni bieg jaki wszedł, oprócz wstecznego, ale o tym za chwilę... Spróbuj dwa, niestety nie dało rady już żadnego biegu, wtoczyliśmy się na parking, wsiadłem za kółko no i próbuję. Żaden bieg "do przodu" nie wchodził, ale bez problemu wszedł wsteczny, no nic, zostawiliśmy auto na wstecznym i montaż "holownika". Dało radę. Pomyślałem, że skoro wsteczny wchodzi to wycofamy na tym parkingu, żeby się podpiąć (jako że auto stało przodem do ściany). Zapaliłem silnik (samochód cały czas można zapalić) i popuszczam sprzęgło, kiedy wysprzęgliłem silnik zgasł. Myślę za mało mocy, zapaliłem, dodałem trochę gazu i YEB, coś strzeliło. Za nic nie mogę wybić wstecznego, jakby się zakleszczył. Silnik oczywiście zgasł. Wciskam sprzęgło, próbuję wyluzować, za cholerę nie da rady... Zapaliłem silnik (żebyście mnie nie zbesztali dopiszę że była już godzina 18.30 a piwo piłem koło 9 rano dodatek adrenaliny sprawił, że na pewno już bym nic nie wydmuchał) , trochę się z nim pomocowałem i wyszedł. Jest luz... przepchnąłem zapieliśmy linę, trójkącik na szybę, wszystko elegancko. Myślę, skoro wyluzowany to zapalę silnik, żeby systemy wspomagania się włączyły. Odruchowo kiedy odpalam wciskam sprzęgło, tak i tym razem zrobiłem. Silnik zapalony, wysprzęgliłem, zgasł... Dziwne mi to było, ale nic skoro silnik chodzi na wciśniętym sprzęgle to spróbujmy tak (na skrzyni cały czas luz - przynajmniej wizualnie drążek na luzie) Ruszyliśmy, jakieś 200m wszystko jak z płatka. I wtem kolosalne drganie, naprawdę wszystkim w środku aż trzepało. Mrugam światłami, ale holownik ani myśli się zatrzymać, potem mi powiedział, że nie widział jak mrugałem. Myślę nic, wyłączam silnik. Nic to nie dało, przez jakieś 300 m ciągnął mnie z takim drganiami. Stanęliśmy na rondzie, zapaliłem silnik i znowu spokój na wciśniętym sprzęgle, ale silnik pracuje na obrotach rzędu 2000. Co jest, myślę cholera spalę tak sprzęgło, ale nic, pal licho sprzęgło ważne żeby dojechać... No i tak na przemian przez około 1 km raz drga raz nie (wydawało mi się że auto automatycznie raz wrzuca bieg (drganie) a raz jedzie na luzie (nie drga), a za samochodem coraz większa chmura dymu, sprzęgło się paliło przez wydech bez względu czy miałem silnik zapalony czy nie. I bez względu na to czy było wciśnięte czy wysprzęglone :shock: Przejechaliśmy jeszcze jakieś 500 m i zauważył że mrugam stanęliśmy na środku drogi, no i mówię że to bez sensu bo już się zacząłem bać czy coś się nie zapali, jakieś 100m dalej zjazd na Stację Kontroli Pojazdów, to mówię pociągnij tylko tam, może się dowiemy co jest grane w ogóle. Silnika nie włączałem już tylko holował na wyłączonym. Skulałem się na tą SKP pytam gościa co jest pięć :?: Jego reakcja :shock: :bezradny: Panie, pojęcia nie mam, pierwszy raz "takie coś" widzę... Nic, myślałem że uda mi się jeszcze dziś lawetę załatwić. Niestety nic z tego, dopiero jutro rano, ale za to nieco mi opuści cenę :neutral: Może pomożecie mi ocenić co oprócz zjaranego sprzęgła mogłem uszkodzić przez to holowanie, poza tym może ktoś rzuci jakąś diagnozę na ten "półautomat na luzie" No po prostu masakra. Dodam na koniec, że silnik zapala bez problemu. Poza tym jestem wykończony... :/

AndrewS: Nastepnym razem proszę lepiej nazwać temat
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Czw Wrz 16, 2010 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 19:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 20:15   

Witam
Wydaje mi się że, zablokował ci się skrzynia na jakimś biegu bo może spadło ci cięgno z wybieraka, gdy próbowałeś ją wyluzować i myślałeś że ją wyluzowałeś wbiłeś jeszcze dodatkowo inny bieg.
Konsekwencje masz taki że, spaliłeś tarcze holowaniem ponieważ na wyłączonym silniku miałeś wbite jakieś biegi paliłeś sprzęgło i również jak zapaliłeś silnik z wciśniętym sprzęgłem.
Tarcza do wymiany będzie i skrzynię trzeba wyluzować i zajrzeć na cięgna łączące lewarek ze skrzynią biegów.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 20:21   

azor77, Bogu dzięki, trochę mnie uspokoiłeś, pomógł od razu masz, bo ja tu już za chwilę bym całe palce zjadł czekając na jakąś odpowiedź, myślałem że może ten wałek co wychodzi ze skrzyni mógł mi tam piernik wie co porozpier... Sprzęgło, oczywiście od razu wliczyłem w koszta. Ale piszesz, że sama tarcza :?: A docisk nie będzie do wymiany :?: Jedna wielka chmura dymu była... A no i przede wszystkim to czy skrzynię da radę naprawić, bo już myślałem, że muszę nowej szukać... :?: Dziękuję raz jeszcze :wink:
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 20:27   

kumilek23, to nic pewnego, wszystko wychodzi jak rozbierzesz :/
Ale najpierw zerknij miedzy ścianę grodziową a silnik w miejsce łączenia się lewarka ze skrzynią czy nie leży luźno jakieś cięgno :wink:
Też miałem kiedyś taki podobny przypadek że został mi na 3- cim biegu bo cięgno spadło i klops. Ale w takim wypadku nie wolno mieszać lewarkiem bo narobisz więcej szkody niż pożytku. Jak potrafisz wyluzować ręcznie skrzynię nurkując głową i ręką za silnik, to możesz holować w innym przypadku skazujesz się na koszty naprawy :/
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Czw Wrz 16, 2010 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 20:50   

Niestety nie mam możliwości bo roverek stoi na tej Stacji Kontroli a to jakieś 6-7 km od chatki...

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 21:44 ]
no teraz to już "po ptokach" jak to mówią u Nas w górach, jedna wątpliwość tylko jak to możliwe, że przy wciśniętym sprzęgle samochód dalej był na biegu :shock:

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 21:50 ]
myślisz, że tą skrzynię da się jeszcze uratować po takim hardcorze :?: w przeciwnym wypadku będzie to już trzecia skrzynia w tym wozie... :neutral: Pierwsza poszła do żyda po delikatnej "czołówce", na szczęście nie na mój koszt, tę aktualną wyrwałem z angola, z przebiegiem niecałych 40kkm, dołożyłem jej tylko 50kkm, więc w sumie ma około 90 kkm, trochę szkoda by jej było :/
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:06   

najlepiej wymień kompletnie sprzęgło,bo to jedna robota, druga sprawa byś musial rozebrać skrzynie, nie wiem czy koła się nie uszkodziły, po takim tripie i taniej nie wyjdzie kupić cała skrzynie,ale to jest gdybyanie jak się zajrzy to bedzie wiedzial :wink:
Moim zdaniem to moze jakoś wybierak poszedł, myśałeś,ze to luz wrzuciłeś na chama, a tam nadal był bieg i auto było najprawdopodobniej holowane na biegu z tego co wyczytałem
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:14   

kumilek23 napisał/a:
[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 21:50 ]
myślisz, że tą skrzynię da się jeszcze uratować po takim hardcorze :?: w przeciwnym wypadku będzie to już trzecia skrzynia w tym wozie... :neutral: Pierwsza poszła do żyda po delikatnej "czołówce", na szczęście nie na mój koszt, tę aktualną wyrwałem z angola, z przebiegiem niecałych 40kkm, dołożyłem jej tylko 50kkm, więc w sumie ma około 90 kkm, trochę szkoda by jej było :/


Tak jak pisałem wyżej, zerknij na cięgna czy są na swoim miejscu, jak nie to załóż je na miejsce i spróbuj, wyluzuj skrzynię, przejedź się oceń czy wszystkie biegi są itd. Jak oczywiście da się jechać :???:
Jednak i tak sprzęgło na pewno masz do wymiany, a skrzynia to już niewiadoma sytuacja.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:24   

Harry napisał/a:
auto było najprawdopodobniej holowane na biegu

ale właśnie najdziwniejsze to jest to, że chyba nie cały czas było na biegu no i wytłumaczcie mi dlaczego przy wciśniętym sprzęgle nie luzowało... :neutral: Bo za nic mój laicki umysł pojąć tego nie może...
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:35   

kumilek23 napisał/a:
ale właśnie najdziwniejsze to jest to, że chyba nie cały czas było na biegu no i wytłumaczcie mi dlaczego przy wciśniętym sprzęgle nie luzowało... :neutral: Bo za nic mój laicki umysł pojąć tego nie może...


hmm ponieważ tarcza i docisk osiągną taką temperaturę, że się porostu tarcza nie mogła odkleić się od docisku :>
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Ostatnio zmieniony przez azor77 Czw Wrz 16, 2010 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:44   

tak jak wspomniał Azor po prostu sprzęgło przestało działać i tyle. działało tak jakbyś zerwał linke. Zobacz jutro czy uda Ci się wysprzęglić jak to wszystko ostygło. i najpierw przed odpaleniem silnika sprawdź czy możesz na postoju jakieś biegi wrzucic, skoro i tak auto idze na lawete to możesz to zobaczyć
Ostatnio zmieniony przez Harry Czw Wrz 16, 2010 21:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:45   

njajagara :mrgreen: oczywiście, i wtedy jarało się sprzęgło non stop bez względu czy wciśnięte czy nie, po prostu temperatura je zapiekła, dziękować, będę pisał co z tego wyniknęło
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:49   

przeczytaj to co napisałem jeszcze raz,bo poprawiłem :razz: a po drugie napisz najpierw jutro jak auto się zachowywało przed odpaleniem i jak już odpaliłeś. Chodzi oto mie cyz jak wciśniesz sprzęgło to czy będziesz mógł toczyć auto, na tym zaczarowanym luzie :razz:
 
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 21:58   

Harry, sprawdzę te dwie rzeczy, powiedzcie mi jeszcze tylko jedną rzecz czy jeśli wchodził wsteczny to mogło być tak, że on został na wstecznym (bo tylko on mi wchodził), a ja holowałem do przodu i czy to ewentualnie jakoś sytuację komplikuje

[ Dodano: Czw Wrz 16, 2010 22:58 ]
choć na chłopski rozum to by mi skrzynia biegów wtedy jezdnie zaorała...
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 16, 2010 22:02   

wtedy to możesz skrzynie zajechać bo to działa na takiej samej zasadzie jakbyś szedł do tyłu, a ktoś by Cie popchnął, Tak jak już wspomnieliśmy,albo koła w skrzyni poszły się...albo porostu jakaś mała pierdoła w skrzyni. np. moj tata w matzie tak miał,że zablokowało się auto na wstecznym i żadne biegi nie wchodziły, dawno to było i już nie pamiętam,ale jakiś bolec czy coś zablokowało...nie pamiętam... :razz:
 
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 09:26   

Harry napisał/a:
wtedy to możesz skrzynie zajechać

Niestety zaczynam się liczyć z tym, że przerzutka będzie do wymiany. Z góry przepraszam admin'ów za następne pytanie (AndrewS już mnie tam zye... powyżej), ale nie chce mi się znów przeczesywać forum, czy skrzynia z 25 pasuje do 200? Z doświadczenia :razz: wiem, że na szukanie dobrej trzeba poświęcić trochę czasu... A z 25 pewnie łatwiej będzie wyrwać taką z mniejszym przebiegiem. Za pierwszym razem mi się poszczęściło bo trafiłem na roverka z malutkim przebiegiem, pukniętego we Francji, w tył od strony pasażera, 3 lata czekała w jakiejś szopie aż ją stamtąd wydobędę. Chociaż teraz myślę, że może miała trochę więcej niż niecałe 40kkm... Skoro przy 90-tce dała plamę... Zobaczymy co to będzie, może mój mechanik coś wykombinuje, to profesjonalista, raczej od razu powie mi czy naprawa jest opłacalna (zdaje sobie również sprawę z jakim sentymentem podchodzę do tego auta :wink: ), biorąc pod uwagę inne sprawy, które należałoby zrobić, zaczyna rodzić się we mnie myśl, aby potraktować mojego Roverka jako dawcę części, nie wszystkie, ale zdecydowana większość jest prawie nowa, mam również całkiem sporo części do niego, które leżą nigdy nie wykorzystane (czyt. nowe), ale nie są to akurat te priorytetowe (może poza uszczelką głowicy i uszczelniaczami zaworów). Długo by gadać... Po tej stłuczce, którą miałem Roverek, już nigdy nie wrócił do formy sprzed... Po kolei wszystko dawało znać, że się kończy... Po kolei zaczynałem mu wszystko wymieniać... A tu jeszcze taki wpie... Zaczyna mi po prostu brakować cierpliwości... Na koniec dobry akcent, jeśli ten Jojej pójdzie "na żyletki" to będzie chętny na kupno 200 od któregoś z klubowiczów :mrgreen: Ale nic jeszcze nie przesądzam :wink: , dziękuję za delikatne podreperowanie mojego humoru, pomyślcie se, że ja mam urlop od wczoraj... Aż się boję jutro obudzić :mrgreen: Znaczy dzisiaj :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: Pią Wrz 17, 2010 10:26 ]
Harry napisał/a:
Zobacz jutro czy uda Ci się wysprzęglić jak to wszystko ostygło. i najpierw przed odpaleniem silnika sprawdź czy możesz na postoju jakieś biegi wrzucic, skoro i tak auto idze na lawete to możesz to zobaczyć

Więc tak, autko już u fachowca (na razie nie znam żadnych konkretów). Powtórka z rozrywki, ale jest pewien postęp. Na zapalonym silniku przy wysprzęgleniu gaśnie tak jak wczoraj, ale udało mi się za to wbić pierwszy bieg (bez zapłonu). Nie próbowałem ruszyć na tej jedynce, bo się bałem że jeszcze coś dorobię... Żaden inny bieg nie wchodził, oprócz wstecznego, ale z nim nie miałem problemu już wczoraj :razz:
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 17, 2010 14:02   

co do skrzynie bedzie pasowała,bo to są te same silniki ta sama płyta podłogowa tylko inny przód, skoro auto już było bite, załeży jak to policz sobie najpierw robociznę, części i będziesz wiedział czy bardziej Ci się opłaca tego naprawiać czy poprostu na żyletki pójdzie :wink:
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Wrz 18, 2010 10:55   

Skrzynia z R25 podejdzie, z R45 też ale tylko z silnikiem 1.4 lub 1.6 bo tam były montowane r65. R54 z silnikiem 1.8 to już skrzynia PG1.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 13:04   

kumilek23, jak wyglądają sprawy z naprawą :?:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
kumilek23 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 304

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 19:37   

skrzynia do wymiany niestety, to wszystko co wiem na razie
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1746
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 15:22   

pamietaj tylko ze po 2006 bodajze w roverkach byly ( mowa o 1,4 i 1,6 ) juz inne skrzynie - inne sterowanie biegami i inny wysprzeglik
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 1.4 16V 1998] Żarówki
casjan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Nie Maj 08, 2016 12:22
BigBoyPL
Brak nowych postów [R214si 1.4 16V r.1998] wysokie obroty
Jakieś 1000 na rozgrzanym silniku
casjan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Sob Paź 13, 2007 09:39
casjan
Brak nowych postów [R214Si 1.4 16V 1998] nie za mocno kopci?
siwy dymek
casjan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Gru 13, 2007 18:40
casjan
Brak nowych postów [R214Si 1.4 16V r.1998] nr/wymiar łożyska alternatora
casjan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lut 19, 2008 10:28
AndrewS
Brak nowych postów [R214si 1.4 16V r.1998] Dziwny dźwięk podczas jazdy
casjan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Paź 06, 2007 08:41
casjan



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink