Mieliście racje wielkie dzięki pasek popuściłem i już nie gwizda a już miałem kupować nową rolkę uff... niepotrzebny wydatek. A co do mocy i silnika to już wiem dlaczego tak słabo się zbiera i w ogóle w porównaniu do megane 1.6 o której pisałem na początku. Otóż wyczyściłem dzisiaj blok silnika w celu odczytania kodu silnika i okazało się że pisze 14k4 a nie 16k4f czyli mam wymieniony silnika na 1.4 Faq opłaca się w ogóle wymieniać czy nie? jeszcze takie pytanie czy pasek rozrządu z 1.6 bo do takiego kupowałem myśląc że taki mam i filtry będą pasowały do poj. 1.4?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lip 01, 2014 17:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zmiany na 1,6 bys specjalnie nie odczul, ja mam 1,6 i niedawno sie ściągałem z 1,4 seria, a mój ma i przepustnice z poldka i parę innych bzdur które nie wiele dają i 1,4 mnie odstawił. Fakt ze 4cz5 razy planowałem głowice i mam nalatane 350 tys, ale jednak odstawił. Moze tez dlatego ze on jechał w pojedynkę a ja mialem jeszcze żonę ktora skutecznie zabraniała sie ściągać. Ale na pieszym gazie on byl przede mną...
moze nie zajechany bo zbiera sie nieźle, ale 350 tys i z tego 200 na lpg tez robi swoje, chociaż kompresja równa na wszystkich garach. Myślę ze ma wpływ to, że głowica jest zdarta już kolo 1mm zamiast krytycznego 0,2 zalecanego przez rave
A ile Ci wyszło ? Nie mam porównania do silnika ze splanowana czapką o 1 mm a taką o nominalnym wymiarze, ale teoretycznie powinno go to doprężyć więc moc powinna większa. Jak tyle kkm na gazie to może warto zaworki dotrzeć.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
zacekpl, wcale doprężenie nie musi sprawić, że moc się zwiększy. Mieszankę trzeba bardziej sprężyć, na co idzie więcej energii/mocy, a ponadto masz dolane więcej nieściśliwej cieczy (benzyny) niż to jest wyznaczone dla minimalnej objętości całego gazu. Także wzrasta Ci diametralnie ciśnienie przy GMP i więcej sprężonej mieszanki ucieka do miski olejowej (bo przecież uszczelnienie tłoka jest liczone dla jakiegoś tam ciśnienia, a i to już jest trochę wyjechane.
Także doprężenie byłoby dobre, gdyby przy okazji przeprogramować wtrysk, a tak to pewnie nie dość, że stracił na żywotności, to i pewnie mocy nie zyskał (a jeśli tak, to niewiele/niezauważalnie)
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Kolega dawidd, jeździ na gazie, więc nie mamy w cylindrze nieściśliwej cieczy(której zresztą byłoby tak jakies 0,00001g- juz nie pamiętam rzędu wielkości ale coś koło tego), dodatkowo na gazie może mieć korekty bardziej dopasowane do silnika- w tym przypadku po doprężeniu.
sTERYD napisał/a:
Także wzrasta Ci diametralnie ciśnienie przy GMP i więcej sprężonej mieszanki ucieka do miski olejowej
O to chodzi przy doprężaniu, jednak nie przesadzajmy, że jak ciśnienie wzrośnie z nominalnych 14bar nawet na 16 to mieszanka pojdzie w miske. Wiadomo, nie jest to uszczelnienie idealne, ale straty są pomijalne.
sTERYD napisał/a:
Mieszankę trzeba bardziej sprężyć, na co idzie więcej energii/mocy
Idąc Twoją logiką sTERYD, silniki dolnozaworowe powinny być sprawniejsze od górnozaworowych, bo przecież miej mocy/energii tracą na sprężenie mieszanki ? Coś tu chyba jednak nie gra. Ludzie tuningujący silniki atmosferyczne chyba od zawsze doprężają silniki, żeby dostać te pare KM więcej na kołach/kole.
nie pamiętam ile ma barow bo test robiłem z rok temu, ale na pewno ponad 10. W/g danych seria ma 10,5 wiec kompresje mam ok. Ale tez nie kojarzę żeby było tam zawrotne 15 czy więcej, chyba jakoś specjalnie dużo nie wzrosło ciśnienie. Zawory tez docierałem ze 2 lata temu
10,5;1 to jest stopień sprężania, nie ciśnienie sprężania w cylindrze. Ciśnienie jest zależne też od takich czynników jak zużycie silnika czy kąty otwarcia/zamknięcia zaworów. Stopień sprężąnia natomiast to stosunek całkowitej objętości cylindra do jego objętości przy TDC. Z tego co wiem, seria powinna mieć ciśnienie sprężąnia 14 bar i są silniki które wyniki podobne do tego osiągają na teście kompresji.
_________________ Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
grzegorz1652, znam ten ból gdy pod maską zamiast 1.6 jest wsadzone 1.4... Przerabiałem to, jak kupiłem swoje auto. U mnie co ciekawsze jeszcze był wsadzony komp z poldrovera, bo ten silnik z niego pochodził...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum