Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
dzisiaj podczas jazdy nagle szarpnął samochód obroty na obrotomierzu na 0 i koniec jazdy. Próba zapalenia rozrusznikiem spełzła na niczym , próba na popycha przez 3 osoby nie dała nic , nawet nie prychnął zero reakcji. Telefon do syna i holowanie do domu , podczas jazdy próba zapalenia na 3 biegu i nic, następna próba na czwartym zero odzewu od silnika w pewnym momencie pokazał obrotomierz obroty które zaraz zginęły. Podobne przypadki miałem w maju tego roku ale auto samo po 30minutach dało się odpalić. 2tygodnie temu też zgasło ale na po pych odpaliło też po kilku minutach postoju a dziś już nie. Za każdym razem kiedy auto miało zgasnąć były typowe szarpnięcia autem takie jakby ktoś ucinał zapłon.
Jeszcze jedna rzecz kiedy auto było zgaszone i włączyłem zapłon było słychać takie terkotanie kiedy dotknąłem ręką wyglądało jak przepustnica ale była to czarna skrzyneczka koło komputera kiedy ją popukałem to przestała terkotać ale auto nie odpaliło
pomocy
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 01, 2013 13:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czujnik położenia wału ma się nijak do podawania paliwa.
Odczekaj 10min w wyjętymi kluczykami i spróbuj przekręcić stacyjkę na 2 pozycję i napisz czy pompa się włączyła.
Czujnik położenia wału ma się nijak do podawania paliwa.
Odczekaj 10min w wyjętymi kluczykami i spróbuj przekręcić stacyjkę na 2 pozycję i napisz czy pompa się włączyła.
nawet zapalił , zgasiłem go i znowu zapalił co to jest?
Pompa pracuje cały czas ? Czy gaśnięcie jest zależne od temperatury ? Przykładowo pochodzi do 70st, zgaśnie i dopiero po ostudzeniu odpali ?
Samochód przeważnie szarpnie i dopiero zgasnie , temperatura wg czujnika to wskazówka pośrodku a jeżeli chodzi o kiedy zapali? to tak wychodzi że wg wskaznika temperatura silnika wychłodzony A czy pompa chodzi na postoju? jak zgaszony? nie nie chodzi wtedy tylko słychać stukniecie.
[ Dodano: Pią Lis 01, 2013 20:26 ]
dozowacz napisał/a:
MultecFSO napisał/a:
Pompa pracuje cały czas ? Czy gaśnięcie jest zależne od temperatury ? Przykładowo pochodzi do 70st, zgaśnie i dopiero po ostudzeniu odpali ?
Samochód przeważnie szarpnie i dopiero zgasnie , temperatura wg czujnika to wskazówka pośrodku a jeżeli chodzi o kiedy zapali? to tak wychodzi że wg wskaznika temperatura silnika wychłodzony A czy pompa chodzi na postoju? jak zgaszony? nie nie chodzi wtedy tylko słychać stukniecie.
witam a może cewka zapłonowa ja w swoim poprzednim 214 si wszystko było ok dopóki wilgoci nie dostał wtedy momentalnie gasł i więcej nie odpalał wymiana cewki pomogła
[/quote]
No tak, bo cewka na podstawie impulsow z czujnika wału powinna dawac iskre
Panowie czy ten czujnik będzie pasował?
CZUJNIK WAŁU :http://allegro.pl/czujnik-walu-rover-200-25-45-214-414-1-4-16v-i3682492607.html
CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY: http://allegro.pl/czujnik...3707090126.html
Panowie pytam bo chcę wykluczyć pomyłkę.
Panowie
wymieniłem czujnik położenia wału idziś niespodzianka auto zgasło na skrzyżowaniu i zonk! Próba odpalenia na rozruszniku , zero reakcji . Samochód zepchany na bok i telefon do przyjaciela ,podczas holowania próbowałem zapalic ale też porażka aż po 5km przejechanych próba i zapalił, wiec wykluczamy czujnik i co teraz?
[ Dodano: Sob Gru 14, 2013 21:18 ]
Kto ma jakieś sensowne sugestie? bo chyba zacznę wymieniać wszystkie części tak jak to robią mechanicy
Czujnik był nowy czy używka? Bo to są objawy padającego czujnika położenia wału. Zagrzeje się, spada rezystancja uzwojenia, zanik impulsu. Trochę ostygnie i wraca impuls.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum