Wysłany: Nie Lis 04, 2012 09:32 [R400]Problem z Brakiem mocy, max 150KM/h
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Ostatnio mam problem, otóż gdy kupiłem swojego Rovera jakieś 6 m-cy temu, posiadał sporo mocy pod maską. Jeździłem nim po 170 km/h i spokojnie jeszcze by się rozpędził.
Obecnie na piątym biegu osiąga leciutko ponad 3k obrotów i prędkość ok 155km/h. Wymieniłem filtry i nic nie pomogło (paliwa i powietrza).
Co Ciekawe gdy kupiłem był po regeneracji turbiny, lecz przy jednostajnej jeździe czasem zapala się dioda turbiny, wystarczy wtedy dać lekko gazu i gaśnie.
Co może być powodem? Turbina na samym początku działała identycznie jak teraz, śwista aż miło i czasem się zapala przy ok 50km/h.
Jakie wy macie osiągi w 105 konnym silniku diesla?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 04, 2012 09:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
kontrolka jest informacją, że jest cos nei tak ... a powód trzeba namierzyć. NA stronie klubowej jest artykuł i instrukcja jak odczytać samemu kody błędów wraz z listą kodów. Odczytaj i wpisz tutaj co odczytałeś. Na tej podstawie będzie można określićco się dzieje z silnikiem i dlaczego jest taki słaby. A przyokazji obejrzyj dokładnie rury od turbiny. Może masz po prostu dziurę i powietrze z turbiny zamiast do silnika idzie w atmosferę. A z tą kontrolką to tak jest, że jak silnik jest ok to nic nei trzeba resetować ... po prostu się nie zapala a komputer silnika sam po jakimś czasie wykasowuje błędy z pamięci.
kontrolka jest informacją, że jest cos nei tak ... a powód trzeba namierzyć. NA stronie klubowej jest artykuł i instrukcja jak odczytać samemu kody błędów wraz z listą kodów. Odczytaj i wpisz tutaj co odczytałeś. Na tej podstawie będzie można określićco się dzieje z silnikiem i dlaczego jest taki słaby. A przyokazji obejrzyj dokładnie rury od turbiny. Może masz po prostu dziurę i powietrze z turbiny zamiast do silnika idzie w atmosferę. A z tą kontrolką to tak jest, że jak silnik jest ok to nic nei trzeba resetować ... po prostu się nie zapala a komputer silnika sam po jakimś czasie wykasowuje błędy z pamięci.
Mógłbyś podac mi link do ów instrukcji? - Sam nie mogę znaleźć.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Lis 04, 2012 17:12
Brt napisał/a:
a na bank masz szczelny dolot i nie masz gdzieś przytkanego dopływu paliwa
Jesli chodzi o mnie to nie .dolot sprawdzany a paliwo jak i powrot dawałem juz do banki 5l i bez skutków .
nie to, ze nie ma siły (jak pewnie u kysu123) tylko jest jak byłaby odcinaka, przerywanie i szarpanie
Wszystko dzieje sie w partii 3-3,5tys obr ,na luzie wtedy tez go odcina probujac przegazowac
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 01 Mar 2012 Posty: 114 Skąd: Ząbki
Wysłany: Nie Lis 04, 2012 21:32
kadzaf napisał/a:
znajac zycie pewnie wiazke bedziesz mial gdzies obechlana i przez to wchodzi w tryb awaryjny i nie ma pelnej mocy
Dokładnie tak, ew. jeszcze grucha może świrować, u mnie przy 130km/h za kazdym razem wywalało check engine, po poprawieniu wiązki i wywaleniu gruchy juz żaden błąd się nie pokazał
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sro Lis 07, 2012 20:50
pelson91 napisał/a:
kadzaf napisał/a:
MSDI
? coś więcej może na ten temat ?
yhy w skrócie pompa od SD (VP21) bajeczka ,choc borykam sie jeszcze z jednym problemem a mianowicie słabym doładowaniem (max 0,8bara) bede musial cos z tym zrobic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum