Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005
Witam.
Spędziłem trochę czasu szukając, ale nigdzie nie znalazłem. Czy dysponuje ktoś wykresem momentu obrotowego silnika IDT o mocy 112 (lub 115- różnie podają) koni? Chcę zobaczyć przy jakich obrotach najlepiej przyśpieszać dleikatnie, a przy jakich mogę gwałtownie. Interesuje nie też jakie są najlepsze do jazdy ekonomicznej, jednocześnie nie męczące silnika. Jak do teraz najlepiej mi się jeżdzi ekonomicznie w zakresie 1600 do 2000. Wiadomo że gdy potrzebuję dać z kopyta to nawet i powyżej trzech się wkręcam. Pytanie też do jakich obrotów jest sens ciągnąć silnik ostro przyspieszająć, bo powyżej 3000 robi się już naprawdę głośno.
Na te wszystkie pytania odpowie mi wykres, dlatego go poszukuję.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 10:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Może któryś z kolegów ma wykres z hamowni i wklei... a co do tych 4tys. to się nie zgodzę. U mnie przy prędkości powyżej 80km/h przyspieszenie na V biegu jest lepsze niż na IV.
Poszukaj sobie w dziale Nasze Auta autko moje, Firq i Krzysi3k i Alexi chyba tez wklejał wykresy
[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 13:50 ]
Jazda ekonomiczna w sumie najlepiej sie dobiera jak masz wskaźnik doładowania i przyspieszasz tak ze nigdy nie ląduje na maxa tylko delikatnie idzie doładowanie w gore przy delikatnym dodawaniu gazu. Długo to schodzi niestety ale to jest pełen ecodriving
Prędkość max 120km/h i nalpeiej tak do 2.000tys obrotów się trzymać w czasie jazdy. Kręcić max do 3tys i jest git Mi się już tak udało na 52litrach zrobić 950km
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ja przy takiej ilości nawet do 700 nie dobijam. Zazwyczaj połowa tego przebiegu to trasa, a druga to bezlitosne miasto na krótkich odcinkach.
Dziekuję wszystkim za wyaśnienie co i jak
bociannielot, mówisz o aucie przed modyfikacjami czy po? Mój to seria i to ta słabsza...
Starając się jeździć ekonomicznie w cyklu mieszanym (głównie dojazdy do pracy - 5km przez miasto i 30km do miasta w jedną stronę) spalanie wychodzi mi w granicach 5,6 l/100km.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 09:37
marcin316, mój słabszy model przed wymianą wtrysków też szedł lepiej do 4000 obr/min. Subiektywne odczycie jest takie że faktycznie np kręcąc do 3tys. czujesz więcej przyrastającego momentu niż kręcąc go do 4000 tys i może generalnie wydawać się że idzie lepiej. Nie mniej moc maksymalna w Twoim silniku osiągana jest przy około 4000 obr/min.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum