Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 12:50 [R75] Wymiana uszczelki pod głowicą.
Typ: v6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Niedawno pisałem w dwóch wątkach o problemach z odpalaniem i ubytkiem wody w układzie chłodzenia.
Niestety po wykręceniu świec jedna z nich była zalana wodą (konkretnie patrząc na silnik od przodu auta to prawa w tylnym rzędzie - albo inaczej mówiąc ta najbliżej kierowcy_
No więc jednak padła uszczelka pod głowicą - i teraz pytanie czy zdjęcie tylnej głowicy nastręcza jakieś konkretne problemy , wiem że to sporo roboty bo trzeba wpierw zdemontować kolektory wlotowe itp, ale czy są jakieś kruczki których bez specjalnego sprzętu nie będę wstanie przeskoczyć ? Generalnie mam doświadczenie w grzebaniu przy silnikach i obawiam się raczej jakiś wymyślnych trików niż samej roboty.
A jak wygląda sprawa z rozrządem? Czy demontaż głowicy od razu pociąga za sobą rozmontowanie rozrządu do zera?
A może po prostu oddać do serwisu ? Zna ktoś może uczciwą cenę za tę robotę ?
Pozdrawiam
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Wrz 26, 2010 17:08
roadking napisał/a:
ale czy są jakieś kruczki
jednej śruba od głowicy nie da się wyciągnąć, trzeba ją oblepić taśmą by nie wpadała i wyjąć ją z głowicą.
[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 18:08 ]
roadking napisał/a:
A jak wygląda sprawa z rozrządem?
wymagane jest założenie nowego pasa rozrządu. I najlepiej wymienić obie uszczelki, a zakres naprawy będzie znany po rozebraniu i określeniu przyczyny przecieku.
Rozrząd mam kompletny, interesuje mnie rozbicie dalej na części, ile za rozrząd robocizna i ile części do wymiany uszczelki plus robocizna.
Mówisz że 3000 z częściami się zamknie ? tylko ile z tego to rozrząd.
Nie zamknie tylko tak jak Rafał napisał będzie ponad 3000zł
Komplet uszczelek ze śrubami ok 600zł ja kupowałem tutaj masz tutaj http://www.s-part.pl/334,...2.0-2.5-v6.html i są to uszczelki Victor Reinz.
Rozrząd ok 1300zł
Mi mechanik mówił 1000/1500 za robotę w tym rozrząd, wymiana uszczelniaczy, planowanie, sprawdzenie głowic na szczelność tylko jeszcze ja wymieniałem termostat z rurkami. Skończyło się na 1600 za robotę, wyciągał mi silnik żeby wymienić uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni do tego jeszcze mi wymieniał wkład w poduszcze silnika. Jak policzysz sobie jeszcze olej, płyn chłodniczy, a to już pewnie i filtr oleju to wychodzi pare stówek ponad 3000 jak coś jeszcze dojdzie to cena się robi pod 4000 tys.
Myślę że największym winowajcą jest to że przed nami Roverkami jeździły osoby które potrafiły jeździć i co najwyżej tankować. Ludzie po prostu nie interesują się jak pracuje ich silnik ważne że jedzie, nie ważne że uwalony bieg wentylatora, albo termostat, usterka która co najwyżej może kosztować stówkę albo dwie, a później rodzi się w tysiące. Ludzie nie potrafią korzystać z tego co daje im diagnostyka R75, podejrzewam że nawet nie wiedzą jak i kiedy ma działać wentylator, mam na myśli tutaj takich którzy z różnych powodów u nas na forum nigdy nie byli a znam takich osobiście.
Czy ktoś wie jak odbywa się dokręcanie głowicy w v6?
Jaki moment i jaki kąt obrotu i w ilu etapach?
Szukam i szukam i nic konkretnego nie znalazlem
Mam gdzstś ściągnietego rava ale mam problem z kompem (strasznie muli)
Witam mam pytanie ...bo w własnym tematycznym wątku na dalekiej stronie nie mogę go podbić ...
czy jeśli mam na jednym cylindrze brak ciśnienia dokładnie 6 ( pozostałe 12-12,5 )
to jest możliwe zdziałanie czegoś bez ściągania głowicy
żadnych usterek po zdjęciu pokrywy nie widać
teraz albo ściągam głowicę albo same wałki
generalnie zakładam zdjęcia całości niemniej może jest coś po drodze co ograniczyło by zakres i warto sprawdzić
przed zdemontowaniem całości
_________________ MG ZT-T .... jest zadowolenie
Discovery i AfricaTwin to 3 razy
Generalnie myślę że przy braku sprężania to podniesienie głowic i tak cię nie ominie i tak pytanie tylko czy głowica do remontu czy cały motor do wymiany. Powiem ci że te 12 na pozostałych nie urywa. Mogę
Cie jedynie pocieszyć że byłem w takiej samej sytuacji a nawet nadal jestem bo motor co prawda przełożyłem ale jeszcze autem nie jeźdzę. U mnie było 2 bary na 5 baniaku na 1 i 3 9bar a na 2, 4 ,6, po ok 12
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum