Forum Klubu ROVERki.pl :: [416si]Zblokowało silnik podczas próby uruchomienia.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416si]Zblokowało silnik podczas próby uruchomienia.
Autor Wiadomość
jacool 



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Paź 24, 2011 20:43   

Sądzicie,ze auto o przebiegu 220 tyś.ma taką szczelność na tłoku i pierścieniu,że utrzymało by wodę?Ja myślę,ze nie,zawory nie sądzę aby miały taką szczelność.A woda to raczej po zgaszeniu silnika nie utrzymuje się tak wysoko,aby swobodnie opadała by przez uszczelkę do cylindra.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 24, 2011 20:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 24, 2011 20:47   

jacool, :hm: powiedz nam, czemu tak bardzo się bronisz przed sprawdzeniem, czy jest woda w cylindrze, czy jej tam nie ma. Przecież to tylko chwilka roboty i albo powierdzi to nasze hipotezy, albo je odrzuci.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 24, 2011 20:50   

jacool napisał/a:
Sądzicie,ze auto o przebiegu 220 tyś.ma taką szczelność na tłoku i pierścieniu,że utrzymało by wodę?Ja myślę,ze nie,zawory nie sądzę aby miały taką szczelność.A woda to raczej po zgaszeniu silnika nie utrzymuje się tak wysoko,aby swobodnie opadała by przez uszczelkę do cylindra.


Oczywiście że ma, dodaj do tego że ścianki oraz przestrzeń między pierścieniami jest pokryta olejem i masz piękny szczelny układ który utrzyma Ci wodę. Zawory tym bardziej w czasie sprężania jej nie wypuszczą, układ ma być szczelny dla gazów, więc dla cieczy to żaden problem.

Jeśli tłok zatrzymał się w cyklu ssania i masz uszkodzoną uszczelkę kolektora dolotowego, to przez kanał wodny która tam jest mogła nalać Ci się woda do cylindra, a w czasie kręcenia po tych 3 obrotach zassało resztę wody z kolektora i zablokowało cylinder.

Dość możliwe?
 
 
 
jacool 



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Piła



Wysłany: Wto Paź 25, 2011 20:48   

Wielkie dzięki,okazało się ze macie rację.Stwierdziłem,że nie ma co kombinować i postanowiłem oddać auto do mechanika.Okazało się,ze woda dostała się do cylindra.Odkręciliśmy swiece,zakręciłem rozrusznikiem i woda wyleciała jak z fontanny :deszcz: .Jutro chłopaki pomierza czy jest korba wykrzywiona.Opcji jest pare:pękniętta tuleja,uszkodzona uszczelka,pęknięta głowica,czego nie dopuszczam :o .
Koszt:Uszczekla180zł,szpilki ponad 200zł,reszta uszczelek ok150zł,planowanie gł.ok200zł,robocizna ok.400zł.(optymistyczna opcja czyli ok.1500zł.)
Jestem podłamany,ale chciało się mieć Roverka to trzeba cierpieć :wink:
Jeszcze raz,wielkie dzięki i wielki szacunek dla was za wiedzę.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Paź 25, 2011 20:55   

jacool, jak widzisz mieliśmy rację, więc na Twoim miejscu sprawdził bym jednak jeszcze tą uszczelkę kolektora dolotowego, może to być to.
Roboty niewiele, trzeba ściągnąć kolektor i zobaczyć czy kanały dolotowe do zaworów w głowicy nie są mokre lub nie widać czy woda tamtędy leciała.
 
 
 
jacool 



Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 11
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Paź 31, 2011 18:36   

ADI-mistrzu napisał/a:
jacool, jak widzisz mieliśmy rację, więc na Twoim miejscu sprawdził bym jednak jeszcze tą uszczelkę kolektora dolotowego, może to być to.
Roboty niewiele, trzeba ściągnąć kolektor i zobaczyć czy kanały dolotowe do zaworów w głowicy nie są mokre lub nie widać czy woda tamtędy leciała.

masz rację,ale silnikiem zajęli się mechanicy,sa dobrzy(jeżdże z nimi na motocrossie i sprzęt mają w jednym :ok: zarówno cztero kołowy jak i dwu)
opcja jest taka,ze moze byc tak jak ty piszesz mokry dolot,ale rozsadniej w tym przypadku było by jak mówili sprawdzić szczelnośc głowicy,bo mogła by pujsc uszczelka jak i peknięta głowica.

[ Dodano: Pon Paź 31, 2011 18:36 ]
Tak wiec jak pisałem wyżej,problem leżał w uszczelce głowicy(co nie było oczywiste podczas wstępnych oględzin uszczelki).Szczelność głowicy sprawdzona(ok.)tuleje całe,korbowód cały nie pogięty.Samochód do odbioru w środę.
Koszty;robocizna 450zł.reszta to uszczelki,sprawdzanie szczelności głowicy,planowanie głowicy,płyn,olej. :ok2:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 416Si 98r.] głośny silnik - HELP
arcx Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lip 20, 2009 17:33
arcx
Brak nowych postów [416Si] Silnik szarpie i gaśnie powyżej 4000 obrotów/120km/h
sekiluki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Gru 09, 2011 23:00
sebek414i
Brak nowych postów [R420] Grzejący się silnik podczas jazdy
grecki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Czw Maj 26, 2011 07:46
Koju
Brak nowych postów [R400] Silnik wyłączył się podczas jazdy, nie odpala
js Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Kwi 21, 2007 19:42
Paul
Brak nowych postów [R45] Skoki obrotów podczas zmiany biegów, osłabiony silnik
Darek1974 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Gru 26, 2010 17:22
slax



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink