Wysłany: Pon Cze 06, 2011 19:00 [R75] Temperatura na wyswietlaczu, a włączenie klimatyzacji
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Kiedy wlaczam klimatyzacje, temperatura na wyswietlaczu rosnie do ok 41stopni.Po wylaczeniu klimy, temperatura powoli dochodzi do normy.Gdzie szukac przyczyny?
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Cze 06, 2011 19:36, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Cze 06, 2011 19:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dzieki apples, byc moze tak jest.Ostatnio zdejmowany byl przod, moze czujnik nie zostal wpiety na miejsce i luzno sobie lezy na zderzaku.Jutro sprawdze.Poza tym, ze po dluzszej jezdzie z wlaczona klima, robi sie straszny mul,ale to podobno normalne w R75 wszystko jak na razie oki,choc to naprawde wkurzajace.
Ostatnio zmieniony przez grota10 Pon Cze 06, 2011 19:39, w całości zmieniany 2 razy
oj niestety to tylko 116 konikow ja mam w swoim 170 i to jest jazda -sekwencja spalanie 11 litrow .Ale mam rowniez diesla i moge szczerze napisac ze nie slabnie to jest diesel moc maxymalna do 3 tys obrotow ,moge Cie zareczyc ze ja nie odczuwam roznicy na klimie czy bez
nie zgodzę się, że po włączeniu klimy R75 CDT staje się mułowaty, chyba, że zależy w jakim stanie macie swoje roverki i ile Wam kucy zwiało przez niezauważone małe usterki czy defekty auta.
W moim przypadku nie czuję różnicy w mocy silnika między włączoną a wyłączoną klimatyzacją.
może utrzymujesz za małe obroty silnika poniżej 2000? jeśli tak, to turbina jeszcze nie doładowuje i mułowaty może być, przy obrotach 2-3tys leci jak z papierami, lub powinien
Dokladnie ale nie bralem tego pod uwage mylse ze kazdy uzytkownik dieselka na turbo wie o co chodzi :)Jesli rzeczywiscie ma takiego mula to moze wskoczyl CI roverek na stan awaryjny sprawdz obroty jak sie nagrzeje to przywal pedal do spodu musi zamknac skale jesli nie to wskoczyl Ci stan awaryjny i trzeba szukac gdzie indziej
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: Milicz
Wysłany: Pon Cze 06, 2011 20:14
Ja bym szukał winy w termostacie. Przy palniętym termostacie masz otwarty układ a gdy załącza się wiatrak klimatyzacji całą ciepłą wodę w chłodnicy po prostu wywiewa. Sprawdż przy jakiej temperaturze góra chłodnicy robi się ciepła. Ja mam walnięty termostat i mam górę chłodnicy gorącą przy około 72 C.
Termostat raczej nie bo dlugo by sie nagrzewal.Czytalem troche na ten temat i wielu forumowiczow ma ten sam problem.Padlo nawt stwierdzenie ze ten typ tak ma.
a może to wina plam na słońcu?
Panowie, sorry ale pleciecie od rzeczy, sprężarka przy sprawnym układzie bije około 17 atmosfer, więc musi być spore obciążenie dla silnika, jednakże nie na tyle duże, żeby auto łapało muła jakby stado słoni siedziało z tyłu na kanapie...
Zróbcie sobie rundkę z klimą i bez na obrotach do 2000 i niskim biegu i powyżej 2000 z klimą i bez, silnik bez problemu radzi sobie z takim obciążeniem sprężarki powyżej 2000 obrotów silnika.
No i to chcialem uslyszec. Czyli przy obrotach ponizej 2000 moze byc odczuwalny spadek,powyzej ciagnie jak niby nic. Czyli mojemu R nic nie dolega,mozemy to sprawdzic na zlocie.
Sory ale ja nie mam spadku mocy w swoim roverku przy klimie ok cisnienie ,skoro ktos pisze ze nie moze sie pod gorke uciagnac to jak inaczej to interpretowac ... Porazka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum