Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam, mam pytanie do osób, które rozbierały już deskę rozdzielczą lub miały podobny problem. Podejrzewam, że spaliła mi się żarówka od podświetlenia panelu regulacji ogrzewania, o ile wiem są tam 2 żaróweczki, efekt jest taki, że pod przełącznikiem wentylatora nie mam podświetlenia. Nie chcę rozbebeszyć całej konsoli by się tam dostać, więc...
W jaki sposób najszybciej i bezinwazyjnie dostać się do podświetlenia tego panelu? czy dostanę się tam poprzez środkowy nawiew?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 52 Skąd: Konin
Wysłany: Sro Paź 03, 2012 17:02
Dokładnie, nie dostaniesz sie. Przerabiałem to ...
Musisz:
1. Wymontować podłokietnik
2. Gałke zmiany biegów odkrecic
3. Zdemontowac konsole srodkową
4. Odkrecic 4 sruby ktorymi przykrecony jest panel nawiewów
5. Odczepić od panelu linki a jeszcze wczesniej wypiąć z tyłu panelu 3 czy 4 kostki nie pamietam dobrze.
Jak wyciagniesz panel nawiewów to wtedy be zproblemu masz dostep do dwóch żaróeczek bądź trzech...
Instrukcja skrócona, ale tak ajest kolejnosc, z resztą po drodze sam sobie poradzisz.
PS. Konsola środkowa jest oprócz śrub zamocowana jest na takie zaczepy - wsuwki, trzeba ją delikatnie sciagac bo mogą peknąć, mi pękły...
PS.2 pamiętaj że skrót to najdłuższa droga między dwoma punktami
Dokładnie, nie dostaniesz sie. Przerabiałem to ...
Musisz:
1. Wymontować podłokietnik
2. Gałke zmiany biegów odkrecic
3. Zdemontowac konsole srodkową
4. Odkrecic 4 sruby ktorymi przykrecony jest panel nawiewów
5. Odczepić od panelu linki a jeszcze wczesniej wypiąć z tyłu panelu 3 czy 4 kostki nie pamietam dobrze.
Jak wyciagniesz panel nawiewów to wtedy be zproblemu masz dostep do dwóch żaróeczek bądź trzech...
Instrukcja skrócona, ale tak ajest kolejnosc, z resztą po drodze sam sobie poradzisz.
PS. Konsola środkowa jest oprócz śrub zamocowana jest na takie zaczepy - wsuwki, trzeba ją delikatnie sciagac bo mogą peknąć, mi pękły...
PS.2 pamiętaj że skrót to najdłuższa droga między dwoma punktami
No i tego właśnie się obawiałem, jedna głupia żaróweczka a tyle roboty by wymienić. Nie obawiam się samej rozbiórki tego, mam manual do Accord, tylko najgorzej jak pourywam zatrzaski itp. wiadomo auto już stare, plastiki również zwietrzałe, jeden ruch i samo się łamie a konsola na bank nigdy nie była rozbierana.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 52 Skąd: Konin
Wysłany: Sro Paź 03, 2012 18:52
mateooo25 napisał/a:
a jak sie odczepia te linki bo ja nie moglem wyciagnac panelu nawiewu ?
dobre pytanie
trzeba zanurkować pod kierownice, i po prawej stronie są wszystkie mechanizmy do kierunkowania nawiewu i są one sterowane linkami, trzeba wypiąć dwie linki, żeby dowiedziec sie ktore, trzeba podczas gdy "nurkujemy tam" jedną ręką lub z pomocą drugiej osoby kazać jej pokrecic pokretlami od kierunku nawiewu i regulacji temperatury i jak widzimy ktora linka sie rusza to tę wypiąć (nie jest to trudne) i jak je wypniemy, dopiero wyciagniemy razem z linkami panel sterowania nawiewami.
a co do wyciagania konsoli środkowej i pękajacych zaczepów szczególnie radzę uważać na dwa zaczepy które są u samej góry po lewej i prawej stronie.
Ok, wykorzystałem dzisiaj czas i rozebrałem konsolę, udało się bez chociażby jednej uszkodzonej spinki a bardzo mi na tym zależało, widać było, że konsola nigdy wcześniej nie była rozbierana. Co najlepsze, żarówka którą podejrzewałem owszem nieświeciła, ale nie była spalona, lekko poruszałem i zaświeciła by za moment zgasnąć. Niezagłębiałem się w czym problem, samochód ma swoje lata, zapewne styki gdzieś dobrze nie łaczyły na żarówce itp., wymieniłem żarówki w całej konsoli na nowe w kolorze bursztynu i teraz wszystko ładnie świeci, przy okazji podciągnąłem hamulec ręczny i nasmarowałem linki. Dzięki za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum