Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 16:06 [R45] Auto odpala po psiknięciu plakiem !!!
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
WTF mógłbym napisać... Moje auto jest uszkodzone, tzn. nie odpala i prawdopodobnie (choć do końca tego nie wiem) mam uszkodzoną pompę (temat TUTAJ). Mechanik miał ją wymontować w piątek i zawieźć poza Radom do gościa, który zajmuje się właśnie pompami, ale nie udało się tego zrobić, bo nie było dojazdu z powodu pogody. Auto po południu w piątek zabrałem, gdy po niego pojechałem mechanik powiedział mi, żebym psiknął plakiem gdzieś tam. Nie słuchałem dokładnie, bo niby co ma plak do kurzu do odpalania auta? W sobotę oczywiście znów rano wyładowałem na maksa akumulator, bo auto nie odpaliło. Aku poszedł do ładowania... Po kilku godzinach znów spróbowałem, bez rezultatu. Ale nie rozładowałem aku do końca, bo sobie przypomniałem o tym plaku. Powiedziałem sobie: a co mi tam, i tak nie odpala... Zadzwoniłem więc do mechanika by zapytać co z tym plakiem. Powiedział mi żebym psikał do środka do wlotu powietrza przy filtrze powietrza. No to sobie powiedziałem: co ma q**a wlot powietrza do pompy wtryskowej??? Ale ok. Poprosiłem ojca by mi pomógł, bo jedna osoba musi psikać, a druga wówczas odpala. Zgadnijcie jaki był rezultat Przekręciłem tylko kluczyk, a tu od razu brrrum Dziś to samo, nie odpalał normalnie, no to wziąłem spray cytrynowy do kurzu (plaka nie mam) i znów brrrruuummm Czy ktoś to może wyjaśnić? Co do cholery?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 17:05, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 16:06 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Stary sprawdzony sposób, każdy szanujący sie mechanik od diesli posiada na stanie jako główne narzędzie diagnostyczne puszkę plaka, osobiście polecam brzoskwiniowy (ładnie pachnie w wydechu).
Do rzeczy. Psikając plaka w dolot (bo akurat tam jest najłatwiej) dajesz silnikowi potrzebną mieszankę paliwowo-powietrzną niezbędną do poprawnej pracy. W ten sposób wykluczasz wszelkie inne usterki poza układem paliwowym (jak np pęknięty pasek rozrządu, uszkodzona uszczelka pod głowicą itp), oczywiście o ile samochód odpali na plaku. W skrócie, jedną puszką plaka zastępujesz cały układ paliwowy w samochodzie, jakbyś poprawił dawkowanie i zwiększył ilość plaka to można by całkiem wywalić pompę paliwa i cały zbiornik.
Jest tylko jeden feler, plak ma troche inne właściwości niż ropa, dlatego przy odpalaniu silnika w ten sposób słychać głośne metaliczne dźwieki, tak jakby ktoś dosłownie tłuk młotem z całej siły po silniku. Dzieje sie tak ze względu na niższa liczbę cetanową plaka od ropy.
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Nie Gru 05, 2010 21:40
U mnie nie słychać żadnych dziwnych dźwięków... A czy stosowanie środka czyszczącego nie jest aby niebezpieczne? Wszak to dosyć tłusta wydzielina. Może zastąpić go jakiś środkiem "startującym" typu samostart?
Ja tylko jednego nie rozumiem jak tobie z plaka odpala i potem auto normalnie działa to raczej nie pompa sama w sobie tylko moment rozruchu. Ja bym sprawdził selenoid paliwa na pompie bo tez może znim cos nie halo jest i jakoś nie pozwala na rozruch
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 10:08
Dziś odpalił mi bez środka czyszczącego, ale pewnie dlatego, że temperatura wynosiła 0 stopni, a nie -10. Oczywiście męczyłem się, ale w końcu odpalił. Remi55 nie wiem czy to tylko moment rozruchu, bo jak już raz odpali, to później odpala cały czas (jeśli przerwa między postojem, a odpaleniem nie wynosi całej nocy). Paliwo mam na bank dobre, filtr paliwa wymieniony, kąt wtrysku ustawiony więc pozostaje chyba tylko pompa. Nie rozumiem co może być z nią nie tak, dla mnie auto po prostu nie odpala i na siłę próbuję znaleźć przyczynę inną niż pompa wtryskowa
Tomek1212 nie. Plak (a w zasadzie to preparat cytrynowy do czyszczenia tapicerki o nazwie Quick) pomaga mi odpalić auto, a później to już jest normalnie.
w bardzo prosty sposób to sprawdzić, przed uruchomieniem pod pompuj paliwo gruszką, jeśli pomoże to wiadomo co
gruszka zawsze jest miękka, nie odpowietrzył byś filtra paliwa jeśli nie dało by się nią pompować
Pomógł: 44 razy Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 986 Skąd: ..: R-M :..
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 13:05
Mi? Jakby mi normalnie palił to bym topika nie pisał W pierwszym poście jest link to innego tematu - właśnie tak mi auto odpala jeśli w ogóle uda się odpalić.
PS. ze 3-4 dni temu chciałem podpompować gruszką paliwo, ale była tak twarda, że nawet na milimetr nie dało się jej ścisnąć.
Ściągnąć przewód z filtra i gruszką napompować trochę paliwa do jakiejś przezroczystej bańki. Będziesz wtedy widział czy paliwo masz OK oraz czy instalacja jest drożna.
Witam.
Też ma problemy z odpaleniem po nocy gdy zimno.. objawy podobne... wszystko już co możliwe chyba sprawdziłem... ciekawostką jest to że gdy naładowałem akumulator ( rozładowałem go kręcąc do upadu przy -10) to odpalił przy -6 po 2 sekundach kręcenia ... mechanik twierdzi że to teraz na pewno słaby aku jest winny... ale jakoś dziwne to że normalnie ma siłę kręcić silnikiem 3x po 10sekund i ledwo pali.. a tu po 2sekundach strzał... po nocy znów kręcenie... coś mechanik wspomina o regulatorze kąta wtrysku który przestawia kąt gdy silnik zimny... że niby szybciej kręci rozrusznik to ten regulator ustawia kąt i odpala szybciej... co o tym myślicie??
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Wto Gru 07, 2010 14:55
wielki2000 napisał/a:
coś mechanik wspomina o regulatorze kąta wtrysku który przestawia kąt gdy silnik zimny... że niby szybciej kręci rozrusznik to ten regulator ustawia kąt i odpala szybciej... co o tym myślicie??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum