Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nagły brak hamulców
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nagły brak hamulców
Autor Wiadomość
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 19:17   

ale jeśli nie ponaciskał hamulca po wymianie tych tarcz tylko od razu ruszył w teren, a wcześniej wciskał tłoczki to wiadomo, że przy pierwszym naciśnięciu pedału hamulec nigdy nie zadziała
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 29, 2012 19:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 19:29   

youras napisał/a:
Cała wymiana przebiegła pomyślnie bez żadnych komplikacji. Wczoraj zrobiłem test nowych tarczy wszystko ok... nic nie trzęsie podczas hamowania.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 21:05   

SeniorA napisał/a:
youras napisał/a:
chcę zahamować a tu nagle wpadł mi hamulec w podłogę....Dobrze że zdążyłem zaciągnąć hamulec ręczny bo uderzył w inne auto

to nie jest normalne po wymianie klocków i tarcz.

tym bardziej że kolega sprawdzał hamulce zaraz po wymianie i auto hamowało :!:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
youras 



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 18:04   

Witam, wczoraj byłem u mechanika. Hamulce zostały odpowietrzone i póki co wszystko jest dobrze. Mam nadzieję że tak pozostanie do końca, gdyż nie chciałbym żeby zaskoczyła mnie taka niemiła niespodzianka przy większej prędkości...

Pozdrawiam

Youras.
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 18:11   

No przecież pisałem o tym Jeśli natomiast podpompujesz do stwardnienia pedału i dopiero po chwili naciśniesz i pedał będzie niski to układ zapowietrzony.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 18:28   

automechanik napisał/a:
to układ zapowietrzony.
a jak i dlaczego się zapowietrzył ?.

[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 18:28 ]
youras napisał/a:
Odpowietrznika nie ruszałem, a płyn w zbiorniczku po założeniu nowych tarcz automatycznie się podniósł to go wyciągałem strzykawką.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 18:38   

To rzeczywiście dziwne ale takie sytuacje się zdarzają. Po objawach stwierdzam przyczynę i usuwam usterkę często nawet nie analizując dlaczego usterka wystąpiła, no chyba że sytuacja się powtarza.
W tym przypadku wygląda na to, że zbyt gwałtowne wciskanie tłoczka spowodowało ugięcie się wargi uszczelki (pierwszej od strony popychacza pompy hamulcowej) i zassanie powietrza do pompy.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 18:47   

sugerowałem odpowietrzenie po to , żeby płyn ustawił właściwie uszczelnienie uszkodzone przez przepychanie płynu w drugą stronę przy cofaniu tłoka.

[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 18:43 ]
automechanik napisał/a:
W tym przypadku wygląda na to, że zbyt gwałtowne wciskanie tłoczka spowodowało ugięcie się wargi uszczelki (pierwszej od strony popychacza pompy hamulcowej) i zassanie powietrza do pompy.
i o tym pisałem , przyczyną było uszkodzenie uszczelnienia tłoka pompy.

[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 18:47 ]
automechanik napisał/a:
zbyt gwałtowne wciskanie tłoczka spowodowało ugięcie się wargi uszczelki
zgadzam się ,dlatego jak ktoś nie ma praktyki i wyczucia przy cofaniu tłoka , powinien odkręcać odpowietrznik.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 18:53   

SeniorA, przepraszam nie doczytałem że wcześniej pisałeś o uszkodzeniach pompy hamulcowej i abs-u, przy niefachowyej wymianie klocków :wink:
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 19:09   

automechanik, ale to nie oto chodzi co kto pierwszy pisał , tylko o to by zwrócić uwagę, na to co jest ważne przy samodzielnych pracach z układem hamulcowym.

[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 19:09 ]
ja ze względu na pompę ABS , zawsze odkręcam odpowietrznik.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Lut 01, 2012 22:38   

SeniorA, :ok: :ok:
_________________
rom
 
 
sqiddy25 



Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 62



Wysłany: Pią Sty 09, 2015 11:52   

Witam!
wiem że mowa tutaj o klockach, tarczach i odpowietrzaniu.
Mam pytanie: pękną mi przewód hamulcowy, dokładniej mówiąc na zgięciu koło zbiornika paliwa...
- chciał bym się dowiedzieć czy muszę wymienić cały przewód hamulcowy aż do serwa ?
- i od czego zacząć ? da się to zrobić w garażowych warunkach bez kanału ?

proszę o szybką odpowiedź.
 
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Sty 09, 2015 14:33   

caly przewod do wymiany bez kanalu meczarnia tego nie zrobisz
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 09, 2015 15:01   

sqiddy25, w warsztatach powinni wiem specjalne urządzenie do upięcia przewodu gdzie się im podoba i zaciśnienia końcówki z gwintem i w ten sposób mogą wymienić gdzie się im podoba przewód
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Sty 09, 2015 15:37   

szkoda sie bawic w ucinanie zarabianie przewodu na pewno jest zardzewialy przy zapinkach uchwytach plastikowych do podwozia lepiej wymienic caly przynajmniej u mnie tak bylo i tez rozwazalem czesciowa wymiane na bezpieczenstwie nie ma co oszczedzac koszt przewodu niewielki a wymiane samemu zrobic
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Sty 09, 2015 16:02   

sqiddy25, tu znajdziesz odpowiedzi : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=85430
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sqiddy25 



Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 62



Wysłany: Pią Sty 09, 2015 16:52   

dziękuję za pomoc :)
SeniorA - dzięki za link, szukałem sam ale widocznie za słabo :P jest tam wystarczająco dużo informacji dzięki którym mam nadzieję wymiana pójdzie sprawnie.

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Nagły brak klaksonu
daniel18c Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Kwi 30, 2017 10:33
prebenny
Brak nowych postów [R75] Po wymianie wysprzęglika brak hamulców na luzie??
femoris Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Lip 24, 2012 16:02
Speedup
Brak nowych postów [R75] Odpowietrzanie hamulców
delrobek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 15, 2014 11:24
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Kolejność odpowietrzania hamulców
delrobek Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Kwi 15, 2015 10:55
AndrewS
Brak nowych postów [R75] Zapala się kontrolka hamulców.
sarniak65 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lis 03, 2008 15:54
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink