tak sprawdzałem, bo cholera wydatek na wiatrak mi się nie uśmiechał i jak zauważyłem ze nie chodzi to najpierw odparowywanie szyb i nic potem klima i temperatura na LO i nic. dopiero jak czujnik od płynu mechanik odpiął to zadziałał
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: okolice Kalisz
Wysłany: Sro Lip 20, 2011 11:34
Znacie jakiś sposób na odpalenie 2,3 biegu?? bo jakby one działały to problem nie byłby taki straszny bo nie groziło by mi zagotowanie autka i można by założyć że problem leży po stronie przetartego jednego kabelka a nie awarii ECU
zimą przy -20 na zegarach wyświetlone bez rozbierania auta
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: okolice Kalisz
Wysłany: Sro Lip 20, 2011 12:01
Nic nie zauważyłem dziś biorę ze sobą innego elektryka i po pierwsze sprawdzę czy dochodzi tymi kabelkami sterującymi napięcie i czy się zmienia przy włączaniu klimy. Jak nie będzie napięcia to zbadam tak samo u wyjścia kolo bezpieczników jak to nic nie da to będę miał problem
edit:
wróciłem od mechanika był też elektryk i nadal nic sprawdziliśmy napięcie na tych trzech małych kabelkach zmienia się przy włączaniu klimy najpierw sprawdzaliśmy żaróweczką potem takim urządzeniem czyli nie jest winny kabel dostarczający napięcie ani komputer ponieważ wysyła zmienne napięcie jedyną możliwością według mnie i elektryka jest walnięta płytka chociaż dokładnie ja oglądaliśmy i nic jutro chyba skocze do jakiegoś elektryka w Pleszewie podobno ma jakiś komputerek ale pewnie nie ma T4 i tak nic nie naprawi
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Nie Sie 07, 2011 11:10
włączyć klime i ustawić temperature na LO uwarzając przy tym aby nie był włączony ECON, lub włączyć odparowywanie przedniej szyby wtedy wentylator powinien chodzić na 1 biegu
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
nie klima na postoju nie chłodzi, wentyl się nie włącza jutro zdejme zderzak i go wyciągnę , bezpieczniki są ok ( innych po za tymi pod maską nie ma chyba co??)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 54 Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: Pon Sie 08, 2011 13:16
BartoszT. napisał/a:
sprawdziliśmy napięcie na tych trzech małych kabelkach zmienia się przy włączaniu klimy najpierw sprawdzaliśmy żaróweczką potem takim urządzeniem czyli nie jest winny kabel dostarczający napięcie ani komputer ponieważ wysyła zmienne napięcie jedyną możliwością według mnie i elektryka jest walnięta płytka chociaż dokładnie ja oglądaliśmy i nic
osobiście widzę jeszcze jedną przyczynę - wentylator- wiem że pisałeś że po podpięciu na krótko działa, u mnie tez działał na krótko a wtedy kiedy powinien działać to juz nie kręcił. Z mojej walki z tym tematem wiem że wentylator to jest chyba najczęściej psujaca sie rzecz w R75. Rozwiązałem u siebie ten problem podłączając wentylator od Opla i od tamtego czasu zapomniałem o problemie.
BartoszT. napisał/a:
Znacie jakiś sposób na odpalenie 2,3 biegu?? bo jakby one działały to problem nie byłby taki straszny bo nie groziło by mi zagotowanie autka
I tak ci raczej nie grozi zagotowanie auta bo tam jest ok 8 litrow płynu chłodzącego, mi osobiście jeszcze nigdy nie udało się doprowadzić do tego zeby wentylator się włączył z innej przyczyny niz załączenie klimy.
Dopóki nie zdejmiesz zderzaka nie dostaniesz się do skrzynki z przekaźnikami za którymi jest wentylator.. Stąd wynika, że musisz zdjąć zderzak żeby sprawdzić wentylator. W CDT wiatrak jest sterowany poprzez ECM używając impulsów zmiennej szerokości - wiec tutaj nic nie wykombinujesz. Jeżeli bezpiecznik pod maską cały a wentylator nie kreci się nic innego nie zostaje jak ściągać zderzak. Anglicy nawet przedłużali przewody i dawali tą puszkę z przekaźnikami w bardziej ludzkie miejsce
podepnę się pod temat. mam pytanie : czy wirniki silników wentylatorów 2-biegowego [ uklad z rezystorem ] i 3-biegowego to jest to samo ? w 3-bieg. mam zarżnięty komutator , w 2-bieg. komutator i szczotki jak nowe ale jest spalony rezystor. co byłoby lepsze: wstawić nowy rezystor i bujać się na 2-bieg. czy [jeśli wirniki te same ] reanimować ten 3-bieg.? jeżeli ta druga opcja to będę miał na zbyciu dwa rezystory 100W o,47ohma [ cena b. przystępna]. wspomnę tylko , że ten motor 3-bieg. jest zamontowany w aucie i nie mogę ich prównać.
2-biegowy jest o wiele mniej awaryjny niż ten nieszczęśliwy 3-biegowy. Wstawiaj nowy rezystor i zapomnij o tych 3 biegach. Tylko rezystor postaw tak, żeby był na drodze strumienia powietrza i był dobrze chłodzony - wtedy dłużej przeżyje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum