Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 220] Wysokie spalanie- pływak paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 220] Wysokie spalanie- pływak paliwa
Autor Wiadomość
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 18:02   [Rover 220] Wysokie spalanie- pływak paliwa
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam,
W ciągu 3tygodni tankowałem swojego R200 3x50zł czyli ok 26litrów, więc teoretycznie powinienem w sumie przejechać coś koło 300km licząc, że spalam 8l/100 (z tego co wiem to bardzo sporo, bo R200 jest stosunkowo ekonomiczny i powinienem założyć, że pali mniej, ale to wszystko to tylko moje założenia) Problem w tym, że przejechałem ok 120km i znowu wskazówka jest jakieś 2mm od czerwonej kreski. To chyba niemożliwe, żeby palił ponad 14l/100, czasami przygrzeję, ale większość drogi jadę spokojnie, nawet za spokojnie :)
Jak czytam, kilkadziesiąt opinii R200, że spalanie max 6-7l to mi ręce opadają :/
Nie piszcie proszę, zatankuj do pełna i sprawdź ile spali bo to chwilowo nie możliwe :D
Zastanawiam się nad wadliwym pływakiem, no ale zatankuję- idzie do góry, pojeżdżę- idzie w dół, więc się "rusza".

Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :)
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 24, 2012 18:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 18:06   

predatoraf napisał/a:
Nie piszcie proszę, zatankuj do pełna i sprawdź ile spali bo to chwilowo nie możliwe

Tyle tylko to byłby w miare nadokładniejszym pomiarem zuzycia paliwa przez twojego roverka. :wink:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
EMERYT19 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 189
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 20:29   

predatoraf napisał/a:
To chyba niemożliwe, żeby palił ponad 14l/100


no raczej nie bardzo bo ja jezdze dosc ostro i pali mi 10/100 bez sprawnej przeplywki... moze masz gdziesz przewod przetarty i paliwo delikatnie ucieka... poloz jakies kartony pod auto odpal i przez jakis czas przegazuj...jesli gdzies kapnie ropa to szukaj przetarcia...chociaz to scenariusz maloprawdobopodny...jesli plywak zle pokazuje powinno ci wejsc sporo mniej do baku niz zakladasz
_________________
EMERYT19
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 20:47   

predatoraf,

Cytat:
Nie piszcie proszę, zatankuj do pełna i sprawdź ile spali bo to chwilowo nie możliwe

jeśli jest to nie możliwe to z całym szacunkiem nie możliwa jest tez pomoc tobie jeśli tego nie zweryfikujesz lejąc do pełna
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 24, 2012 20:52   

U mnie wskazówka spada ponizej czerwonego ;]

[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 20:52 ]
14 l to szukal bym wycieku posprawdzaj okolice pompy wężyki przelewowe
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
predatoraf 




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 142
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 21:23   

Słyszałem, że nie można dopuścić do sytuacji w której zabraknie paliwa, dlatego też, zanim dochodziło do czerwonej tankowałem. No cóż, pozostaje zatankować do pełna i sprawdzić ile pali. Jak długo można jeździć, gdy wskazówka jest na czerwonej "tarczy"?
_________________
Dobry wywiad to podstawa do wygrania każdej wojny...
 
 
 
sluchawa21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 76
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 21:36   

Firq napisał/a:
predatoraf,

Cytat:
Nie piszcie proszę, zatankuj do pełna i sprawdź ile spali bo to chwilowo nie możliwe

jeśli jest to nie możliwe to z całym szacunkiem nie możliwa jest tez pomoc tobie jeśli tego nie zweryfikujesz lejąc do pełna

Popieram kolegę. ja też nie raz myślałem, że pali mi dużo do póki nie zatankowałem kilka razy pod rząd pod korek

[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 21:36 ]
predatoraf napisał/a:
Słyszałem, że nie można dopuścić do sytuacji w której zabraknie paliwa

to prawda, ale mam dobre wiadomości dla tych co "zapomną" zatankować.
Otóż ja (jak zamarzło mi paliwo) miałem zapowietrzony układ paliwowy (2 razy) i najlepszym sposobem jest odkręcić nakrętki wtryskiwaczy (klucz 17-ka) i pokręcić chwilkę rozrusznikiem,aż się odpowietrzy i zakręcić ponownie. Oczywiście każdy wtryskiwacz osobno. Później wystarczy dłużej "pokręcić rozrusznikiem" i zapali. Polecam w razie co :grin:
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 22:10   

sluchawa21,
Cytat:
to prawda, ale mam dobre wiadomości dla tych co "zapomną" zatankować.
Otóż ja (jak zamarzło mi paliwo) miałem zapowietrzony układ paliwowy (2 razy) i najlepszym sposobem jest odkręcić nakrętki wtryskiwaczy (klucz 17-ka) i pokręcić chwilkę rozrusznikiem,aż się odpowietrzy i zakręcić ponownie. Oczywiście każdy wtryskiwacz osobno. Później wystarczy dłużej "pokręcić rozrusznikiem" i zapali. Polecam w razie co

albo dla leni Plaka i jak zacznie łapać psikać cały czas ale z większej odległości :) musi zapalić i sie odpowietrzyć :P

Cytat:
Popieram kolegę. ja też nie raz myślałem, że pali mi dużo do póki nie zatankowałem kilka razy pod rząd pod korek

mnie przerażało spalanie patrząc na wskazówke i lejąc np za 100 zł i teraz jakoś od 2 lat robie tak ze leje do pełna i jak wskazówka zejdzie do połowy to jade na stacje i wale do pełna :)prawie nigdy nie mam mniej jak pół zbiornika jak mi kiedyś zeszło do 1/4 to miałem lęki czy do stacji sie dokulam heheh
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lut 24, 2012 22:54   

predatoraf napisał/a:
Słyszałem, że nie można dopuścić do sytuacji w której zabraknie paliwa, dlatego też, zanim dochodziło do czerwonej tankowałem. No cóż, pozostaje zatankować do pełna i sprawdzić ile pali. Jak długo można jeździć, gdy wskazówka jest na czerwonej "tarczy"?


Wg mnie jazda na oparkach to nieporozumienie ,mozna sobie tylko pózniej problemów narobic badz zdechnie w najmniej oczekiwanym momencie,pompa tez smarowana paliwem ,paliwo z baku nie zgnie jesli wleje sie(jesli z niego nie ucieka nigdzie) .
Po za tym auto o wiele gorzej chodzi na owej rezerwie.w sensie przechyły itp
 
 
EMERYT19 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 189
Skąd: Chrzanów



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 06:19   

no mi sie zdarzylo dwa razy na styki,raz zapomnialem a raz nie bylo stacji...wiem tyle ze do konca nie wyciaga... po zatankowaniu nie chcial zapalic ale na zaciag zlapal...wiem wiem diesla nie powinno sie zaciagac...ale jak sie czlowiek spieszy.... a drugi raz pompowalem gruszka i tez bylo ok...
_________________
EMERYT19
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 25, 2012 12:56   

sluchawa21, guzik prawda ;] za przeproszeniem wlewasz kręcisz i odpalasz . Nic nie trzeba odkręcać i odpowietrzać

[ Dodano: Sob Lut 25, 2012 12:56 ]
Cytat:
Po za tym auto o wiele gorzej chodzi na owej rezerwie.w sensie przechyły itp


Też guzik prawda ;]
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Lut 25, 2012 14:11   

Raptile napisał/a:
Cytat:
Po za tym auto o wiele gorzej chodzi na owej rezerwie.w sensie przechyły itp


Też guzik prawda

Tak czy siak na pełnym zbiorniku wydaje mi sie ze lepiej idzie niz na oparkach. :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
damx16 



Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 8



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 15:41   rover 220 wysokie spalanie

Witam
Jestem posiadaczem rovera 220 sdi od roku. Gdy go kupiłem auto było naprawdę zrywne i mało paliło przy normalnej jeździe do 6 litrow w trasie do zakopanego niecałe 5 litrow (sam nie mogłem w to uwierzyć). W marcu tego roku pojawił się problem mianowicie nie chciał wchodzić na obroty max osiągał 3000 rpm. Winowajca okazała się pompa paliwa. Mechanicy pompę oddali do regeneracji, zamontowali i wyregulowali dawkę. Już wtedy spalanie podskoczyła o prawie litr na każde 100 km a auto stało się mulowate powyżej 3500obrotow. Zaobserwowalem też spory firmy dymek za mną podczas przyspieszania. . w październiku sytuacja się jeszcze pogorszyła spalanie wzrosło do ok 9l. Od razu pojechałem do warsztatu by sprawdzili co się dzieje. Powiedzieli że auto jest prawidłowo skonfigurowane i najprawdopodobniej wina leży w źle zregenerowanej pokoje wtryskowej. Osobiście pojechałem do pompiarza. Gość podłączył pompę do maszyny i sprawdzał ciśnienia i dawki paliwa pokazał mi jakie wartości powinny być według katalogu a następnie odczytał z urządzenia i okazało się że wszystkie parametry są w normie. Oczywiście mechanicy z warsztatu nie uwierzyli dalej upierając się przy pompie. I tu jest mój problem proszę o jakieś rady co mogę zrobić aby zredukować spalanie albo kontakt do dobrego mechanika bo nie chce oddać roverka do kolejnego partacza poza tym szkoda kasy bo już te remonty wyniosły mnie niecałe 900 zł
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 17:53   Re: rover 220 wysokie spalanie

damx16 napisał/a:
Witam
Jestem posiadaczem rovera 220 sdi od roku. Gdy go kupiłem auto było naprawdę zrywne i mało paliło przy normalnej jeździe do 6 litrow w trasie do zakopanego niecałe 5 litrow (sam nie mogłem w to uwierzyć). W marcu tego roku pojawił się problem mianowicie nie chciał wchodzić na obroty max osiągał 3000 rpm. Winowajca okazała się pompa paliwa. Mechanicy pompę oddali do regeneracji, zamontowali i wyregulowali dawkę. Już wtedy spalanie podskoczyła o prawie litr na każde 100 km a auto stało się mulowate powyżej 3500obrotow. Zaobserwowalem też spory firmy dymek za mną podczas przyspieszania. . w październiku sytuacja się jeszcze pogorszyła spalanie wzrosło do ok 9l. Od razu pojechałem do warsztatu by sprawdzili co się dzieje. Powiedzieli że auto jest prawidłowo skonfigurowane i najprawdopodobniej wina leży w źle zregenerowanej pokoje wtryskowej. Osobiście pojechałem do pompiarza. Gość podłączył pompę do maszyny i sprawdzał ciśnienia i dawki paliwa pokazał mi jakie wartości powinny być według katalogu a następnie odczytał z urządzenia i okazało się że wszystkie parametry są w normie. Oczywiście mechanicy z warsztatu nie uwierzyli dalej upierając się przy pompie. I tu jest mój problem proszę o jakieś rady co mogę zrobić aby zredukować spalanie albo kontakt do dobrego mechanika bo nie chce oddać roverka do kolejnego partacza poza tym szkoda kasy bo już te remonty wyniosły mnie niecałe 900 zł


Dlatego jestem zdania kupowac okazyjnie uzywki(przynajmniej w wiekszosci oryginały) niż bawić sie w regeneracje ,gdyż wiekszość fachówców nie ma pojecia co robi badz wie ale inaczej robi jedno z dwóch . :mrgreen:
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 06, 2012 18:04   

damx16, wyblyskaj bledy , sprawdz dolot jaki masz czas 60-100 na 4 biegu ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
damx16 



Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 8



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 18:38   

Właśnie skończyłem sprawdzać błędy i nie znalazło żadnego tzn cały czas wybłyskuje 12. Czas przyspieszenia napisze za jakieś dwie godziny. Co do poprzedniego postu, pompa jest solidnie zrobiona ,wszystkie uszczelki i tym podobne które gość włożył to nie chinszczyzna . Pompa robiona na profesjonalnym sprzęcie. Zresztą mam na nią 2lata gwarancji pisemnej. Myślę że wina leży gdzieś w sterowaniu pompą. Tydzień temu wymienialem filtr paliwa i powierza.
Ostatnio zmieniony przez damx16 Wto Lis 06, 2012 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 19:56   

a jak z dymkiem ,wtryskiwacze równiez sprawdzałes ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 06, 2012 20:14   

z lejacymi wtryskami kiepsko by odpalal
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
damx16 



Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 8



Wysłany: Wto Lis 06, 2012 21:53   

Wtryskiwaczy nie sprawdzałem ale pali bardzo dobrze nawet podczas ostatnich przymrozków. Nagralem filmik 60-100 4 bieg ale nie wiem jak go wrzucić , 3 osoby na pokładzie po równym czas około 7 sec. Jest jakiś sposób na zdiagnozowanie prostym sposobem wtryskiwaczy?
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 06, 2012 23:07   

no to czasy są bardzo ok , nie masz przypadkiem chipa ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214] Wysokie spalanie
kaczorek1979 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pon Lis 03, 2014 22:27
slawo
Brak nowych postów [ROVER 1.1 60KM] WYSOKIE SPALANIE! POMOŻESZ?
h4wki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Wrz 25, 2018 23:54
Saaphyri
Brak nowych postów [r214si] wskaznik paliwa opadł pływak
sabatino12 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Kwi 04, 2012 20:57
Kozik
Brak nowych postów [R214 98r] wskaźnik paliwa nie opada, uszkodzony pływak
Usterki ciąg dalszy...
maco Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sro Sty 14, 2009 14:29
maco



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink