Wysłany: Sro Mar 21, 2012 20:49 [R45 2.0 idt] czy to uszczelka pod głowicą?
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witajcie,
(tak na marginesie od dziś jestem oficjalnym klubowiczem, więc witajcie współbracia i siostry).
Mam w moim R taki objaw. Jak silnik złapie temp to mam ciepłe powietrze w kabinie ale nie zawsze. Czasami leci tylko zimne. Mechanik stwierdził, ze cisnienie wali do chłodnicy/zbiorniczka wyrówn. ale sam płyn jest czysty.
Czy to pierwsze objawy problemów z uszczelką pod głowicą? Jezeli tak, to w przypadku wymiany jaką uszczelkę kupić (Toma Team ma dwie rózne) i jakie inne uszczeli jeszcze trzeba? Co jeszcze wymienic przy okazji (oprocz rozrzadu bo był robiony rok temu) - ustawić zawory?
Pozdrawiam
Krzysiek
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 21, 2012 20:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Witojcie piknie hej !
2. Zmień mechanika.
3. Sprawdź układ chłodzenia, zawór nagrzewnicy, węże wchodzące do nagrzewnicy. Może to być tylko zapowietrzona nagrzewnica. Odpowietrz dobrze układ.
4. Uszczelki są typową wadą w K serii a nie w L serii.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Czw Mar 22, 2012 08:45
Tak jak Tomi_114, napisał - zmień mechanika bo prawdopodobieństwo że to uszczelka jest bardzo, bardzo ale to bardzo małe w silniku diesel'a rovera też obstawiałbym coś z układem chłodzenia, ale nie uszczelkę.
Mech mowi, ze mu cisnienie bije do ukladu chlodzenia.
Odpowietrzal caly uklad, nawet odpinal termostat. Ale i tak po jakims czasie znowu sie gowno zapowietrza, czyli ktoredys cisnienie ucieka. Weze sprawdzil.
Jakies jescze pomysly (oprocz zmiany mechanika?)
Mech mowi, ze mu cisnienie bije do ukladu chlodzenia.
Zawsze możesz sprawdzić zawartość CO2 w układzie chłodzenia. W porządnym warsztacie, powinni mieć przyrząd do sprawdzenia tego. To rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dobra, wracam do tematu niestety. Gadałem z mechem od Boscha i tam mają ustrojstwo do testów CO2 ale mówił, że na dieslach to kiepsko wychodzi i niejednoznacznie.
Dzisiaj zaobserwowałem nowe objawy:
- Płynu było tak pod minimum, jak popuściłem korek to rozległ się syk i płyn z szumem wrócił do zbiorniczka do maxa
- Wskazówka temp silnika dotychczas zachowywała się normalnie - 90 stopni i stop, aż tu nagle jadę, zmieniam bieg na wyższy i spadła poniżej "zera", i podnosiła się delikatnie w miarę wzrostu obrotów, przy zmianie biegu znowu na "zero". Dodam, że silnik na pewno był gorący bo wskazówka spadła z 90 do "zera", wentylatory przed chłodnicą pracują.
Wydawało mi się, że jak jest HGF to wskazówka temp silnika powinna iść w górę nawet na czerwone pole a nie w dół??
Płynu było tak pod minimum, jak popuściłem korek to rozległ się syk i płyn z szumem wrócił do zbiorniczka do maxa
jeśli robiłeś to na ciepłym silniku to normalne, nie radzę tak robić bo się poparzysz
na ciepłym silniku po odkręceniu korka płyn zwiększa swoją objętość
tak mi sie wlasnie wydaje ze musze zmienic mecha. czyli po tych objawach nie mozna jednoznacznie stwierdzic HGFa?
A moze tak: poniewaz na zimnym silniku plynu jest minimum - to doleję do maxa, pojezdze i bede sprawdzal - jak zacznie ubywac to bedzie to jednoznacznie HGF?
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Pon Maj 07, 2012 10:23
redcloud, może być na zimnym na minimum- potem dolej jak będzie poniżej, sprawa jest typowo z chłodzeniem, uszczelka na 99% nie jest tu przyczyną - problem leży po stronie układu chłodzącego - nie przerabiałem jednak takich objawów w iDT więc co to jest dokładnie Ci nie powiem - sorki.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pon Maj 07, 2012 21:42
Po rozgrzaniu silnika chłodnica jest tak samo ciepła u góry jak i dołu?
W momencie zimnego powietrza sprawdz oba przewody idace do nagrzewnicy.
A czy ubywa ci płyn w zbiorniczku? Zalej na max i sprawdzaj jego poziom.
Jesli bedzie ubywał to sprawdz czy nie ma nigdzie wycieków oraz czy nie przybywa oleju w silniku.Choc to mało prawdopodobne jesli chłodnica oraz układ jest drozny i termostat sprawny.
Aha i czy na uruchomionym silniku widac ze przelewa sie plyn do zbiorniczka z przewodu idacego od chłodnicy (wtedy sprawdzic idzie łatwo czy pompa wody sprawna)
dobra płyn wlany - obserwacja in progress (po 2 dniach ubyło 1 cm płynu od maxa)
W międzyczasie sobie pogrzebałem pod maską i zwrocil moja uwage charakterystyczny niebieskawy (petrygo) wyciek w tym miejscu (oznaczone strzałka żółtą). Co to za część (oznaczona strzałką czerwoną)? Jest umieszczona bezpośrednio za alternatorem i wchodzi w silnik i jest połączona z chłodnicą. Ewidentnie cieknie płyn od góry, od dołu nie wiem co może tłumaczyć ubytki płynu).
o shit! czujnik temperatury? to moze dlatego nie mam goracego powietrza w kabinie?
Szoso, a czy to, ze wskazowka od temp silnika jest ponizej zera i tylko drga jet tez z tym zwiazane?
I jeszcze ( ), ogarne temat sam? jaka tam uszczelka wchodzi? nic nie zepsuję??
Gdzie szukać tej uszczelki na rimmerbros?
Znalazłem, że to czujnik temperatury płynu chłodzącego, a więc na chlopski rozum: jeżeli tu jest problem to: nie mam cieplego powietrza w kabinie, plyn wycieka, wskazowka silnika na zerze. Czyli wszystkie moje problemy znikaja. A nie kuwa glowica pod uszczelka. Czujnik jest pokazany na stronie rimmerbros: http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003189 pod numerem ERR6397 i jest dostępny na stronie intercars w cenie 65.98 zł.
Nie będę na razie kupował tego czujnika bo może te wszystkie objawy są spowodowane nieszczelnością układu (jak na zdjęciu). Nie jestem w stanie znaleźć na rimmerbros numeru częście ani nawet szkicu tego framentu żeby znalezc nr uszczelki HELP!
Ostatnio zmieniony przez redcloud Sro Maj 16, 2012 10:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum