Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czy muszę wymienić rozrząd?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czy muszę wymienić rozrząd?
Autor Wiadomość
marian14 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Nie Mar 27, 2011 14:10   [R75] Czy muszę wymienić rozrząd?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich serdecznie.Od niedawna jestem posiadaczem R75 kol.czarny.przebieg 189tkm,salonowy i sewisowany.W książce serwisowej mam zaznaczoną wymianę pasków przy przebiegu 103tkm w roku 2004.Ponieważ coś zaczęło mi stukać w rejonie rozrządu stad pytanie czy wymieniać go.Dodam,że rocznie robię 2 góra 3tkm.Praktycznie samochód używam od święta.Stuki,które się pojawiły występują tylko na gorącym silniku.Doradźcie co robić.Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 27, 2011 14:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 27, 2011 14:48   

...ja bym proponował podjechać do mechanika niech zdejmie obudowę rozrządu i niech choć zerknie w jakim stanie to wszystko jest czy na oko nie widać zużycia ale wymiana jest konieczna bo wymienia się co 4 lata ....więc jazda to loteria
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
marian14 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Nie Mar 27, 2011 15:25   

Mechanicy chyba mają alergie na V6 BMW bo gdy zobaczą R75 to nie chca rozmawiać.Sam bym zobaczył,ale jestem laik.Zna ktoś mechaniora z okolic Konina?
 
 
Cieszyn 



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 27, 2011 16:07   

v6 nie jest od bmw?
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 27, 2011 16:09   

KV6 to nie produkcja BMW a własna konstrukcja Rovera (dokładniej Powertrain) ale fakt że u kowala się tego motoru nie da naprawić ;-)
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
pajda 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 312
Skąd: Jarocin



Wysłany: Nie Mar 27, 2011 16:11   

marian14, Primo to KV6 nie jest produkcji BMW, jest to konstrukcja ROVER'a. Jesteś z wlkp i nie wiesz, że w tym terenie działa PHJOWI ? zadzwoń dowiesz się wszystkiego 0504045682, Nowe Miasto nad Wartą. Pomiędzy Poznaniem, a Jarocinem.
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 27, 2011 17:43   

obojętnie w jakim stanie jest rozrząd, to złota zasada że jak kupujesz auto to powinieneś go wymienić a szczególnie że masz wbite 2004, 7 lat?:D sporo... :) na rozrządzie się nie oszczędza bo się potem płaci za remont silnika i jest "a nie mówiłem" zmień choć by ze względu na wiek, a hałas może być z koła pasowego czy czegoś innego
_________________
Pamparampam
 
 
 
marian14 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Nie Mar 27, 2011 17:46   

Dzięki.Skontaktuję się z PHJOWI.Nie wiem skąd mi się wzięło to BMW.Chyba coś gdzieś czytałem.Pozdrawiam
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 09:59   

marian14, pewnie czytałeś o 2,0 CDT(i) czyli dieslu produkcji BMW, mogło Ci się pomylić.
 
 
 
marian14 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Pon Mar 28, 2011 16:46   

Teraz jestem w domu.Oczywiście CDTi.Powiedzcie proszę jak samemu najprościej sprawdzić te stuki tzn.co mam odkręcić żeby namierzyć przyczynę.Mam chęci,wypasiony zestaw kluczy i tylko wiedzy brakuje,chociaż czytając wszystkie posty na forum coraz więcej kumam.
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 18:55   

marian14 napisał/a:
Teraz jestem w domu.Oczywiście CDTi.Powiedzcie proszę jak samemu najprościej sprawdzić te stuki tzn.co mam odkręcić żeby namierzyć przyczynę.Mam chęci,wypasiony zestaw kluczy i tylko wiedzy brakuje,chociaż czytając wszystkie posty na forum coraz więcej kumam.


ściągasz obudowę z rozrządu ( plastikowa czarna) odpalasz i nasłuchujesz, jak trzeba zwiększyć obroty, ktoś depnie a Ty nasłuchujesz, potem można zrzucić łańcuch/pasek i sprawdzić napinacze i koło pasowe, kręcisz rękami i słuchać szum, luz, zgrzyt, nie ma żadnej filozofii, ale radzę po prostu na słuch :) bo jeszcze źle coś założysz i będzie zgrzyt;]
_________________
Pamparampam
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 21:45   

z tego co się orientuję, to w KV6 jest kilka pasków, bo mamy w sumie 4 wałki rozrządu, po dwa z każdej strony, także nie wystarczy zdjąć tylko jednej pokrywy. Z resztą mi się wydaje, że do sprawdzenia rozrządu trzeba mechanika, a i jak ktoś wcześniej pisał wymień go od razu, bo jak któryś pasek strzeli, to będziesz szukał drugiego silnika...
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 22:11   

kris-tofer napisał/a:
z tego co się orientuję, to w KV6 jest kilka pasków, bo mamy w sumie 4 wałki rozrządu, po dwa z każdej strony, także nie wystarczy zdjąć tylko jednej pokrywy. Z resztą mi się wydaje, że do sprawdzenia rozrządu trzeba mechanika, a i jak ktoś wcześniej pisał wymień go od razu, bo jak któryś pasek strzeli, to będziesz szukał drugiego silnika...


założyłem że to jest oczywiste :) jak chce się bawić niech się bawi :)

http://www.youtube.com/watch?v=2fFx8SPiTSc - silnik do wglądu albo Rave i jak masz wolną sobotę możesz szukać:) wymienić rozrząd i tak powinien więc można przy okazji mechanikowi zlecić jak rozbierze wszystko, szukanie hałasu.
_________________
Pamparampam
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 22:22   

Boncky, z Twojego posta wywnioskowałem, że piszesz o 1,8
Boncky napisał/a:
ściągasz obudowę z rozrządu


nie nie czepiam się, wszystko już OK :wink:
 
 
 
marian14 



Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 17
Skąd: wielkopolska



Wysłany: Czw Kwi 07, 2011 19:14   

Pięknie wszystkim dziękuję za pomoc. Kupuje rozrząd i szukam mechaniora.Pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 20:14 ]
Jestem po wymianie rozrządu.Trwało to dwa dni.Robił mi znajomy mechanik,którego mogę wszystkim polecić.Pracuje w nowo otwartym zakładzie www.wulkanizacja-slupca.plNa stronie znajdziecie zdjęcia z wymiany rozrządu.Przy okazji wyczyścił kolektor,odgrzybił i nabił klimę.Wszystko na wysokiej klasy nowym sprzęcie.Oczywiście również sprawdził błędy.Teraz roverek cichutko chodzi,aż chce się jeździć.Polecam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kiedy mam wymienić rozrząd?
Rowan Rover serii 75, MG ZT 9 Sob Kwi 07, 2007 17:26
PD
Brak nowych postów [R75] Muszę założyć z tyłu trzeci pas
Kizashi Rover serii 75, MG ZT 23 Pon Lut 23, 2009 15:17
Kizashi
Brak nowych postów [R 75] Jak wymienić żarówkę w 1.8T
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Sty 03, 2014 19:29
kosaaro
Brak nowych postów [R75] Jak wymienić półoś?
miecho1986 Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Gru 12, 2013 07:55
dawidd
Brak nowych postów [R75] Jak wymienić rurke EGR ?
SmoK Rover serii 75, MG ZT 0 Sro Lut 06, 2013 20:01
SmoK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink