Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 18:44
Odpowietrzenie filtra paliwa polega na poluzowaniu śrubki znajdującej się na filtrze i pompowaniu gruszką do momentu wyciekania z filtra ropy, a potem szybkim zakręceniu tejże śrubki. Następnie należy ponownie podpompować gruszkę aż stanie się twarda.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: Okolice Poznania
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 21:06
sorry ale byłem zajęty z mechanikiem usterka usunięta . powód to taki zawór kulkowy co zapobiega aby ropa sie nie cofała z pompy i nie było problemu z zapalaniem . A propo gruszki to jej nie mam ktoś wcześniej musiał zdemontowac ...
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 21:10
Widocznie też była walnięta, a raczej miała walnięte zaworki (bo ona ma akurat dwa) i ktoś założył zamiast niej zaworek zwrotny, który hmm też padł. A jakie miałeś objawy usterki, tylko ciężkie odpalanie, czy może coś więcej? Moja gruszka też wydaje się być nieszczelna i zastanawiam się czy nie powoduje jakichś problemów, które ostatnio dręczą mój silniczek.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Lip 03, 2007 22:07
Brt napisał/a:
thef napisał/a:
czy nie powoduje jakichś problemów, które ostatnio dręczą mój silniczek.
Ano cosik mi się zdaje, że ostatnio jakby brakuje mu mocy. Szczególnie jak się rozgrzeje. Problemy z nastawiaczem, które sygnalizował mi check, zlikwidowałem gruntownym lutowaniem i czyszczeniem styków w elektryce, ale często mam wrażenie, że silnik słabo ciągnie na niskich biegach i jest jakby głośniejszy. Do tego jakieś rytmiczne stukanie albo nawet pyrkanie z niego dochodzi, którego nie mogę zlokalizować na słuch (jego częstotliwośc jest zgodna z obrotami silnika), a które występuje okresowo.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 84 Skąd: Okolice Poznania
Wysłany: Sro Lip 04, 2007 10:51
po zmianie filtra , chodizł jakiś czas 5 min ok poźniej zaczoł gasnąć przy dodawaniu gazu , cały układ odpowietrzyliśmy i nic , i zaczeliśmy demontowac kable i dawaliśmy bezpośrednio do węża paliwo z butelki ( myśleliśmy że filtr do niczego) i coraz bliżej pompy , po przedmuchaniu tego węża z tym zaworkiem , i zalaniu węży i iflitra zaczoł normalnie pracować ale 3 h zabawy . mój też dopiero od 2 tys obrotów się zbiera przed i po założeniu filtra . do 2 tys troche słaby jest zauważyłem że sie teraz lepiej zbiera na od 3 tys niż wcześniej
to dość normalne w turbodieslu, że dobrze sie zbiera tak od ok. 2000 obr. i ciagnie do ok 3500. powyżej nie ma sensu go krecić i lepiej przerzucić na wyższy bieg.
Mój problem polega na tym że po odpowietrzeniu układu na filtrze i przy pompie na przewodzie paliwowym po nocy znowu jest powietrze w przewodach i długo muszę go kręcić by odpalił. Włożyłem dodatkowy zawór zwrotny nowe węże gumowe w komorze silnika i dalej to samo. Może jakieś pomysły?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum