ale jeśli nie ponaciskał hamulca po wymianie tych tarcz tylko od razu ruszył w teren, a wcześniej wciskał tłoczki to wiadomo, że przy pierwszym naciśnięciu pedału hamulec nigdy nie zadziała
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 29, 2012 19:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam, wczoraj byłem u mechanika. Hamulce zostały odpowietrzone i póki co wszystko jest dobrze. Mam nadzieję że tak pozostanie do końca, gdyż nie chciałbym żeby zaskoczyła mnie taka niemiła niespodzianka przy większej prędkości...
No przecież pisałem o tym Jeśli natomiast podpompujesz do stwardnienia pedału i dopiero po chwili naciśniesz i pedał będzie niski to układ zapowietrzony.
To rzeczywiście dziwne ale takie sytuacje się zdarzają. Po objawach stwierdzam przyczynę i usuwam usterkę często nawet nie analizując dlaczego usterka wystąpiła, no chyba że sytuacja się powtarza.
W tym przypadku wygląda na to, że zbyt gwałtowne wciskanie tłoczka spowodowało ugięcie się wargi uszczelki (pierwszej od strony popychacza pompy hamulcowej) i zassanie powietrza do pompy.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lut 01, 2012 18:47
sugerowałem odpowietrzenie po to , żeby płyn ustawił właściwie uszczelnienie uszkodzone przez przepychanie płynu w drugą stronę przy cofaniu tłoka.
[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 18:43 ]
automechanik napisał/a:
W tym przypadku wygląda na to, że zbyt gwałtowne wciskanie tłoczka spowodowało ugięcie się wargi uszczelki (pierwszej od strony popychacza pompy hamulcowej) i zassanie powietrza do pompy.
i o tym pisałem , przyczyną było uszkodzenie uszczelnienia tłoka pompy.
[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 18:47 ]
automechanik napisał/a:
zbyt gwałtowne wciskanie tłoczka spowodowało ugięcie się wargi uszczelki
zgadzam się ,dlatego jak ktoś nie ma praktyki i wyczucia przy cofaniu tłoka , powinien odkręcać odpowietrznik.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lut 01, 2012 19:09
automechanik, ale to nie oto chodzi co kto pierwszy pisał , tylko o to by zwrócić uwagę, na to co jest ważne przy samodzielnych pracach z układem hamulcowym.
[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 19:09 ]
ja ze względu na pompę ABS , zawsze odkręcam odpowietrznik.
Witam!
wiem że mowa tutaj o klockach, tarczach i odpowietrzaniu.
Mam pytanie: pękną mi przewód hamulcowy, dokładniej mówiąc na zgięciu koło zbiornika paliwa...
- chciał bym się dowiedzieć czy muszę wymienić cały przewód hamulcowy aż do serwa ?
- i od czego zacząć ? da się to zrobić w garażowych warunkach bez kanału ?
sqiddy25, w warsztatach powinni wiem specjalne urządzenie do upięcia przewodu gdzie się im podoba i zaciśnienia końcówki z gwintem i w ten sposób mogą wymienić gdzie się im podoba przewód
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
szkoda sie bawic w ucinanie zarabianie przewodu na pewno jest zardzewialy przy zapinkach uchwytach plastikowych do podwozia lepiej wymienic caly przynajmniej u mnie tak bylo i tez rozwazalem czesciowa wymiane na bezpieczenstwie nie ma co oszczedzac koszt przewodu niewielki a wymiane samemu zrobic
dziękuję za pomoc
SeniorA - dzięki za link, szukałem sam ale widocznie za słabo jest tam wystarczająco dużo informacji dzięki którym mam nadzieję wymiana pójdzie sprawnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum