Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator - nie działa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator - nie działa
Autor Wiadomość
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:26   

tak sprawdzałem, bo cholera wydatek na wiatrak mi się nie uśmiechał i jak zauważyłem ze nie chodzi to najpierw odparowywanie szyb i nic potem klima i temperatura na LO i nic. dopiero jak czujnik od płynu mechanik odpiął to zadziałał
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:33   

ale już z czujnikiem od wskazań temperatury zewnętrznej nie sprawdzałeś?
 
 
 
BartoszT. 



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 16
Skąd: okolice Kalisz



Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:34   

Znacie jakiś sposób na odpalenie 2,3 biegu?? bo jakby one działały to problem nie byłby taki straszny bo nie groziło by mi zagotowanie autka :razz: i można by założyć że problem leży po stronie przetartego jednego kabelka a nie awarii ECU :shock:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:38   

zimą przy -20 na zegarach wyświetlone bez rozbierania auta
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:41   

BartoszT., sprawdź najpierw czy nie masz przetartych kabli, jak masz i połączysz to wszystko ruszy
 
 
 
BartoszT. 



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 16
Skąd: okolice Kalisz



Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:46   

Właśnie to mnie martwi bo już je oglądałem i od samego wyjścia z puchy do wejścia chyba kolo bezpieczników nic nie znalazłem :/
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:49   

przy dużych czarnych kostkach też nie widać załamań?
 
 
 
BartoszT. 



Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 16
Skąd: okolice Kalisz



Wysłany: Sro Lip 20, 2011 12:01   

Nic nie zauważyłem :roll: dziś biorę ze sobą innego elektryka i po pierwsze sprawdzę czy dochodzi tymi kabelkami sterującymi napięcie i czy się zmienia przy włączaniu klimy. Jak nie będzie napięcia to zbadam tak samo u wyjścia kolo bezpieczników jak to nic nie da to będę miał problem :shock:

edit:

wróciłem od mechanika :beczy: :beczy: :beczy: był też elektryk i nadal nic :bezradny: sprawdziliśmy napięcie na tych trzech małych kabelkach zmienia się przy włączaniu klimy najpierw sprawdzaliśmy żaróweczką potem takim urządzeniem :> czyli nie jest winny kabel dostarczający napięcie ani komputer ponieważ wysyła zmienne napięcie :/ jedyną możliwością według mnie i elektryka jest walnięta płytka chociaż dokładnie ja oglądaliśmy i nic :shock: jutro chyba skocze do jakiegoś elektryka w Pleszewie podobno ma jakiś komputerek ale pewnie nie ma T4 i tak nic nie naprawi :bezradny:
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Sob Sie 06, 2011 16:14   

Podepnę się pod temat, nie działa u mnie wentylator, jak na szybko sprawdzić sam silnik wentylatora bez zdejmowania zderzaka ??
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Sie 07, 2011 11:10   

włączyć klime i ustawić temperature na LO uwarzając przy tym aby nie był włączony ECON, lub włączyć odparowywanie przedniej szyby wtedy wentylator powinien chodzić na 1 biegu
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Nie Sie 07, 2011 12:51   

ok czyli nie działa:((
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Sie 07, 2011 13:54   

ale to tylko 1 bieg i może tylko wymiana szczotki bedzie potrzebna tak jak u mnie było:)szczotka wymieniona i śmiga:)

[ Dodano: Nie Sie 07, 2011 13:54 ]
a załancza sie czasem jak sie dobrze nagrzeje silnik??
 
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Nie Sie 07, 2011 17:01   

nie klima na postoju nie chłodzi, wentyl się nie włącza jutro zdejme zderzak i go wyciągnę , bezpieczniki są ok ( innych po za tymi pod maską nie ma chyba co??)
 
 
Artur 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pon Sie 08, 2011 13:16   

BartoszT. napisał/a:
sprawdziliśmy napięcie na tych trzech małych kabelkach zmienia się przy włączaniu klimy najpierw sprawdzaliśmy żaróweczką potem takim urządzeniem czyli nie jest winny kabel dostarczający napięcie ani komputer ponieważ wysyła zmienne napięcie jedyną możliwością według mnie i elektryka jest walnięta płytka chociaż dokładnie ja oglądaliśmy i nic

osobiście widzę jeszcze jedną przyczynę - wentylator- wiem że pisałeś że po podpięciu na krótko działa, u mnie tez działał na krótko a wtedy kiedy powinien działać to juz nie kręcił. Z mojej walki z tym tematem wiem że wentylator to jest chyba najczęściej psujaca sie rzecz w R75. Rozwiązałem u siebie ten problem podłączając wentylator od Opla i od tamtego czasu zapomniałem o problemie.

BartoszT. napisał/a:
Znacie jakiś sposób na odpalenie 2,3 biegu?? bo jakby one działały to problem nie byłby taki straszny bo nie groziło by mi zagotowanie autka

I tak ci raczej nie grozi zagotowanie auta bo tam jest ok 8 litrow płynu chłodzącego, mi osobiście jeszcze nigdy nie udało się doprowadzić do tego zeby wentylator się włączył z innej przyczyny niz załączenie klimy.
_________________
<Black 7 Seven>
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Sie 08, 2011 13:25   

olekkelo napisał/a:
bezpieczniki są ok ( innych po za tymi pod maską nie ma chyba co??)


jest jeszcze skrzynka z bezpiecznikami za schowkiem. Trzeba wyjąć albo schowek albo osłonę nad nogami pasażera.
 
 
Artur 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 54
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Pon Sie 08, 2011 17:21   

olekkelo nie chciałbym być ani złosliwy ani się wymądrzać, ale na 99,99 % to nie bedą bezpieczniki tylko padniety wentylator
_________________
<Black 7 Seven>
 
 
olekkelo 



Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 70
Skąd: Ostrzeszów



Wysłany: Pon Sie 08, 2011 21:21   

Artur jestem również przekonany że to wentyl padł ale wolę się upewnić zanim zdejmę zderzak:))
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 08, 2011 21:40   

Dopóki nie zdejmiesz zderzaka nie dostaniesz się do skrzynki z przekaźnikami za którymi jest wentylator.. Stąd wynika, że musisz zdjąć zderzak żeby sprawdzić wentylator. W CDT wiatrak jest sterowany poprzez ECM używając impulsów zmiennej szerokości - wiec tutaj nic nie wykombinujesz. Jeżeli bezpiecznik pod maską cały a wentylator nie kreci się nic innego nie zostaje jak ściągać zderzak. Anglicy nawet przedłużali przewody i dawali tą puszkę z przekaźnikami w bardziej ludzkie miejsce :D
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
roverss75 



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: słupsk



Wysłany: Wto Sie 09, 2011 09:59   

podepnę się pod temat. mam pytanie : czy wirniki silników wentylatorów 2-biegowego [ uklad z rezystorem ] i 3-biegowego to jest to samo ? w 3-bieg. mam zarżnięty komutator , w 2-bieg. komutator i szczotki jak nowe ale jest spalony rezystor. co byłoby lepsze: wstawić nowy rezystor i bujać się na 2-bieg. czy [jeśli wirniki te same ] reanimować ten 3-bieg.? jeżeli ta druga opcja to będę miał na zbyciu dwa rezystory 100W o,47ohma [ cena b. przystępna]. wspomnę tylko , że ten motor 3-bieg. jest zamontowany w aucie i nie mogę ich prównać.
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 09, 2011 11:14   

2-biegowy jest o wiele mniej awaryjny niż ten nieszczęśliwy 3-biegowy. Wstawiaj nowy rezystor i zapomnij o tych 3 biegach. Tylko rezystor postaw tak, żeby był na drodze strumienia powietrza i był dobrze chłodzony - wtedy dłużej przeżyje.
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wentylator nie działa
lesiu1080 Rover serii 75, MG ZT 5 Nie Wrz 14, 2014 20:12
borsuk88
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Wentylator chłodnicy nie działa
marsjaningn Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Wrz 14, 2013 17:07
apples
Brak nowych postów [R75] Wentylator chłodnicy nie działa
encor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Maj 23, 2019 23:45
sash997
Brak nowych postów [R75] Nie działa wentylator i klimatyzacja
raby1b Rover serii 75, MG ZT 25 Czw Wrz 03, 2020 18:44
lukasz-89
Brak nowych postów [R75]klimatyzacja nie działa ,wentylator?
juraz Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lip 16, 2015 20:12
cabal



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink