Wysłany: Nie Paź 17, 2010 09:22 [R216s] Wyciek płynu chłodniczego i spadek ciśnienia
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam. Jestem tutaj nowy i mam następujący problem ; Zauważyłem wyciek płynu chłodniczego, po krótkich oględzinach okazuje się że wyciek jest z okolic kolektora ssącego i moje pierwsze pytanie; Czy to jest możliwe żeby płyn wyciekał z pod kolektora???
Drugi problem jest taki ; Silnik mi nierówno pracuje jak jest zimny mechanik stwierdził spadek ciśnienia na 3 cylindrze (pomiar ciśnienia 1,2,4 po około 13bar.a 3- 8,5bar). A moje pytanie jest takie czy te dwie usterki mogą mieć ze sobą związek i czy na tym ciśnieniu mogę jeszcze troszkę pojeździć czy już konieczna naprawa .Dodam Ze auto ma przejechane 265tyś km w tym około 120tyś na gazie. Bardzo proszę o pomoc i z góry DZIĘKUJĘ
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 21:04, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 17, 2010 09:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U mnie były podobne oznaki wyciekał mi płyn chłodzący ,na początku nie wiedziałem gdzie kładłem gazety na noc pod samochód, oleju nic nie przybywało w końcu jak już dolałem chyba 2 czy 3 litr płynu pod korkiem oleju był biały nalot a oleju znacznie przybyło .450zł wymiana uszczelki z planowaniem głowicy i chyba 350zł cześć .
_________________ Życie ma uroki kiedy wpinam sie w bloki .
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Pon Paź 18, 2010 07:35
rp22 napisał/a:
Czy to jest możliwe żeby płyn wyciekał z pod kolektora???
Pod kolektorem są 2 kanały wodne. Jeden jest zaślepiony, a drugi to odpowietrzenie bloku.
Co do tego nie równego chodzenia, to spróbuj przegazować. Możliwe że leci Ci trochę wody do cylindra przez noc i jak odpalisz to tak, jakby na jeden nie chodził. Przynajmniej u mnie czasem tak było.
Wymieniasz uszczelkę pod kolektorem i jest ok
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Różnica ciśnienia sprężania więcej, jak 20% wymaga już interwencji w silnik. Nominalne ciśnienie sprężania w tym silniku to 1.4 MPa. 1.3 jest jak najbardziej do przyjęcia. Graniczne minimalne ciśnienie w nim - to jakieś 1.1 MPa. 8.5 - to bezwzględnie za mało.
Trzeba coś z tym zrobić. Wg mnie, jeśli jest aż taka różnica i tylko na jednym garze- to raczej są zawory, albo nieszczelność głowicy w tym cylindrze.
Zrób pomiar ciśnienia sprężania na ciepłym silniku, bez, a potem po wlaniu po łyżce oleju silnikowego do każdego gara. Jak ciśnienie na III garze skoczy - to pierścienie na tłoku są temu winne. Jak nie skoczy, albo skoczy mało - to zawory.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Witam:) Posiadam Rover 214si benzyna+lpg. Już kiedyś gościłam na forum z problemem. Otóż poszła mi uszczelka pod głowicą. Na szczęście ten problem został zażegnany. Wymieniona została uszczelka, alternator (okazało się, że był pęknięty), świece i pompa paliwowa. Ogólnie auto straciło kompletnie moc i przestało jeździć. Teraz jest już ok, tylko że gdzieś boczkiem ucieka mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Wyczytałam, że przyczyną może być zapowietrzony układ. A może jest jeszcze jakiś powód? I jaki jest najlepszy płyn chłodniczy (na zimę)? Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam:)
może korek masz uszkodzony, zobacz węże czy nie jest gdzieś pęknięty, zobacz opaski czy one nie przepuszczają, termostat, albo może być gdzieś chłodnica uszkodzona,
Nie. Przecież sam napisałeś że płyn ci ucieka z okolic kolektora ssącego i tam jest uszczelka która najwidoczniej przepuszcza i masz ją do wymiany
Dziś przejechałem pare kilometrów, silnik siezdążył zagrzać, po czym wjechałem do garażu, zgasiłem silnik i cały płyn uciekł gdzieś od strony kolektora ssącego, z początku pomyślałem, że to woda gdzieś stała i kiedy wjechałem na równą posadzkę to spłynęła lecz gdy dolałem i przejechałem pare kilometrów i zgasiłem silnik to płyn znowu uciekł. Węże wyglądają na całe, uszczelkę pod głowicą robiłem jakieś 2 tys temu, czy winą jest uszczelka pod kolektorem? Podczas gdy silnik pracuje płyn raczej nie ucieka, a nawet jeśli to po kropelce.
Czy uszczelka GOETZE będzie dobra? Nigdzie Payen nie mogę znaleźć. Przy wymianie trzeba kupować obydwie tzn. góra i dół czy tylko jedną? Znalazłem tylko TO i TO
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum