Witam. jestem nowy na forum. Posiadam Rovera 416si. Chciałbym zamontować do niego kompresor eaton m 62 z elektromagnesem. Piszę na forum ponieważ chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś z was widział coś takiego w takim roverze, może ktośz was coś takiego montował????? Pytam bo nie do końca wiem jak wszystko wystroić i podłączyć. Potrzebuję trochę pomocy.
Jestem z Wrocławia - jeżeli ktoś we Wrocławiu ma coś takiego zamontowanego chętnie zobaczę
[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 17:13 ]
Teraz tak. Chcę zamontować kompresor z przodu silnika u góry, równolegle do pokrywy zaworów. Dołożyć napinacz i napędzić go dłuższym paskiem. Następnie dołożyć dwa dodatkowe seryjne wtryskiwacze do kolektora ssącego (aby mieszanka była prawidłowa). Kolejno montaż intercolera na dole przed chłodnicą wody tak aby powietrze wlatywało z dolnego wlotu zderzaka. Doprowadzam rury dolotowe do kompresora oraz do kolektora ssącego. W tym miejscu pojawia sie moje pytanie jak to wszystko wystroić żeby jeździło idealnie???? Po drugie czy przeniosę większą moc na koła (sprzęgło, skrzynia, półośki)????
A i najważniejsze chcę zamontować wskaźniki żeby silnika nie uszkodzić - jakie polecacie- na pewno zamontuje EGT i AFR, co myślicie o czujniku tem.oleju, ciśnienia oleju???????
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 26, 2010 16:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hvil [Usunięty]
Wysłany: Wto Paź 26, 2010 16:22
z pytań wnioskuję że to pierwsze kroki w podnaszaniu mocy silnika. Gratuluje zamiarów:)
Po 1, wskazniki montuje sie takie jak są potrzebne do diagnozy ukladow ktore moga ulec zniszczeniu poprzez podnoszenie mocy,
a wiec temperatury spalin, cisnienia doladowania, diagnostyke ukladu smarowania samo cisnienie lub tez i temp., AF itp. do twojej decyzji co uwazasz ze ci potrzebne, wiesz opinie ludzie maja rozne co tak a co nie, wiec sam zdecyduj co.
Jak montujesz kompresor, on sie nie nagrzewa jak turbina wiec intercooler to przy wyzszych modach, a bez poprawienia konstrukcji silnika tego nie uczynisz.
Eaton to dobre wyjscie nie za drogie i proste do przerobienia pod kazdy woz.
Ja mialem z tym stycznosc przy mazdowskich silnikach.
P.s. przy tej konstrukcji silnika rozwaz stosunek mozliwosci podniesienia mocy do kosztow przy kompresorze. Moze zadowoli Cie ITB:-D to taki offtop bo aktualnie ja przeszedlem taki mod i majty spadaja
Wyjaśnij mi co to jest ITB i na czym polega podniesienie mocy za jego pomocą???? pierwszy raz o tym słyszę. A kompresor chcę spróbować - najwyżej bez intercolera (chociaż powinien być żeby nie było stuków od za ciepłego powietrza. Po za tym chciałbym osiągnąć moc rzędu 170 - 180 km. Ponoć nie obciąży to za bardzo silnika i powinno latać fajnie. No ale nie wiem jak to wszystko wyjdzie.
[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 17:34 ]
jak możesz to pokaż fotki jak twoj silnik wyglada po modach.
itb - indyvidual throttle body - czyli oddzielne przepustnice na kazdy cylinder
co do eatona - intercooler jest zasadny
nie widze tego zeby udalo ci sie go wcisnac z przodu silnika ( chyba ze nie masz klimy )
jesli chodzi o zasilanie - lepsze raczej rozwiazanie to nie 2 dodatkowe wtryskiwacze tylko po prostu do tego co masz zastosowac wydajniejsze ( np od rovera 220 turbo )
samo strojenie - jakis megasquirt albo cos
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Chcę osiągnąć z silnika 1.6 moc 170 km przy doładowaniu 0,5 bara. Mój kolega wsadził do hondy turbine i osiągnął prawie 200km z silnika 1.6 to czemu ja mam nie osiągnąć 170????
No a klimy nie mam. Wiec miejsca jest na tyle że powinien się zmieścić.
A miałem sie jeszcze zapytać o wydech... co o tym myślicie?????
Cały w pełni przelotowy ze strumienicą zamiast katalizatora, tylko czy tej samej średnicy czy większej????
Bo moim zdaniem seryjnej średnicy tylko w pełni przelotowy plus tłumi końcowy sportowy przelotowy.
Trochę rozwieję Twoje marzenia ale lepiej abyś wiedział na starcie...
Co do wydechu, możesz zrobić przelotowy, nie dawaj żadnych strumienic bo nie obliczana pod konkretny wydech nic nie da a tylko może pogorszyć efekt.
Co do kompresora, niestety są 2 powody dla którego tego nie możesz zrobić:
1. Skrzynia biegów nie wytrzyma takiej mocy, chyba że wstawisz z wersji 1.8 VCC, to może nic jej się nie stanie.
2. Głowica nie wytrzyma takiego ciśnienia, ja osobiście dał bym 0.2/0.3 bara maksymalnie.
Co się stanie jak dasz więcej? Odpowiedź jest prosta, wyrwie Ci głowicę a to już jest nienaprawialne, zostanie tylko przekładka silnika.
Czyli sumując uzyskasz jakieś 150KM z tego silnika, to ja już bym wstawił silnik 1.8VCC i miał na starcie 160KM.
nie wytrzyma silnik nawet jeśli go odprężę?????? Sportowa szersza uszczelka pod głowice. Tak żeby zwiększyć komorę spalania. I nie wytrzyma. No chyba że macie jakieś inne rady żeby podać mu 0,5 bara. Gość który ma kompresor w hondzie mówił że 0,5 bara mogę dmuchnąć bo spokojnie to silnik wytrzyma. Wiec nie wiem. Każdy mówi inaczej.
Radzisz mi montować kompresora - bo to bez sensu ???
W sumie to zadowoli mnie 150km i sporo wiekszy moment obrotowy.
Kolego ale nie ma o czym mówić wogóle taka jest prawda, jeśli nawet wyciągniesz 150 km to będzie to wyczyn nieziemski, po 2 myślisz że samą uszczelką odprężysz ten silnik?? Tutaj się grubo mylisz bo to też niezły wyczyn i duża kasa odprężyć ten silnik, momentu może dostanie ale tyle kasy wyładować? Po co... jak VVC objedzie cie bez problemu... Tak jak kolega wspomniał VVC z ZR'a da Ci więcej. Niestety taka jest rzeczywistość tych silników, i nie porównuj go nawet do hondowskich bo w tamtych cuda można robić i jeżdżą, to zupełnie inna bajka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
wtryski lepiej dać mocniejsze niż bawić się w rzeźbę.
koniecznie odprężyć silnik bo bez tego wiesz co...
kompresor jeśli nie masz klimy to już znalazłeś najdogodniejsze miejsce.
IC mimo małego doładowania bo faktycznie więcej niż 0,3-0,4 bym nie próbował ze względu na cieknie panewki zakładać po co robić dwa razy...
strojenie jakaś świnia najtaniej chyba na smt albo ecu master ale za to bym się nie brał bez wiedzy w temacie.
budziki na pewno EGT żeby mieć na uwadze panewki, AFR nie potrzeba jak raz dobrze wystroja i sprawdza to nie ma co wydawać $, Boost na dobra sprawę jak raz ustawisz na sztywno i go nie zmieniasz to nie musi być chociaż wskaźnik cieszy , ciśnienie oleju zamiennie z temp kto co lubi.
a ja życzę tylko od siebie wytrwałości żeby coś z tego wyszło
Swietny pomysl, oby Ci nie zabraklo zapalu....
coz, jednak troche go ostudze.
Przede wszystkim zacznij od spraw finansowych, policz ile mozesz na to wydac,
potem pomnoz x2. I bron boze nie chce Ci wchodzic do kieszeni, ale zwykle tak wychodzi.
Kompresor - ok 1500
IC - 300-500
Wtryski - 600-800
jakas swinka do wystrojenia ok 600-1000
orurowanie - 500
wydech - 1200-2500
moze pompa paliwowa
robocizna - wszystko robisz sam - czas od miesiaca do nieskonczonosci
A to tez kosztuje.
Do tego, to co powiedzieli Koledzy, masz dosc slaby mechanicznie silnik,
uszczelke pod glowica, skrzynie bez szpery, slabe sprzeglo.
Dajac 2x uszczelke + jakas przekladke wypadalo by zrobic glowice. - Kolejne koszta.
Lekko liczac 10 tys i masz wydumke z kiepska skrzynia i slabym sprzeglem.
Mozna pojsc po taniosci, ale ile takie autko pojezdzi? - A z pol godziny
Nie lepiej poszukac coupe turbo? na jednym z portali aukcyjnych byl znany na grupie egzemplarz za 12 tys - masz 200 koni,
skrzynie ze szpera i za jakies kolejne 2000 mozesz miec jakies 240KM
kompresor 1000zł juz mam zaklepany
IC - 200zł
orurowanie 200zł (sam gnę i spawam rury)
wtryski - 50zł (mój kolega ma na zbyciu)
Wydech (kolektor 4-2-1 mam, tylko tłumiki przelotowe - max 400zł )
nowy pasek - 80zł
może pompa paliwa - 250zł
wskaznik boost - EGT - AFR - 500zł
Wszystko chcę zamontować razem z moim kolegą (wiec myśle że robocizna niewiele
Chcę spróbować - chociaż miałbym to zrobić na doładowaniu 0,25 bara skoro wyższe odradzacie. W razie czego wyjmę instalacje i sprzedam albo włoże do innego auta.
A mogę zamontować jakis zawór upustowy aby doładowanie nie przekraczało 0,25 bara i żeby reszt upuszczało jakims zaworem?????? czy raczej nie da rady. Ewentualnie gdzie taki zawór zamontować.????
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum