Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Auto odpala po psiknięciu plakiem !!!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Auto odpala po psiknięciu plakiem !!!
Autor Wiadomość
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



  Wysłany: Nie Gru 05, 2010 16:06   [R45] Auto odpala po psiknięciu plakiem !!!
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

WTF mógłbym napisać... Moje auto jest uszkodzone, tzn. nie odpala i prawdopodobnie (choć do końca tego nie wiem) mam uszkodzoną pompę (temat TUTAJ). Mechanik miał ją wymontować w piątek i zawieźć poza Radom do gościa, który zajmuje się właśnie pompami, ale nie udało się tego zrobić, bo nie było dojazdu z powodu pogody. Auto po południu w piątek zabrałem, gdy po niego pojechałem mechanik powiedział mi, żebym psiknął plakiem gdzieś tam. Nie słuchałem dokładnie, bo niby co ma plak do kurzu do odpalania auta? W sobotę oczywiście znów rano wyładowałem na maksa akumulator, bo auto nie odpaliło. Aku poszedł do ładowania... Po kilku godzinach znów spróbowałem, bez rezultatu. Ale nie rozładowałem aku do końca, bo sobie przypomniałem o tym plaku. Powiedziałem sobie: a co mi tam, i tak nie odpala... Zadzwoniłem więc do mechanika by zapytać co z tym plakiem. Powiedział mi żebym psikał do środka do wlotu powietrza przy filtrze powietrza. No to sobie powiedziałem: co ma q**a wlot powietrza do pompy wtryskowej??? Ale ok. Poprosiłem ojca by mi pomógł, bo jedna osoba musi psikać, a druga wówczas odpala. Zgadnijcie jaki był rezultat :P Przekręciłem tylko kluczyk, a tu od razu brrrum :D Dziś to samo, nie odpalał normalnie, no to wziąłem spray cytrynowy do kurzu (plaka nie mam) i znów brrrruuummm :) Czy ktoś to może wyjaśnić? Co do cholery? :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 05, 2010 16:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Gru 05, 2010 16:50   

Stary sprawdzony sposób, każdy szanujący sie mechanik od diesli posiada na stanie jako główne narzędzie diagnostyczne puszkę plaka, osobiście polecam brzoskwiniowy (ładnie pachnie w wydechu).
Do rzeczy. Psikając plaka w dolot (bo akurat tam jest najłatwiej) dajesz silnikowi potrzebną mieszankę paliwowo-powietrzną niezbędną do poprawnej pracy. W ten sposób wykluczasz wszelkie inne usterki poza układem paliwowym (jak np pęknięty pasek rozrządu, uszkodzona uszczelka pod głowicą itp), oczywiście o ile samochód odpali na plaku. W skrócie, jedną puszką plaka zastępujesz cały układ paliwowy w samochodzie, jakbyś poprawił dawkowanie i zwiększył ilość plaka to można by całkiem wywalić pompę paliwa i cały zbiornik.
Jest tylko jeden feler, plak ma troche inne właściwości niż ropa, dlatego przy odpalaniu silnika w ten sposób słychać głośne metaliczne dźwieki, tak jakby ktoś dosłownie tłuk młotem z całej siły po silniku. Dzieje sie tak ze względu na niższa liczbę cetanową plaka od ropy.
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Gru 05, 2010 21:40   

U mnie nie słychać żadnych dziwnych dźwięków... A czy stosowanie środka czyszczącego nie jest aby niebezpieczne? Wszak to dosyć tłusta wydzielina. Może zastąpić go jakiś środkiem "startującym" typu samostart?

PS. czyli to jednak pompa pada? :/
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Gru 05, 2010 22:10   

Najprawdopodobniej, ale tego na forum nikt ci nie zagwarantuje. Używanie plaka do rozruchu nie powinno zaszkodzić silnikowi.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Gru 05, 2010 22:21   

Ja tylko jednego nie rozumiem jak tobie z plaka odpala i potem auto normalnie działa to raczej nie pompa sama w sobie tylko moment rozruchu. Ja bym sprawdził selenoid paliwa na pompie bo tez może znim cos nie halo jest i jakoś nie pozwala na rozruch :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 00:40   

Ja zrozumiałem, że silnik pracuje dopóki podawany jest plak (tak bywa zazwyczaj).
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 10:08   

Dziś odpalił mi bez środka czyszczącego, ale pewnie dlatego, że temperatura wynosiła 0 stopni, a nie -10. Oczywiście męczyłem się, ale w końcu odpalił. Remi55 nie wiem czy to tylko moment rozruchu, bo jak już raz odpali, to później odpala cały czas (jeśli przerwa między postojem, a odpaleniem nie wynosi całej nocy). Paliwo mam na bank dobre, filtr paliwa wymieniony, kąt wtrysku ustawiony więc pozostaje chyba tylko pompa. Nie rozumiem co może być z nią nie tak, dla mnie auto po prostu nie odpala i na siłę próbuję znaleźć przyczynę inną niż pompa wtryskowa :/

Tomek1212 nie. Plak (a w zasadzie to preparat cytrynowy do czyszczenia tapicerki o nazwie Quick) pomaga mi odpalić auto, a później to już jest normalnie.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 10:34   

Jest też taka możliwość, że paliwo spływa do baku i układ się zapowietrza, dlatego są problemy z rozruchem po dłuższym postoju.
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 10:46   

A co może być przyczyną, że paliwo się cofa do baku?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 06, 2010 10:52   

PopaY napisał/a:
A co może być przyczyną, że paliwo się cofa do baku?

gruszka za filtrem, Ja też ją wymieniam bo mam problem z uruchomieniem
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 10:52   

Zaworek zwrotny w gruszcze.
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 10:57   

Hmm, ciekawe... Zobaczę po pracy (ok. 15) jak twarda będzie gruszka, ale nie omieszkam powiedzieć o tym mojemu mechanikowi.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 06, 2010 11:01   

w bardzo prosty sposób to sprawdzić, przed uruchomieniem pod pompuj paliwo gruszką, jeśli pomoże to wiadomo co
gruszka zawsze jest miękka, nie odpowietrzył byś filtra paliwa jeśli nie dało by się nią pompować
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 11:05   

A jeżeli w gruszce uszkodzone są zaworki zwrotne (a wszystko na to wskazuje) ?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 06, 2010 11:07   

jak miałem sprawną gruszkę to i tak była miękka
dzisiaj jest u mnie 0* i muszę go piłować żeby odpalił a jak pod pomuje to nie ma problemu
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Gru 06, 2010 11:23   

No czyli dobrze zrozumiałem i jednak to nie pompa jak tobie teraz nagle pali :wink: Nie dostaje silnik paliwa po prostu :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 13:05   

Mi? Jakby mi normalnie palił to bym topika nie pisał :P W pierwszym poście jest link to innego tematu - właśnie tak mi auto odpala jeśli w ogóle uda się odpalić.

PS. ze 3-4 dni temu chciałem podpompować gruszką paliwo, ale była tak twarda, że nawet na milimetr nie dało się jej ścisnąć.
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 14:03   

Ściągnąć przewód z filtra i gruszką napompować trochę paliwa do jakiejś przezroczystej bańki. Będziesz wtedy widział czy paliwo masz OK oraz czy instalacja jest drożna.
 
 
wielki2000 



Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 10
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Gru 07, 2010 08:42   

Witam.
Też ma problemy z odpaleniem po nocy gdy zimno.. objawy podobne... wszystko już co możliwe chyba sprawdziłem... ciekawostką jest to że gdy naładowałem akumulator ( rozładowałem go kręcąc do upadu przy -10) to odpalił przy -6 po 2 sekundach kręcenia :grin: ... mechanik twierdzi że to teraz na pewno słaby aku jest winny... ale jakoś dziwne to że normalnie ma siłę kręcić silnikiem 3x po 10sekund i ledwo pali.. a tu po 2sekundach strzał... po nocy znów kręcenie... coś mechanik wspomina o regulatorze kąta wtrysku który przestawia kąt gdy silnik zimny... że niby szybciej kręci rozrusznik to ten regulator ustawia kąt i odpala szybciej... co o tym myślicie??
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Gru 07, 2010 14:55   

wielki2000 napisał/a:
coś mechanik wspomina o regulatorze kąta wtrysku który przestawia kąt gdy silnik zimny... że niby szybciej kręci rozrusznik to ten regulator ustawia kąt i odpala szybciej... co o tym myślicie??


...ciekawa teoria :hm: , ale to nieprawda.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Auto nie odpala ... zamieszczam FILMik
macius997 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Cze 11, 2008 16:24
piter34
Brak nowych postów [R 45] auto odpala i gaśnie problem
irek42 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sob Lis 25, 2017 16:15
irek42
Brak nowych postów [R45] Spalone 4 świece żarowe - auto odpala
dawmax Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pią Maj 06, 2011 08:18
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 45]po wymianie uszczelki pod głowicą auto nie odpala
Adam82R45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Lip 02, 2013 18:34
Adam82R45
Brak nowych postów [R416] Po wymianie uszczelki pod głowicą auto nie odpala
LU Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Mar 04, 2010 23:23
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink