Wysłany: Czw Paź 21, 2010 12:56 [r400 1.4 103km 1996r] Nie pali po zmianie silnika- komp?
Witam!!!
W moim roverze był zmienany silnik na silnik z poldorovera.
Po wymianie silnik odpala ale gubi masę. Mechani k powiedział, że uszkodzony jest sterownik, coś o impulsach, dokładnie nie potrafię wytłumaczyć. Czujnik położenia wału sprawdzony.
Oznaczenie komputera, jaki był do tej pory w roverku to MC 103510, jaki ewentualnie zamiennik by pasował? Czy od poloneza będzie dobry?
Nadmienię, że z roverka wyjęta jest centralka alarmu, nie ma immo. Z tego co się orientuję w komputerze nic nie było zmieniane, ale mogę się mylić. Czy może to być jakimś problemem przy wymianie?
Ostatnio zmieniony przez makupl Czw Paź 21, 2010 18:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Paź 21, 2010 12:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jedyne co moglo sie wydarzyc to mogli cos zj..ć wymieniacze
jak silnik byl sprawny to musi chodzic - niezaleznie czy wczesniej pracowal w poldku czy w r.
pewnie porwali gdzies instalacje - niech szukaja
Silnik wymieniałem ja sam . Kilka razy udało mi się odpalić i raz przejechać z 10km,ale szarpał miał jakieś zaniki być może tej masy??
Kiedyś, przy usuwaniu immo, mechanik powiedział, że dostała się do środka woda. W każdym bądź razie mimo tego samochód jeździł. W tej chwili nie działa i mechanik mówi, że zaniki masy spowodowane są właśnie przez komputer.
Pytanie teraz takie. Czy jeśli wymienię komputer, to czy automatycznie nie będę miał samochodu z immo? W tej chwili centralka alarmu jest całkowicie wyjęta, nawet nie wiem gdzie jest.
Czy są jakieś kompy bez immo? Te od poloneza na przykład? Czy w przypadku braku immo numeracja komputera ma znaczenie? MKC 103610 by pasował? Wcześniej miałem MKC 103510.
Taki mały update (makupl to brat):
silnik odpala jak mu przyłożyć bezpośrednio masę, popracuje chwilę i gaśnie.
Nie chcę wydawać kasy na komputer, w szczególności, że:
po pierwsze będzie miał immo a to mi do szczęścia niepotrzebne a sam komplet sporo kosztuje
po drugie może to być coś innego.
Było sprawdzane:
wymienione kable, kopułka, panel, główny przekaźnik (taka czarna skrzyneczka), cewka.
czujnik wału (na innym bez zmian).
Jakieś inne możliwe przyczyny?
a masa do kompa podlaczona? powinna byc przykrecona gdzies w okolicy dzwona skrzyni przy roruszniku - pojedynczy cienki czarny przewod z oczkiem na koncu
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
a to wycięte immo nadal jest wycięte??
zakładam, że przy wymianie serca akku było odłączone, przez co immo w komputerze trochę się mogło "zresetować". To się zdarza po usuwaniu
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 54 Skąd: Poznań
Wysłany: Pią Paź 22, 2010 20:09 odpowiedź
Ufam ,że sprawdziłeś instalację pod kątem poprawności podłączeń , bezpieczniki, włącznik uderzeniowy? jeśli tak to
sprawdź wszystkie sygnały na wtyczce ecu jest bardzo duża szansa że komputer się wysypał .
Co do resetu immo o czym ktoś wyżej pisał ja w ciągu roku kalendarzowego robię ok 100 sterowników pod kątem immobilisera i zaręczam że jeśli immo jest zdjęte prawidłowo nie ma prawa samo się wtórnie załączyć nawet przy zdjęciu klem od akumulatora ( podane w poście dane są poglądowe nie stanowią reklamy ale są autentyczne )
Jeśli chodzi o kompy z Poloneza, to mogę podpowiedzieć tyle, że były 2 rodzaje:
MKC 101610
MKC 103610 (od 1996 roku i w Plusach).
Ja miałem jeszcze Caro 96 i miałem już wersję z Plusa, a więc 103610. W tym kompie coś się uszkodziło po stłuczce, nie wiem co, ale miał zwarcie, nie rozłączał przekaźnika pompy paliwa po wyłączeniu zapłonu i ciągnął przez cały czas prąd, a poza tym pompa nie podawała paliwa po przekręceniu kluczyka, bo komp tak jakby myślał, że cały czas pompa pracuje (przekaźnik zapięty). Tego kompa wymieniłem na 101610 i pasował bez najmniejszego nawet problemu. Oba te kompy nie mają immo.
Coś mi świta, że jakbyś przekładał kompa od Poldka, to chyba czujnik położenia wału też musisz wziąć od Poldka, ale nie pamiętam już jak to było...
Co dokładnie zmieniałeś? Sam blok? Coś jeszcze? Może czujnik położenia przepustnicy powoduje takie rzeczy?
Na początek zrób adaptację silniczka krokowego, jak masz wyżej napisane.
_________________ Rover 420 Si Lux '96 bez gaziuuu
wcześniej PoldoRover 1.4 MPi "Adrenaline" 105,5 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum