Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] zawieszenie stuka i stuka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] zawieszenie stuka i stuka
Autor Wiadomość
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 12:29   

thorgalxxx napisał/a:
Jak się przejechałeś skoro stabilizator praktycznie dotyka ziemi

przywiązałem do wahacza :mrgreen:

czyli co mam wymienić gumy??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 12:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 17:26   

Wymień, stabilizator to jednak kawał żelastwa i przy dobrych łącznikach to on hałasuje latając w poduszkach jak żyd po pustym sklepie.
_________________
rom
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 18:14   

http://s-part.pl/21,rbx10...mg-zt-zt-t.html
Dla jasności 100% mówimy o tych gumach ??

Jeszcze wymienie gumy na wahaczach, poduszki amortyzatorów i zregeneruje poduszkę "8" a wszystko wykona mi firma w Olkuszu "Deuter"

Jak dalej będzie walić to tylko Maglownica bądź amortyzatory
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 18:58   

W tomatem tańsze zamienniki http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=772, tylko zadzwoń przed zakupem bo ja czekałem miesiąc, a na stanie były.

Wymienić możesz, koszt nijaki, a widzę że robisz całe zawieszenie. Ja też szukam u siebie przyczyny stuków. Do wymiany z przodu zostały mi tylko drążki i ich końcówki i zajmę się tyłem.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 21:26   

Jakie amortyzatory kupiłeś??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 21:28   

Kayaba. Się połakomiłem na tanie. Przed wymianą fajnie pływał, a po wymianie sztywny się zrobił. Strasznie twarde, nie polecam.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 21:36   

http://www.allegro.pl/Sho...item=3572341410 ja myślę o tych
Ja bym chciał aby był trochę twardszy. Robie zawias, bo się tłucze i mnie to denerwuje. Po prostu ten samochód nie daje mi ani dnia spokoju. W Scenic to tylko stworzenie i maglownice wymienilem. Tu pewnie skończyssię też na maglownice. Kicha po prostu. Zamiast sprzedać to cciągle walczę :-D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 21:45   

Dobra cena. Sachs dobra marka. Sprzedawać żal jak już się większość zrobiło. Jak pozbędziesz się odgłosów z przodu to daj znać co było przyczyną, to i u siebie sprawdzę.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 24, 2013 22:25   

Tylko szybciej jak za 3 tygodnie nie ogarnę mojego wozu. Bo od poniedziałku zaczynam remont Matiza, a do Deuter musze najpierw wysłać stare cczęści i cczekać tydzień na zrobienie nowych
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 11:09   

rafalmis1, http://s-part.pl/21,rbx10...g-zt-zt-t.html, tak o tych.
W zasadzie powinieneś wyczuć luz szarpiąc stabilizatorem góra - dół (kiedy auto stoi na kołach łatwiej wyczuć ale można też na podnośniku)

[ Dodano: Sro Wrz 25, 2013 11:09 ]
I jeszcze jedno na szarpakach bardzo rzadko można wykryć zużycie poduszek stabilizatora, szarpaki działają w poprzek i wzdłuż auta przy jednakowym obciążeniu lewej i prawej strony zawieszenia
_________________
rom
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 12:01   

Dziwna sytuacja ale robiłem tak jak mówiszkkilkukrotnie, co pod autem tylko byłem, a było to sporo razy i żadnych luzów, ale wymianie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 17:09   

Skoro nie masz luzów i nie możesz ruszyć stabilizatorem to gumy są dobre, tylko stabilizator nie w takim położeniu jak ma być , ale podejrzewam że takie ustawienie nie ma znaczenia, tylko stabilizator jest bardziej naprężony. W rave patrzyłem lecz nie widziałem jakie ma być prawidłowe ustawienie, jedynie momenty z jakimi mają być dokręcone śruby. Może ktoś ma doświadczenie w tym. U mnie na odkręconych łącznikach boczna część stabilizatora jest w poziomie.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 18:02   

thorgalxxx, jestem w tym momencie mocno zdezorientowany. Zdjęcie które dodałem jest zrobione bez drążków stabilizatora, wyniku czego cały stabilizator opadł. Nawet się dziwiles jak mogłem się przejechać jaksstabilizator leży na ziemi. Gumy jutro dostane wiec juz wymianie i zobaczymy czy będzie siedział na miejscu bez łączników czy nadal będzie opadać pod swoim ciężarem. Nie rozumie co jest złe z ustawieniem stabilizatora. Możesz jakąś fotkę wrzucić??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 18:11   

Chodzi mi o to, że ja jak również inni mogą jeździć bez łączników bo stabilizator będzie miał do ziemi z 15cm. I chodzi mi o to, że jeśli stabilizator ani drgnie w gumach tzn. że gumy są ok, a stabilizator opada na dół bo go ktoś tak ustawił wcześniej przy wymianie (prawdopodobnie). Nie mogłem znaleźć w rave prawidłowego ustawienia stabilizatora . Wymiana nie zaszkodzi, jak robisz cały przód.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 18:32   

sprawdzaliście gumy na sprężynach ? często sprężyna tłucze o amortyzator jeśli guma się zsunie
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 19:26   

http://www.allegro.pl/Sho...item=3522773404
Chodzi ci o tą gumę znajdująca się na dole Sprężyny w kielichu??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Sro Wrz 25, 2013 21:34   

tak ta na spodzie sprężyny, tak jakby rozcięty wąż nasunięty na sprężyne ma on oddzielać sprężyne od amortyzatora, sama guma lubi się skręcić i wtedy odsłonięta sprężyna będzie udeżać.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 11:28   

rafalmis1 napisał/a:
tak ta na spodzie sprężyny, tak jakby rozcięty wąż nasunięty na sprężyne ma on oddzielać sprężyne od amortyzatora, sama guma lubi się skręcić i wtedy odsłonięta sprężyna będzie udeżać.

O amortyzator czy o kielich - podstawę? Jak sprężyna może dotykać amorka, skoro on przez jej środek przechodzi? U mnie owa guma permanentnie się skręca i wysuwa, ale nigdy nie uświadczyłem z nią czy bez niej żadnych akustycznych uciążliwości...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 19:44   

Nie szkoliłem się w budowie samochodów, ale mi się zdaje że kielich to część nadwozia gdzie góra amortyzatora jest przykręcana, spód sprężyny jest obsadzony na talerzu czy jak to się zwie, który jest częścią amortyzatora, przez sprężyne przechodzi jedynie tłoczysko lub jak kto woli tłok, co do gumy to ma ona izolować sprężyne od amortyzatora a nie ogrzewać w zimne dni :) po przesunięciu niekoniecznie zawsze będą te obie części się stykać lub uderzać o siebie, ale mogą, na pewno będą uderzać jeśli ktoś tej gumy nie założy przy przekładaniu sprężyn.
 
 
thorgalxxx 




Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Ziębice



Wysłany: Czw Wrz 26, 2013 21:09   



Element nr 8 nie ma prawa się przesunąć. Oddziela sprężynę od łożyska amortyzatora . Nie jest możliwe złożyć amora bez tej gumy bo sama sprężyna nie ułoży się w łożysku. Ewentualnie pękła sprężyna przy kielichu. Zresztą innej opcji nie ma, żeby pomiędzy sprężyna a łożyskiem zrobił się luz jak pęknięcie sprężyny . Nacisk sprężyny jest tak duży że między tymi elementami w trakcie jazdy luzu nie uświadczysz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Coś stuka na dołkach
nitta Rover serii 75, MG ZT 8 Sro Sie 05, 2009 07:22
dukat11
Brak nowych postów [R75] Stuka podczas skręcania
adriantoo Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Sty 03, 2019 07:54
arczi220
Brak nowych postów [R75] stuka w zawieszeniu,diagnosta nie wie
vizzion Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Lut 11, 2024 22:09
vizzion
Brak nowych postów [r75] Silnik stuka po odpaleniu
kasta18 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Mar 30, 2019 09:38
kasta18
Brak nowych postów [R75] Coś stuka przy skręcie
Domino88 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Maj 04, 2009 21:57
Skiba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink