Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] SWAP z 1.4 na 2.0 iTD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] SWAP z 1.4 na 2.0 iTD
Autor Wiadomość
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Czw Gru 08, 2011 09:27   [MG ZR] SWAP z 1.4 na 2.0 iTD
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Gdyby komuś przyszło na myśl robić takiego swapa to chetnie pomoge z informacjami :)

Fotki tutaj: http://www.fotosik.pl/u/tomi114/album/1033923

Przy wymianie autko ulepszono o pare elementów:
- tylne hamulce tarczowe
- 4 x tarcze Mikoda nawiercane i nacinane
- 4 x klocki BREMBO
- nowe półosie, sprzęgło valeo, linka sprzęgła MG Rover, poduszki silnika,
i masa innych rzeczy ;)

Obecnie samochód będzie można spotkać na ulicach Tarnobrzega.

Pojechał wczoraj ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Gru 08, 2011 09:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 09:32   

ja mam jedno pytanie, hamowałeś auto?
w innym temacie napisałeś że masz 118KM, seria ma 113 :wink:
na jakiej podstawie stwierdziłeś, że masz więcej niż seria?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 10:37   

hehe Tomi_114, ale to było budowania auta od podstaw a nie swap :P

Strasznie dużo pracy to kosztowało... ile Ci wyszło roboczogodzin?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 08:17   

szoso napisał/a:
ja mam jedno pytanie, hamowałeś auto?
w innym temacie napisałeś że masz 118KM, seria ma 113 :wink:
na jakiej podstawie stwierdziłeś, że masz więcej niż seria?


Nie hamowałem bo niestety tu na miejscu nie ma gdzie :/

ZTCP silniki Deisla jak i benzynowe wychodziły w 3 wersjach :
silnik ze zmniejszoną wydajnością - 113KM i zwiększoną 118 KM

Ten fabrycznie ma 118KM. Ale jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie ze ma ciut więcej. Osiągnięcie 215km/h nie stanowiło większego problemu.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 08:28   

Kozik napisał/a:
hehe Tomi_114, ale to było budowania auta od podstaw a nie swap :P

Strasznie dużo pracy to kosztowało... ile Ci wyszło roboczogodzin?


Hmmm.

Zależy co liczyć.

Rozebranie doszczętnie podstawy - zółty MG.
Rozebranie doszczętnie dawcy - niebieski MG 2004r po dachu.
I złożenie MG ...
Niecałe dwa tygodnie.

Przed sprzedażą wyglądał tak:
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 08:37   

w danych technicznych nie ma wzmianki o dieslu 118KM, skąd wziąłeś te informacje jeśli mogę zapytać? :wink:
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 08:42   

szoso napisał/a:
w danych technicznych nie ma wzmianki o dieslu 118KM, skąd wziąłeś te informacje jeśli mogę zapytać? :wink:


Miał w dowodzie 87kW. ZTCP rozmawiałem raz z Tomim i też cos o tym wspominał ale ręki sobie nie dam uciąć ;)

Wersja z której pochodzi silnik była wersja limitowaną. Samochód w dowodzie m,iał oznaczenie MG ZR Donington i na całym samochodzie były takie emblematy z tym napisem (maska błotnik przód tył i klapa). Szczerze mówiąc nie zagłębiałem się w to zbytnio.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Gru 11, 2011 19:03   

Niezly roverek ,ale w roboty w wuj :>
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 12, 2011 09:51   

chcesz mi powiedzieć że 215km/h osiągał po swapie? to może zobiłeś swap na 160 ;d :lol: według danych technicznych max to 183 mówię o realnej nie licznikowej licznikowo przy za dużych kołach +7% wyszło mi 185km/h (jeszcze trochę by poszedł ale to było zaraz po kupnie i nie byłem go pewny ;D ) więc licząc przekłamanie licznika to było około 175-180
a w danych technicznych 160ka ma 210km/h max więc ciekawe jak by wyszło bezproblemowe 215 nawet z przekłamaniem ;D ( o ile nie jedziesz na felgach 13i profilu 30 :D )
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 10:13   

220SDi tez potrafił polecieć licznikowe 210 - 215 (i to nie tylko mój) wiec nie widzę w tym nic dziwnego .. gdzieś na forum nawet wrzuciłem fotkę zegarów przy tej prędkości ;) Były załozone opony 195/50 R15 i przekłamanie prędkości 7% wiec realna prędkość była rzędu 195 - 200 km/h :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 10:21   

tuners, auto zawsze leci więcej niż producent podaje, a jak byś się dokładnie tym danym producenta przyjrzał, to zawsze jest napisane "maksymalna bezpieczna prędkość" :!: :ok:
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Gru 12, 2011 15:54   

ale czy aż taka różnica by była jakby nie było 30km/h po takim swapie by się z przydało go zhamować nawet dla własnej ciekawości ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 15:59   

Brt napisał/a:
Były załozone opony 195/50 R15 i przekłamanie prędkości 7% wiec realna prędkość była rzędu 195 - 200 km/h
więc jak widzisz tuners, nie aż 30km i to akurat norma, w moim książkowo zdaje się 183 czy 5 a były właściciel leciał 210
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Gru 12, 2011 18:06   

u mnie prędkość maksymalna zależała od przełożeń skrzyni,
- na krótszej skrzyni jechałem 1cm ponad 220km/h (około 230 może więcej, licznik mam do 220) ale przy 200km/h miałem około 6tys obr/min co daje około 135KM przy tej prędkości obrotowej silnika
- na dłuższej skrzyni jechałem 210km/h ale przy 200km/h mialem ok 5tys obr/min czyli przy tych obrotach mam około 115KM i brakuje tych 20KM by przekroczyć prędkość 210km/h

teoretycznie wydawało mi się że na dłuższej skrzyni powinien pojechać szybciej ale niestety udowodniło to że moc maksymalna przy tym silniku jest przy bardzo wysokich obrotach.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Gru 13, 2011 17:00   

co do przekłamania prędkości w iczniku u siebie liczyłem przez dużo większe koła około 7 % nadal przekłamania w standardzie im więcej jedziesz tym bardziej rośnie 100km/h - 5-10
150km/h 10-17 200km/h 17-25
więc zależnie ile jedziesz lepiej skorygować to z gpsem np jadąc nissanem "tzw. Qaszaną przy 170km/h na budziku w gps było niecałe 150
tico przy 110 było 90
w bmw brata przy ok 210licznikowym było 180 więc na licznik patrzeć można z przymrożeniem oka, przy większych prędkościach gps jest wiele dokładniejszy ale jak każdy woli ;D

Kozik nie wspominając że u Ciebie przekłamanie od danych fabrycznych by wynosiło niewiele bo 200Vi to 205km/h :D jeszcze się okaże że swap był niepotrzebny bo 1.4 brałbyś go :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Gru 19, 2011 14:02   

Przekłamanie względem nawigacji w tym ZR było ok 5 km/h.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R 200 1.4 16v 98r [ 1.4 16v-1.6 16v SWAP ]
Przyda sie kilka porad od wujka dobra rada:]
kolin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Lis 01, 2010 09:08
Kozik
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214] Swap na 216 Si
Khonju Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Lis 09, 2014 11:28
Adrian
Brak nowych postów [R216] Swap na 1.6 z R25
Asdroll Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Wrz 27, 2013 13:15
MultecFSO
Brak nowych postów [R200] HGF, swap 8V na 16V
leszczu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 99 Pią Maj 25, 2012 18:45
leszczu
Brak nowych postów [Mg Zr] swap 1.4>1.8vvc
shao123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Sty 17, 2019 10:16
polonez_vvc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink