Forum Klubu ROVERki.pl :: [416 Si] Pytania przedzakupowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[416 Si] Pytania przedzakupowe
Autor Wiadomość
krzy90 



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Sob Lis 19, 2011 19:45   [416 Si] Pytania przedzakupowe

Jako że jestem nowy na forum chciałbym wszystkich powitać :piwko:
Mogę okazyjnie kupić Rover 416Si od "znajomego znajomego". Byłem dziś oglądać ten samochód, jest w średnim stanie, ale cena jest adekwatna do wyglądu.
W związku z tym mam kilka pytań:
1. Zamki w obu drzwiach są wpadnięte do środka. Czy będzie problem z ich naprawą? Dodam że centralny zamek jest sprawny.
2. Zażółcone przednie lampy. Czy polerka w tym wypadku pomoże?
3. Czy włącznik znajdujący się przed lewarkiem skrzyni biegów (taki z narysowaną śnieżynką) to włącznik klimatyzacji?
Najbardziej się boję że te zamki będą uszkodzone (bo kradzione raczej nie jest, bo po co byłyby wyłamywane zamki w obu drzwiach).
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 19, 2011 19:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 19, 2011 20:03   

ad.1 najprawdopodobniej obie klamki będą do wymiany,nie jest to prosta sprawa, ale samodzielnie można ogarnąć, jak ma się złodziejskie łapy :)
ad.2 nie pamiętam czy "szkło" (bo to plastik) jest gładki czy nie, jak jest gładki można polerować, jak ryflowany, to nie, bo światło straci geometrię.
ad.3 to jest włącznik od klimy
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 19, 2011 20:19   

shilus82 napisał/a:
ad.2 nie pamiętam czy "szkło" (bo to plastik) jest gładki czy nie, jak jest gładki można polerować, jak ryflowany, to nie, bo światło straci geometrię.
"Szkło" od strony zewnętrznej jest płaskie, więc można śmiało polerować. Polerka powinna dużo pomóc. Tu jest temat o polerowaniu kloszy lamp http://forum.roverki.eu/v...e+reflektor%F3w
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
krzy90 



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Nie Lis 20, 2011 14:04   

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jeszcze małe pytanie: ile może kosztować zszycie przez tapicera fotela? Fotel kierowcy jest rozdarty na "siedzisku" na środku. Czy to się opłaca w ogóle robić czy może lepiej cały fotel wymienić? Bo jak zauważyłem wbrew temu co myślałem wcześniej, części do tego samochodu nie są jakoś wybitnie drogie :smile:
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Nie Lis 20, 2011 14:23   

ja poszło na szwie to nie będzie droga inwestycja, bo jak ex teściowi przekładali tapicerki na fotelach to dał 100 pln. Jeśli poszło nie na szwie, to się może nie opłacać, bo nawet jeśli zeszyje to za chwilę znów może puścić więc lepiej kupić nowy fotel
 
 
krzy90 



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Sro Lis 23, 2011 12:27   

Autko ma podobno jakiś wyciek oleju, gość który sprzedawał mówi że uszczelniał miske olejową ale coś dalej cieknie, pisze że w 1,5 tygodnia zrobił już 1000km i jeździ, także autem do domu dojade ale że trzeba to zrobić (mówi że padł jakiś simering na wale). Czy to może być przyczyną? Czytam na forum i widze ze dosyc czesta awarią jest własnie padnięcie uszczelniacza na wale. Dużo przy tym roboty? Ile to mniej więcej kosztuje (część, bo w rodzinie mam mechanika który mi to zrobi)?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 12:55   

Ja u siebie wymieniałem prawy simering półośki, koszt 29zł.
Dodatkowo możesz spojrzeć czy Ci z impulsatora nie cieknie, bo np. u mnie stamtąd mi ubywa (impulsator znajduje się przy łączeniu skrzyni biegów z blokiem silnika z tyłu).
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 13:27   

krzy90 napisał/a:
mówi że uszczelniał miske olejową ale coś dalej cieknie, pisze że w 1,5 tygodnia zrobił już 1000km i jeździ, także autem do domu dojade ale że trzeba to zrobić (mówi że padł jakiś simering na wale).
Chodzi o uszczelniacz wału korbowego.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 23, 2011 14:33   

uszczelki na wałkach rozrządu od strony kopułki są tanie w wymianie, od strony paska już jest gorzej. Chyba że sam potrafisz to zrobić. Mi się leje od strony paska i to chyba z obu uszczelniaczy :/
 
 
krzy90 



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Czw Lis 24, 2011 00:15   

shilus82 napisał/a:
uszczelki na wałkach rozrządu od strony kopułki są tanie w wymianie, od strony paska już jest gorzej. Chyba że sam potrafisz to zrobić. Mi się leje od strony paska i to chyba z obu uszczelniaczy

spoko, odkręcenie skrzyni biegów to nie problem akurat, gorzej tylko ze znalezieniem na to czasu (jestem cały tydzień poza domem :/ )

Rozumiem że coś co mogło paść to albo uszczelniacz wału albo uszczelniacze wałków rozrządu, dobrze myśle?
 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 24, 2011 07:53   

Odkręć górną część osłony rozrządu i odchyl to zobaczysz. Jak tam jest sucho, to szukaj na dole.U mnie olej zbiera się na łączeniu bloku z głowicą i leci sobie jakąś osłoną przewodu aż okolice miski
 
 
krzy90 



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Pią Lis 25, 2011 17:06   

no, Panowie (i Panie :smile: ) odebrałem roverka, musze się pochwalić że na tylnej klapie jest na nim naklejka roverki.pl a ramka na tylną rejstracje pochodzi też z naszego forum :grin: Ciekawe czy ktoś by zidentyfikował w jakiś sposób swój były samochodzik :grin: (ja go kupiłem od znajomego handlarza)
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pią Lis 25, 2011 17:27   

Zapodaj fotki, ,może rzeczywiście ktoś go rozpozna, a wtedy poznasz kawałek jego historii.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
krzy90 



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Sob Lis 26, 2011 00:32   

No i dojechałem z Krakowa do Rzeszowa, nawet dużo oleju nie ubyło przez cieknący uszczelniacz wałka rozrządu. W międzyczasie zaobserwowałem kilka drobnych usterek: brak podświetlenia deski rozdzielczej - widziałem na yt filmik jak ją rozebrać więc myślę że nie będzie z tym problemu. Coś się stało z regulacja temperatury nawiewu, tzn działała na początku jak trzeba, ale teraz daje tylko ciepłe powietrze nawet jak nastawię na zimne - ma ktoś jakiś pomysł? Kolejna sprawa to niedziałający zegar, trzeba będzie zaglądnąć przy okazji.


Co do zdjęć to na pewno kiedyś wrzucę, dobrze by było wiedzieć co było z nim robione.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 26, 2011 01:33   

krzy90 napisał/a:
Coś się stało z regulacja temperatury nawiewu, tzn działała na początku jak trzeba, ale teraz daje tylko ciepłe powietrze nawet jak nastawię na zimne
sprawdź, czy nie spadła linka (bardziej drut) z zaworu nagrzewnicy (przy ścianie grodziowej pod maską), albo z dźwigni pośredniej (pod nagrzewnicą przy nogach kierowcy)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
krzy90 



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 9
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Nie Gru 18, 2011 22:14   

sTERYD napisał/a:
krzy90 napisał/a:
Coś się stało z regulacja temperatury nawiewu, tzn działała na początku jak trzeba, ale teraz daje tylko ciepłe powietrze nawet jak nastawię na zimne
sprawdź, czy nie spadła linka (bardziej drut) z zaworu nagrzewnicy (przy ścianie grodziowej pod maską), albo z dźwigni pośredniej (pod nagrzewnicą przy nogach kierowcy)

padło mocowanie linki przy pokrętle, tzn linka nie ma się o co opierać bo ten plastikowy element został odłamany... Nic, pewnie trzeba będzie cały panel nawiewu kupic.



Btw, nie wiem czy mogę tutaj podawać nazwiska, ale mój roverek pochodzi od Pana Tomasza Dudy, który jak widzę swego czasu troszkę się udzielał. Czy może mi ktoś podać tutaj lub w prywatnej wiadomości jego nick na forum, albo jakąś inną fomę kontaktu z nim? Byłbym baaardzo wdzięczny :grin:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 18, 2011 22:58   

krzy90 napisał/a:
padło mocowanie linki przy pokrętle, tzn linka nie ma się o co opierać bo ten plastikowy element został odłamany... Nic, pewnie trzeba będzie cały panel nawiewu kupic.

da się to dość prosto obejść.
jest tam drugie mocowanie, tylko w takim miejscu, ze oczko linki trafia na ten grubszy fragment trzpienia na dźwigni. U siebie to powierciłem i zamocowałem do tego drugiego mocowania. Działa bez zarzutu :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
stachu0712 



Dołączył: 22 Gru 2011
Posty: 1
Skąd: SOSNOWIEC



Wysłany: Czw Gru 22, 2011 16:07   

Witam was wszystkich jestem nowy na forum, chcialem sie dowiedzieć wszystkiego naa temat 416i będe kupował od kumpla czy warto kupić i czy jest to autko awaryjne jak z czesciami i ogólnie wszystkiego z góry dziekuje i pozdrawiam :grin:
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 22, 2011 17:18   

stachu0712,
No to czytaj forum i wyciągaj odpowiednie wnioski. Takie pytania pojawiają się często i odpowiedzi na nie już padły.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Gru 23, 2011 13:30   

stachu0712 napisał/a:
Witam was wszystkich jestem nowy na forum, chcialem sie dowiedzieć wszystkiego naa temat 416i będe kupował od kumpla czy warto kupić i czy jest to autko awaryjne jak z czesciami i ogólnie wszystkiego z góry dziekuje i pozdrawiam :grin:

Z częściami problemu niema, a czy autko awaryjne ?? , a to zależny w jakim stanie go kupisz. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 25] Pytania
kikan Chcę kupić ROVERka 4 Sob Lip 03, 2010 13:46
kychu5
Brak nowych postów rover 75 pytania
ptasznik1 Chcę kupić ROVERka 12 Nie Paź 23, 2011 09:57
Markzo
Brak nowych postów Mg TF- trzy pytania laika.
herbatkowy Chcę kupić ROVERka 58 Nie Lip 26, 2015 12:43
koroviov
Brak nowych postów [mg zr ] pytania przy kupnie
vipkrzych Chcę kupić ROVERka 3 Sob Lip 05, 2014 09:25
bialy114
Brak nowych postów Rover 420 2.0 16v - pytania dotyczące kupna
maxxsony Chcę kupić ROVERka 5 Wto Sie 30, 2016 17:43
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink