Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 400] Brak mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 400] Brak mocy
Autor Wiadomość
IWA 



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Lubiewo



Wysłany: Czw Mar 08, 2012 19:10   [Rover 400] Brak mocy
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam. Kilka dni temu dołączyłem do grupy użytkowników Rovera, zakupiłem model 400 Di (105KM). Autko jest zadbane, silnik suchy, nie dymi i ogólnie chodzi ładnie, jednak mam problem z mocą. w zakresie 1000-2000 obrotów autko jedzie tak jak powinno, jednak później, bardzo słabo reaguje na gaz, nie dając przyjemności z jazdy. Jaka może być tego przyczyna?
Zauważyłem, że nie ma różnicy w przyśpieszaniu między jazdą samemu a jazdą w 5 osób.
Turbo jest po regeneracji, mam jeszcze na nie gwarancję. Od czego mam zacząć sprawdzanie? Zna ktoś może jakiś program do podłączenia się z PC? Złącze diagnostyczne mam.

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 08, 2012 19:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 19:51   

Ty masz pokrywę silnika z 4 śrubami czy 3 śrubami ??

Wyglądy jak ba na zepsuty Wastegate lub źle ustawione ciśnienie na nim.

Co do reszty będzie jak odpowiesz na moje pytanie najpierw :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
IWA 



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Lubiewo



Wysłany: Czw Mar 08, 2012 20:00   

Pokrywa jest na 3 śrubach. jedna na środku z przodu oraz dwie po bokach, z tyłu.
Czy naprawa tego jest kosztowna?
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 20:16   

Sprawdź węże od IC, czy są szczelne. Może któryś jest pęknięty ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 20:20   

Czyli masz silnik SDI :wink: Wiec kabla nie potrzebujesz możesz sobie sam kody błędów wybłyskać drutem i ta instrukcja:

http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

Moga być jeszcze źle zamocowane weze intercoolera w sensie ze sa luźne opaski oraz redukcja gumowa od Turbiny na czarna rurę metalowa która idzie na gorze silnika jest pęknięta. Wszystko się da samemu sprawdzić. trwa to może 15min.

Obstawiam raczej węzę lub ta redukcje ze gdzieś są pęknięte. Spróbuj jeszcze na postoju dodać gazu i zobacz czy węzę gumowe puchną :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
IWA 



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Lubiewo



Wysłany: Czw Mar 08, 2012 20:32   

Dzięki :) Oby to nie było nic poważnego, jak mówiłem turbo jest kilka miesięcy po regeneracji więc raczej jest sprawne. Jutro będę miał trochę czasu to przysiedzę przy nim.
:wink:

Czy w grę wchodzi też uszkodzenie przepływomierza, czy jednak wtedy były by inne objawy ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 20:36   

IWA, Przeplwyke możesz wywalić u siebie steruje tylko EGR i jest zbędna jak w twoim modelu.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
IWA 



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Lubiewo



Wysłany: Czw Mar 08, 2012 22:29   

Remigiusz, wspominałeś coś o Wastegate. Czy to chodzi o zawór regulacji turbo?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 22:34   

IWA, Tak, to sie Wastegate nazywa ta gruszka z ścięgnem co jest na Turbo i steruje ciśnieniem w Turbinie :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 23:09   

Zdejmij ciegno z wastegate i rozruszaj je, nasmaruj nawet wd40 i zobacz czy bedzie lepiej
 
 
 
IWA 



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Lubiewo



Wysłany: Pią Mar 09, 2012 15:09   

Mam jeszcze prośbę, czy ktoś może mi zamieścić zdjęcie z opisem gdzie to się dokładnie znajduje? bo ciężko mi to zidentyfikować.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 09, 2012 15:36   

http://forum.roverki.eu/v...hlight=ci%EAgno
 
 
IWA 



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Lubiewo



Wysłany: Pią Mar 09, 2012 16:46   

Zrobiłem diagnostykę jak radził Remigiusz, wyświetliło błąd nr 29.

Poza tym, sprawdziłem to cięgno zaworu wastegate, w ogóle nie pracowało. Zdemontowałem je, przesmarowałem trochę WD40 i takim olejem w sprayu, trochę się polepszyło jednak nadal pracuje ciężko. Jestem laikiem w temacie więc byłbym wdzięczny, gdyby ktoś powiedział mi z jakim oporem powinno to pracować, bo na razie muszę użyć sporej siły żeby wyciągnąć to cięgno o jakiś centymetr, może trochę więcej.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 08:15   

rozpiąłeś cięgno?
bo jeśli nie to nic dziwnego że nie możesz go ruszyć
w linku który dałem wyżej jest zdjęcie w moim poście co i jak
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 08:51   

zdejmij zawleczke i odpnij ciehno. Ten element przy ktorym byla zaleczka powinien chodzic jednym paluchem.
Przeplywomierz raczej by tak nie mulil
 
 
 
IWA 



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Lubiewo



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 09:27   

Cytat:
rozpiąłeś cięgno?

Pisałem w poprzednim poście że cięgno rozpiąłem, miałem je wyciągnięte i starałem się "rozruszać je", psikałem WD40 i trochę się poprawiło, jednak próbując wyciągnąć je ręką muszę użyć sporej siły, czy to tak ma być?

Cytat:
Ten element przy ktorym byla zaleczka powinien chodzic jednym paluchem.

Tak, ten element pracuje bez problemu.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 09:32   

IWA napisał/a:
Pisałem w poprzednim poście że cięgno rozpiąłem, miałem je wyciągnięte i starałem się "rozruszać je", psikałem WD40 i trochę się poprawiło, jednak próbując wyciągnąć je ręką muszę użyć sporej siły, czy to tak ma być?

tak ma być
IWA napisał/a:
Tak, ten element pracuje bez problemu.

no to wszystko jest ok bo to o to chodziło, ten element się zapieka i blokuje cięgno
 
 
IWA 



Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: Lubiewo



Wysłany: Sob Mar 10, 2012 09:44   

No dobra, czyli tu jest ok. Jednak gdy wkręcam go na około 2,5-3k obrotów na biegu jałowym to cięgno nadal się nie rusza, a chyba wtedy powinno już otwierać turbo prawda?
Czy możne to uszkodzony MAP sensor?
Zauważyłem, że pod maską znajduje się coś takiego :
http://allegro.pl/czujnik...2121570864.html
Czy to też ma coś wspólnego z turbiną?
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 09:54   

map sensor powodowal by mulenie gdyby zle dzialal ale wywalalo by pewnie blad. Sprawdz wezyk miedzy turbo a map sensorem czy jest caly
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 10, 2012 09:55   

IWA napisał/a:
Jednak gdy wkręcam go na około 2,5-3k obrotów na biegu jałowym to cięgno nadal się nie rusza, a chyba wtedy powinno już otwierać turbo prawda?

na postoju tego nie sprawdzisz, cięgno chodzi podczas jazdy
to co pokazałeś to nie jest map sensor
http://allegro.pl/rover-2...2117964611.html tak wygląda
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 400] - Brak mocy
Elumix Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Sie 12, 2016 19:17
Elumix
Brak nowych postów [Rover 45 2002 r 2.0 TD] brak mocy
slawomir.musial Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Sro Sty 20, 2016 15:00
karolfraniak
Brak nowych postów [brak mocy do 4 tys obrotow rover 45 1.4 16v 2001r]
piotrek45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Mar 14, 2016 22:28
sTERYD
Brak nowych postów [Rover 420] brak mocy gdy osiągnie 2tys obotów
pirek13 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Maj 11, 2013 10:15
pirek13



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink