Jezeli nie masz lutownicy min 100W do przylutowania przewodów (grube kable) lepiej od razu przygotuj zaciskarkę. Ja zaciskałem przewody na końcówkach rezystora za pomocą tulejek.
Uważaj na kńcówki rezystra, są bardzo delikatne i łatwo je można odłamać.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 16, 2012 08:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
no tak:) nie w ta strone sobie to przeliczylem:) niestety mam tylko jeden 1Ohm wiec bede musial kupic w tme... a jak myslisz 220mOhm bedzie za maly?
dzieki i pozdrawiam
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Witam, podpinam się pod temat wentylatorowo-rezystorowy.
Zrobiło się cieplej, coraz częściej pojawiają się momenty, gdy klima mogłaby być przydatna, a tu nic. Czasem z nawiewów poleci lodowate powietrze, ale to na ogół przy większych prędkościach. Na postoju mimo temperatury 18 st. bywa, że nawet ciepłe leci.
R75 mam od pół roku, wcześniej nie zwróciłem uwagi, teraz wczytałem się trochę i zauważyłem problem. Teoretycznie nie przegrzewa się. Wskazówka działa jak trzeba (przeszła test deski z IPK) i pokazuje max. środkową pozycję na skali. Test klimy pokazuje FC 00 w słoneczny dzień i błędy czujnika nasłonecznienia w pochmurny, więc też ok.
No i ostatnio zwróciłem uwagę na wentylator chłodnicy. Jakby nie ustawić panelu klimy - nie kręci. ECONO - nie kręci, Auto - nie kręci, nadmuch na przednią szybę - nie kręci.
Mam CDT z 2003r. Widzę przez łopatki, że ma ten rezystor przykręcony w środku i tutaj pojawia się pytanie: czy jest jakaś metoda (poza od razu wymianą rezystora), żeby sprawdzić czy wina leży po stronie tego elementu czy raczej jest problem z silnikiem wentylatora?
Dzięki za wskazówki i pozdrawiam!
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
jeżeli ustawisz na panelu klimy nawiew na szybę i went. też nie kręci tak jak mówisz to masz uszkodzony wentylator. Do rozebrania i sprawdzenia szczotki oraz komutator lub wymiana. Bo ten rezystor odpowiada tak jakby za niższy bieg jak dobrze pamiętam
Dzięki, domel. Czyli teraz wiem, że to silnik wentylatora. Więc najszybszą opcją byłaby chyba wymiana, a z samą taką operacją dużo roboty już. Stąd drugie pytanie, na które odpowiedzi we wcześniejszych tematach jest dużo, ale żadnej definitywnej.
Jak wiemy, oryginalny wentylator do R75 jest koszmarnie drogi w porównaniu z innymi. Więc - od jakiego innego wozu można nabyć wentylator (lub sam silnik), aby możliwie bezproblemowo pasował?
Chciałbym wyjąć sam silnik i na jego miejsce włożyć inny, na którym dałoby się zamontować obecne łopatki, czyli - jeśli dobrze rozumiem - musiałby mieć identyczny trzpień.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Nie Kwi 13, 2014 11:34
wellman, czytam ten temat od początku i jeśli chcesz to sprzedam Ci za dużo niższą cenę sprawny wentylator, bo mi to zbędne jest Kompletny z obudową itp. Jeśli masz kombinować i uprawiać druciarstwo to szkoda roboty.
wellman, odezwij się do AdaskoC, bo jest możliwość założenia wenta od chryslera, ale on jest mniejszy i pewnie jego wydajność też, a więc klima może niedomagać a i układ chłodzenia też. Ja swój nowy 2 biegowy zapłaciłem na e-bayu z przesyłką z angli 970zł.
za przesyłkę niestety 35 funtów lepiej byłoby kogoś dorwać kto będzie jechał na święta ale dużo czasu nie ma
no ja miałem ten luksus, że małżonki kuzynka jest w anglii i to ona kupiła mi wenta na ebayu ale wysłała prywatnie do mnie i wyszło mega dużo taniej i kurier prosto z anglii przyjechał(transit z kierą u pasażera), na szczęście byli to polacy to można było się bez problemu dogadać, paczkę przywieźli koło 2 w nocy
Panowie, właśnie wróciłem z nierównej potyczki ja vs wentylator.
Rozebrałem przód roverka, zdjąłem wenta i... po podłączeniu "na krótko" silnik działa idealnie, wolniej, szybciej, no krótko mówiąc idealnie. To myślę sobie, że pewnie padł ten taki sterownik, więc wymienię sobie cały went z obudową na ten, co kupiłem od AdaskoC.
Podłączyłem więc tego kupionego wenta z jego sterownikiem i... nic. Gdy przekręcam kluczyk lekko dygnie i stoi, włączam klimę i słychać jak przekaźnik w sterowniku cyknie ale wentylator ani rusz.
Oczywiście sprawdziłem też na krótko ten kupiony i... też działa. Sprawdziłem przekaźnik (zamieniłem z działającym przekaźnikiem ogrzewania tylnej szyby) w skrzynce przy silniku, sprawdziłem bezpiecznik. Sprawdziłem, czy pojawia się napięcie we wtyczkach do wentylatora (choć z braku miernika nie sprawdzałem wartości napięcia).
Zastanawiam się teraz jak to tam powinno działać? W jednej wtyczce mamy 3 przewody, w drugiej 2. Jedna to zapewne zasilanie, druga to sterowanie.
Co mogę jeszcze zrobić, żeby "zaktywować" ten wentylator?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Tej, chyba jestem na drodze do rozwiązania problemu.
Przeanalizowałem schematy z RAVE, poczytałem brytyjskie fora i dochodzę do wniosku, że skoro obydwa wiatraki są sprawne (kręci zarówno mój oryginalny jak i kupiony), na przewodach dochodzących do kontrolera pojawia się napięcie (np. po włączeniu klimy) to przyczyna musi (MUSI!) być w tej skrzynce kontrolera.
Po rozebraniu mojego kontrolera widzę dokładnie taki obrazek:
Natomiast w skrzyneczce z kupionego wenta jest coś takiego:
Wychodzi na to, że kupiłem went ze sterownikiem od benzyny, gdzie sterowanie wentem odbywa się bezpośrednio przez przekaźniki. Natomiast w dieslu do sterowania przekaźnikami wykorzystywany jest modulator na płytce konwertujący sygnał z ECM. Stąd podłączenie w całości nowego wenta nie zadziała z moim dieslem.
Pozostaje zatem sprawdzić po kolei przekaźniki w moim module sterującym i modlić się, żeby problemem nie była PCB. Ewentualnie może ktoś ma zbędny moduł sterujący taki jak na pierwszym zdjęciu wyżej? Chętnie odkupię w rozsądnej cenie.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
zly trop
mam diesla i ten drugi modul sterujacy wszystko dziala jak powinno
[ Dodano: Pią Kwi 18, 2014 19:18 ]
raczej obiawy wskazuja na nie dzialajaca klime uszkodzona nieszczelna sprezarka lub brak ,mala ilosc czynnika w ukladzie
Do tego jak przeczytałem w RAVE: "The ECM delivers a pulse width modulated (PWM) signal to the cooling fan assembly." i to dotyczy tylko wersji silnikowej M47R.
Tutaj natomiast mamy różne rodzaje PCB montowane w tych sterownikach:
Logicznie myśląc jest mało prawdopodobne, aby zwykły przekaźnik poradził sobie z interpretacją sygnału o zmiennej szerokości. Stąd - mówiąc po chłopsku - są te scalaki na PCB.
Poza tym jak inaczej wyjaśnić, że wiatraki obydwa podłączone na krótko działają, napięcie jest na przewodach dochodzących do sterownika (i pojawia się na odpowiednim wg. schematu pinie, gdy włączę klimę) ale nic się kręci? Przekaźniki w sterowniku, który kupiłem sprawdziłem jako pierwsze i też są sprawne. Więc co jest nie tak?
Test klimy nie wykazuje błędów, z resztą bywa, że przez moment poleci lodowate powietrze, gdy się jedzie (pęd powietrza "wdmuchnie"), a na postoju wali gorącym. Klima była niedawno nabita (to była moja pierwsza myśl) i szczelność też sprawdzona. Wtedy właśnie odkryłem, że wiatrak nie działa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum