Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45 IDT] Przebieg krzywej momentu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45 IDT] Przebieg krzywej momentu
Autor Wiadomość
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 10:42   [R45 IDT] Przebieg krzywej momentu
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam.
Spędziłem trochę czasu szukając, ale nigdzie nie znalazłem. Czy dysponuje ktoś wykresem momentu obrotowego silnika IDT o mocy 112 (lub 115- różnie podają) koni? Chcę zobaczyć przy jakich obrotach najlepiej przyśpieszać dleikatnie, a przy jakich mogę gwałtownie. Interesuje nie też jakie są najlepsze do jazdy ekonomicznej, jednocześnie nie męczące silnika. Jak do teraz najlepiej mi się jeżdzi ekonomicznie w zakresie 1600 do 2000. Wiadomo że gdy potrzebuję dać z kopyta to nawet i powyżej trzech się wkręcam. Pytanie też do jakich obrotów jest sens ciągnąć silnik ostro przyspieszająć, bo powyżej 3000 robi się już naprawdę głośno.
Na te wszystkie pytania odpowie mi wykres, dlatego go poszukuję.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 10:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 10:56   

Do 4 tys jak chcesz efektywnie przyspieszać i zmiana biegu. Co do eco drivingu to 1600-2000 dobrze żeś wymierzył ;) . Pozdro :!:
 
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 11:35   

Może któryś z kolegów ma wykres z hamowni i wklei... a co do tych 4tys. to się nie zgodzę. U mnie przy prędkości powyżej 80km/h przyspieszenie na V biegu jest lepsze niż na IV.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 11:47   

marcin316, kiedyś też myślałem ze zbiera się lepiej do 3 tys obr a potem już nie idzie - teraz jednak kręcę go do 4 i lepsze efekty to daje :roll:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 12:50   

Poszukaj sobie w dziale Nasze Auta :wink: autko moje, Firq i Krzysi3k i Alexi chyba tez wklejał wykresy :wink:

[ Dodano: Pią Wrz 28, 2012 13:50 ]
Jazda ekonomiczna w sumie najlepiej sie dobiera jak masz wskaźnik doładowania i przyspieszasz tak ze nigdy nie ląduje na maxa tylko delikatnie idzie doładowanie w gore przy delikatnym dodawaniu gazu. Długo to schodzi niestety ale to jest pełen ecodriving :wink:

Prędkość max 120km/h i nalpeiej tak do 2.000tys obrotów się trzymać w czasie jazdy. Kręcić max do 3tys i jest git :wink: Mi się już tak udało na 52litrach zrobić 950km :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 16:31   

Remigiusz napisał/a:
Mi się już tak udało na 52litrach zrobić 950km :mrgreen:


Woow.

Ja przy takiej ilości nawet do 700 nie dobijam. Zazwyczaj połowa tego przebiegu to trasa, a druga to bezlitosne miasto na krótkich odcinkach.
Dziekuję wszystkim za wyaśnienie co i jak :)
 
 
marcin316 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 1066
Skąd: Lublin - okolice



Wysłany: Pią Wrz 28, 2012 21:02   

bociannielot, mówisz o aucie przed modyfikacjami czy po? Mój to seria i to ta słabsza...

Starając się jeździć ekonomicznie w cyklu mieszanym (głównie dojazdy do pracy - 5km przez miasto i 30km do miasta w jedną stronę) spalanie wychodzi mi w granicach 5,6 l/100km.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 09:37   

marcin316, mój słabszy model przed wymianą wtrysków też szedł lepiej do 4000 obr/min. Subiektywne odczycie jest takie że faktycznie np kręcąc do 3tys. czujesz więcej przyrastającego momentu niż kręcąc go do 4000 tys i może generalnie wydawać się że idzie lepiej. Nie mniej moc maksymalna w Twoim silniku osiągana jest przy około 4000 obr/min.
 
 
 
Alexi 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 584
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 45

Wysłany: Sob Wrz 29, 2012 13:50   

Ja tam nic nie wklejałem dziaduje na hamownie ;p Nie opłaca się hamować bo nie jest jeszcze wszystko tak jak bym chciał na cacy.
_________________
0-100 km/h - 8,25 sec!
'Nie pałuj gdy silnik Twój zimny jest'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Przebieg
lobsen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Cze 04, 2007 11:45
piter34
Brak nowych postów [R45 z 2004 1,4 przebieg 43 tyś.]
Czy Waszym zdaniem zmieniać pasek rozrządu ?
IROLA Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Nie Sie 30, 2009 10:32
drlubicz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink