Wysłany: Sob Lut 01, 2014 01:24 [214i] Silnik się grzeje
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1996
Witajcie. Mam pytanie/problem. Mianowicie nie jestem pewien co do poprawnego działania wentylatora chłodnicy w moim roverku. Gdy postoję w korku z 15 minut (no, w trochę cieplejsze dni niż teraz) to temperatura na wskaźniku zaczyna rosnąć. Gdy osiąga 80-85% skali, to wtedy załącza się wentylator i wskazówka znów spada do połowy.
[s]Odnoszę więc wrażenie, że załącza się dopiero drugi bieg wentylatora (wieje on tak samo jak po odłączeniu czujnika). I teraz moje pytanie - czy tak powinno być? Czy aby pierwszy bieg działa? Może być tak, że pierwszy właśnie nie działa i wentylator rusza dopiero wtedy gdy temperatura jest na tyle wysoka by przełączył się na najwyższe obroty?
Jak mogę to sprawdzić?
Drugie pytanko - tam gdzie jest filtr powietrza, mam "zatkane" wejście do tej rurki idącej do wlotu w zderzaku, za to mam w obudowie filtra inną, otwartą dziurę. Może tak być, czy lepiej tę dziurę załatać, a odetkać to co było oryginalnie?
I dlaczego ktoś to w ten sposób zrobił (bo fabryczne to to raczej nie jest)?
Ostatnio zmieniony przez nitek44 Pią Sie 29, 2014 17:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 01, 2014 01:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wentylator po odłączeniu czujnika włącza się na pierwszym biegu, To że Ci deska tak drastycznie reaguje na włączenie wentylatora może oznaczać, ze masz nieszczelny termostat, ale może po prostu czujnik od zegara coś za szybko pokazuje. Warto to sprawdzić.
Nie jestem pewny jak w R200, ale dolot powinien iść z takiego U z lewej strony spod akumulatora.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Do rzeczy panowie.
Dwa biegi wentylatora posiadają auta tylko z klimatyzacją. Pierwszy bieg załącza się przy 105 drugi przy 112.
Chyba, że klima jest dokładana wtedy mamy tylko jeden bieg jak przy aucie bez klimatyzacji.
nitek44, zapewne kilimy nie posiadasz.
Twój problem może mieć wiele przyczyn od niesprawnego korka zbiorniczka po słynny już HGF.
[ Dodano: Sob Lut 01, 2014 15:25 ]
nitek44 napisał/a:
Drugie pytanko - tam gdzie jest filtr powietrza, mam "zatkane" wejście do tej rurki idącej do wlotu w zderzaku, za to mam w obudowie filtra inną, otwartą dziurę. Może tak być, czy lepiej tę dziurę załatać, a odetkać to co było oryginalnie?
I dlaczego ktoś to w ten sposób zrobił (bo fabryczne to to raczej nie jest)?
Hm, uszczelkę miałem wymienianą jakieś 2 miesiące temu. A może coś jest nie tak z samym czujnikiem? Z drugiej strony chciałbym to jakoś sprawdzić, a nie wymieniać wszystko po kolei :l
Pewnie jest tak zrobione po to aby silnik nie zasysał zimnego powietrza z wlotu tylko cieplejsze ogrzane przez silnik. Może twórca tego patentu chciał w ten sposób zmniejszyć spalanie choć nie wiem czy to coś dało.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
nitek44 [Usunięty]
Wysłany: Pią Mar 21, 2014 23:38
Mechanik stwierdził, że to robota gazownika. Zrobię ten wlot powietrza tak jak powinien być, ale to w swoim czasie.
Co do problemu z temperaturą, wymieniłem korek od zbiorniczka płynu chłodniczego (6zł ) i czujnik temperatury dla komputera - ten brązowy. Niestety problem nadal występuje - wentylator załącza się dopiero gdy wskazówka jest już dość wysoko.
Chcę to naprawić, bo takie przygrzewanie silnika serii K chyba nie służy mu zbyt dobrze :l
Kolejnym krokiem, który zamierzam uczynić to wymiana termostatu i tu mam do was pytanie, czy do wszystkich roverów 200 jest taki sam? Czy mam szukać konkretnie do 214i? A może coś innego zamiast termostatu jeszcze powinienem sprawdzić?
Wiesz co ? Ja bym nie panikował na Twoim miejscu.
Na moim starym czujniku temperatury na zegary zawsze wskazówka była w połowie skali a gdy temperatura rosła ponad normę w korku to wskazówka ledwo ledwo dygnęła ponad połowę skali i wtedy włączał się wentylator.
Po kilku miesiącach czujnik padł i ledwo działał, załatwiłem sobie używkę taki sam.
Teraz na nowym czujniku też zawsze jest w połowie skali a gdy temperatura rośnie to wskazówka wzrasta zdecydowanie ponad połowę i dopiero włącza się wentylator.
Czytałem też opinie że wskazówka powinna utrzymywać się poniżej połowy skali a jak wzrośnie do połowy to włącza się wentylator.
Tak że widzisz że zależy jak wyskalowany jest czujnik tak pokazuje, być może u Ciebie jest akurat tak. Ważne że włącza się wentylator.
Jeśli masz za dużo wolnej gotówki to możesz sobie kupić nowy czujnik na zegary.
Trzeba też wziąć pod uwagę w jakim stanie jest chłodnica wody.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
nitek44 [Usunięty]
Wysłany: Pią Sie 29, 2014 19:13
Hm, no może i racja, ale gdy wskazówka jest już prawie przy czerwonym polu (i załącza się wentylator) to odnoszę wrażenie, że autko na prawdę jest już zbyt nagrzane, tj. jak włączę ogrzewanie to powietrze jest jak z sauny, strasznie gorące.
Myślałem jeszcze o przeczyszczeniu układu chłodzenia - jakby nie było autko miało HGF, a układ był tylko przepłukany wodą (i do tego wymyłem zbiorniczek wyrównawczy od płynu). Widzę, że są jakieś środki na pozostałości oleju, tylko czy taki syf mógłby rzeczywiście powodować zbyt późne włączanie się wentylatora?
I jeszcze jedno, termostat raczej działa jak powinien, bo ten węższy wężyk (duży obieg?) się z czasem coraz bardziej nagrzewa (ten duży jest gorący że go dotknąć nie można).
Wcześniej pisałeś że 80/85% skali a teraz jak napisałeś że prawie pod czerwone to rzeczywiście zrobiło to większe wrażenie chociaż 85% to dużo.
Może coś zatyka kanaliki w chłodnicy po tym HGF ?
Albo czujnik na zegary przekłamuje i nie jest tak źle albo czujnik na komputer za późno włącza wentylator.
Jak masz miernik, możesz sprawdzić czy czujniki działają prawidłowo wtedy będziemy wiedzieli czy to któryś z nich jest winien. Tu jest stronka z podanymi wartościami.
http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
Jest jeszcze opcja wadliwego korka zbiorniczka, niejeden już się na nim przejechał.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
nitek44 [Usunięty]
Wysłany: Pią Sie 29, 2014 22:21
Ciężko mi tak dokładnie podać moment w którym załącza się wentylator, bo wskazówka jak już ruszy powyżej połowy to idzie dość szybko. Myślę, że jakbym go trzymał na wysokich obrotach to zdążyła by wejść prawie że na czerwone. Jak stoję w korku na wolnych to załącza się gdzieś na 85% skali.
Podsumowując wymieniłem:
- czujnik temperatury do komputera,
- termostat,
- korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu,
- sondę lambda (chociaż ona tutaj chyba nie ma nic do gadania),
(- uszczelkę pod głowicą 2 razy =.=)
Powiedzcie mi jeszcze jak to jest z tymi obiegami wody? Na początku jest mały, a jak się zagrzeje to termostat się otwiera i woda (płyn) idzie dużym obiegiem?
Sprawdzę jutro te napięcia. W sumie czujnik kupiłem używany więc może jest tak samo popsuty jak mój poprzedni?
Inne moje pomysły to jeszcze czyszczenie układu jakimś środkiem do tego przeznaczonym, wymiana tego drugiego czujnika od temp na desce.
Awaria pompy wody też mogłaby dawać takie objawy?
Ostatnio zmieniony przez nitek44 Sob Mar 14, 2020 13:37, w całości zmieniany 1 raz
Ja tam widzę tutaj dwie opcje: uszkodzony czujnik na deskę (miałem tak u siebie i objawy były identyczne ) lub niedziałający pierwszy bieg wentylatora chłodnicy wody. W drugiej opcji zdarzyło mi się tak, gdy zapomniałem podłączyć wtyczkę wentylatora chłodnicy od klimatyzacji. Masz klimatyzację czy nie?
sTERYD napisał/a:
wentylator po odłączeniu czujnika włącza się na pierwszym biegu
W R400 włącza się na drugim. W R200 będzie tak samo.
To zajmij się czujnikiem. W Łodzi sporo Roverkowiczów jest. Może uda Ci się z kimś spotkać i podmienić na kilka dni czujnik na testy (szkoda wydawać na nowy te 100 PLN).
Mogłaby ale ciężko mi sobie wyobrazić taką sytuację gdyż pompa wody w roverku ma solidne metalowe łopatki wirnika. Moja stara przeciekła gdzieś na uszczelnieniu ale łopatki były w doskonałym stanie.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Właśnie rozbieram drugiego Roverka z silnikiem 1.8.
Jeśli podejdzie czujnik, to mogę przywieźć, tylko muszę wiedzieć gdzie on jest i jak go wymontować
nitek44 [Usunięty]
Wysłany: Sob Sie 30, 2014 22:19
W tym miejscu http://i1156.photobucket....zujrover200.jpg tylko chodzi o ten niżej, nie ten brązowy który widać na zdjęciu.
Jakbyś mógł to mogę gdzieś podjechać żeby to sprawdzić, nie widzę problemu
Spoko, jutro go wyciągnę - póki co jestem w Radomiu, bo tutaj stoi dawca
W poniedziałek będę w Łodzi i jakoś wieczorkiem możemy się zgadać - mieszkam w pobliżu Leclerca, więc daleko do mnie nie masz Gdybyś potrzebował jeszcze czegoś to pisz, bo kolejna sesja z dawcą pewnie jakoś za dwa tygodnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum