Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 2.5 V6] wysokie spalanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 2.5 V6] wysokie spalanie
Autor Wiadomość
vitia 



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 6



Wysłany: Nie Maj 13, 2012 18:51   [Freelander 2.5 V6] wysokie spalanie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Mam Freelandera V6 z 2002 roku z przebiegiem 170tys, który według mnie za dużo pali. Przy spokojnej jeździe miejskiej 17-18 litrów, w trasie 14litrów (70 mil)
Podejrzewam o to olej w skrzyni biegów. Całkiem możliwe że nie był wymieniany dawno, lub jest złej jakości. Ciekaw jestem ile spalają wasze auta?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 13, 2012 18:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Nie Maj 13, 2012 19:54   

hehehe
to normalne spalanie
masz LPG?
opony takie same?
visco OK?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Maj 14, 2012 08:00   

kojotedek, gadasz tam....
vitia, mam R75 z 2.0V6 i rzadko kiedy przekraczam 10l/100km (R75 jest cięższy od Freela). Sprawdź przede wszystkim czy VIS sprawne a potem pojechałbym na kompa T4 żeby nowe mapy wgrać.
Oczywiście jak napędy (IRD, Visko, dyfer) będą zabite to będzie palił więcej ale pewnie wtedy pisał byś, że wyje jak potępieniec. Na mój gust spalanie po mieście powinno zamykać się w max 13l/100 a trasa w 10l/100. Jedynie jak jeździsz na zimnym silniku krótkie odcinki, lub ciśniesz pod czerwone pole obroty to to usprawiedliwia twoje wyniki.

[ Dodano: Pon Maj 14, 2012 09:00 ]
aha sprawdziłbym jeszcze termostat bo może jest na stałe otwarty i silnika ci nie dogrzewa. Kupić interfejs ELM327 za 50pln i samemu diagnozować silnik, wszystko wyjdzie.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Pon Maj 14, 2012 20:16   

kolego sknerko
porównanie R75 do Frela to jak gazika do czołgu
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 07:59   

kojotedek, a miałeś oba w rękach? bo lubię jak ktoś wie o czym pisze. Ja mam oba i wiem co mówię 200kg różnicy na korzyść Freela to nawet AWD nie zje. Mój Freel 1.8 pali 10/100 i jakoś nie uważam żeby to czołgowe zużycie było a Freel nie jaździ dziadkowym stylem tylko zapier.... z 5 osobami na pokładzie dzień w dzień 100km drogi 50/50 trasa/miasto.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 08:51   

ale dyskutujemy o 2,5 V6, a tego silnika sie prawa logiki nie trzymają
napiszę ci inaczej
mój mi pali 14-16
najmniej udało mi się 13,3 przy spokojnej nocnej jeździe ale w 3 osoby i box na dachu
jak mi sie coś umyśli i zaczynam go ganiać na miejscu to i 18 daje rade spożyć.
podkreślam że stan napędów i reszty mam idealny

piszę o spalaniu LPG przy zadbanej i nowoczesnej instalacji, wię odejmij sobie 10-15%
i weź pod uwagę że R75 masz manuala a freel ma automat
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 10:07   

kojotedek, poczytaj o spalaniu 2.5 V6 w R75 a potem jedź na T4 po nowe mapy zobaczysz wtedy co można z tego motoru wykrzesać

[ Dodano: Wto Maj 15, 2012 11:07 ]
swoja drogą odjąc od gazowni trzeba tak 20% to wcale ten twój az tak marnie nie wypada, w gazie może tyle palić. Wcześniej nie pisałeś ze chodzi ci o gaz
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
kojotedek 



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 25
Skąd: Klimontów



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 10:46   

i powiem ci że bydle jest strasznie czyłe na jakość LPG
wchodzi mi 44l +/- 2l
i czasami robie 250 km a czasami 320- zależy gdzie tankuję
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 12:25   

a to ja ci powiem ze rover chyba musi tak mieć bo mój też jeden gaz lubi bardziej jak drugi, choć ja nie mam w 1.8 czujnika spalania stukowego a ty masz i pewnie to z niego jest ta różnica u ciebie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 18:10   

Było kupić zadbanego Td4
:razz:

Miasto 8,9L trasa 6,7L średnio 7,3L
Max co mi spalił to zimą po mieście przy mrozach -20 spalił 11,4L/100km
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 21:41   

twój 7,3l x 5,7 pln =41,61 pln /100km
mój 12l x 2,8 pln =33,6 pln /100km
jakoś nie widzę oszczędności :mrgreen: :wink:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
vitia 



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 6



Wysłany: Wto Maj 15, 2012 23:15   

Podałem spalanie na benzynie, bo na gazie(nowa sekwencja) wychodzi w mieście 20 a trasa 15 przy 100-110km/h . Napędy są sprawne. Trochę laczki zjechane, ale to chyba nic nie robi ? wszystkie jednakowe 215/65/16 Myślę że to skrzynia automat, trzeba byłoby wymienić oil.
W "autocentrum" podają dane fabryczne ponad 17 benzyny, a miasto trochę ponad 10 benzyny.
Trochę mnie dziwi takie spalanie przy pojemności 2,5 litra. Siostra ma Peugota 607 3 litry i spala jej w mieście 13/trasa 10 benzyny
Co do T4, trochę mułowaty. Kolega ma takiego i dał się przejechać.
Nie bardzo wiem co z tym "interfejsem ELM327" Co to takiego, jak to ugryźć.

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 00:04 ]
Podałem spalanie na benzynie, bo na gazie(nowa sekwencja) wychodzi w mieście 20 a trasa 15 przy 100-110km/h . Napędy są sprawne. Trochę laczki zjechane, ale to chyba nic nie robi ? wszystkie jednakowe 215/65/16 Myślę że to skrzynia automat, trzeba byłoby wymienić oil.
W "autocentrum" podają dane fabryczne ponad 17 benzyny, a miasto trochę ponad 10 benzyny.
Trochę mnie dziwi takie spalanie przy pojemności 2,5 litra. Siostra ma Peugota 607 3 litry i spala jej w mieście 13/trasa 10 benzyny
Co do T4, trochę mułowaty. Kolega ma takiego i dał się przejechać.
Nie bardzo wiem co z tym "interfejsem ELM327" Co to takiego, jak to ugryźć.

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 00:15 ]
Dodam że od 4 tys. obrotów idzie aż miło, tylę że wir w zbiorniku się robi
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Maj 16, 2012 08:05   

T4 to nie o auto chodzi tylko o komputer serwisowy Land Rover/Rover. Przy 2700obr/min masz otwierany pierwszy VIS i powinieneś go czuć bardziej jak ten drugi który otwiera się przy 4000obr/min.
Stawiam ze masz cały czas otwarty pierwszy VIS i przez to masz duże spalanie.
vitia napisał/a:
Nie bardzo wiem co z tym "interfejsem ELM327" Co to takiego, jak to ugryźć.

http://allegro.pl/interfe...2331217530.html o takie coś chodzi, co by nie latać co chwila do mechanika na odczyt i kasowanie błędów silnika

[ Dodano: Sro Maj 16, 2012 09:05 ]
Skrzynia jak chodzi dobrze nie szarpie jast cicho i normalnie zmienia biegi to jest dobra i daj jej spokój, choć zmiana oleju zrobiona u kogoś kto się zna (a nie u takiego co odkręcając nie ten korek wsteczny rozwali) nie powinna zaszkodzić.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
vitia 



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 6



Wysłany: Czw Maj 17, 2012 13:16   

No właśnie, skrzynia lekko szarpie. Chyba zmienię ten olej.
Można jakoś sprawdzić samemu VIS ?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Maj 17, 2012 13:26   

vitia napisał/a:
Można jakoś sprawdzić samemu VIS ?

ELM327 i laptop i wiesz wszystko, inaczej sie nie dowiesz jak nie znasz jak powinien chodzić.
Ktoś kto takim jeździł jest w stanie wyczuć czy działaja VIS, czasem jak sie spieprzą to klekoca w kolektorze ssącym i słyszysz zaraz jak maske podniesiesz
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
vitia 



Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 6



Wysłany: Pią Maj 18, 2012 08:30   

Dzięki za wyczerpujące informacje.
Swoją drogą jak na takie nieduże auto, to nawet diesle lubią łyknąć. Trochę jestem rozczarowany tym autem, może freelander II jest ciekawszy, ale na to trzeba poczekać kilka latek (kasa)

Właśnie dotarły do mnie białe, europejskie tarcze zegarów. Całkiem fajnie zrobione.

http://allegro.pl/biale-t...2351258673.html
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 23, 2012 13:56   

vitia napisał/a:
Można jakoś sprawdzić samemu VIS ?
można zrobić sobie tester wg. http://tr-dk.dk/documents...r%20diagram.pdf
bardzo prosty i przydatny.

Albo podając napięcie i zwierając odpowiednie styki .Sprawdzenie balance valve : +12v do styku 4, -12V do 3 ,potem zwieramy 1 z 3 żeby nastapilo przełączenie. Power valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy.
_________________
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Sob Maj 26, 2012 23:42   

SeniorA napisał/a:
Sprawdzenie balance valve : +12v do styku 4, -12V do 3 ,potem zwieramy 1 z 3 żeby nastapilo przełączenie. Power valve : +12V do 3 , -12V do 2 , potem zwieramy 1 z 2 i rozwieramy.

nie zawsze to działa. najlepiej zrobić to testerem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander 1.8 1999r ] wysokie spalanie LPG
wesele12 Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 1 Sro Cze 13, 2012 21:23
sknerko
Brak nowych postów [Freelander] Wysokie obroty
arthurs Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 4 Wto Lis 25, 2008 20:34
arthurs



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink