Tylko czy problem jest z przełożeniem wskaźnika tak aby nie uszkodzić ?
Jest problem i to nie mały, bo wskazówki piekielnie ciężko wychodzą, a i ułamać ośkę bardzo łatwo, do tego później musisz "skalibrować" zegary żeby mieć prawidłowe odczyty
Prędkościomierz wg. GPS, ale resztę tez trzeba ustawić Na stronie klubowej jest art, o wymienie wskazówek w eR600, jest tes dokładnie opisane jak skalibrować każdy z wskaźników.
[ Dodano: Sro Mar 04, 2015 11:06 ]
Jak już bedziesz wskazówki wyjmował to wrzuć od razu podświetlane z innego samochodu, bo IMHO efektu nie bedzie na seryjnych wskazówkach.
Zastanawiam się czy te wskazówki podejdą, zakupiłem również Angielską wersje licznika aby pobawić się w demontaż przed przystąpieniem do wymiany tarcz.
Na początek wyciągnę stopery spod wskazówek i sprawdzę czy wskazówka nie zacznie się obracać lub nie opadnie, w celu późniejszej kalibracji.
Po to są właśnie stopery, będzie się obracać w kółko. Jak wyciągniesz wskazówki to kalibracja jest nie nieunikniona, ja w eR600 chyba ze 2 tygodnie jeździłem z zegarami bez szybki i korygowałem wskazania tak długo aż licznik zaczął wskazywać dobrze.
Co do wskazówek które pokazałeś to najpewniej będą ok, jedyne co może nie pasować to otwór pod ośkę napędu, ale z tym sobie łatwo poradzisz.
Co do samego Indiglo, to IMHO dużo ładniejszy efekt można uzyskać podświetlając tarcze białymi ladami, i do tego ładny kolorek wskazówek i to wystarcza w zupełności, nie gryzie oczu, jest czytelne i ładnie wygląda. a i podświetlenie tarcz i wskazówek zrobił byś za 50zł, Ale co kto lubi.
Slax nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
Sugerujesz że po wyciągnięciu blokady wskazówki zaczną się obracać w lewo i nie zatrzymają się od razu na punkcie "6" wg. skali zegara ?
Jeśli tak jest to jak wyciągniesz wskazówki to same ośki też się zaczną obracać, chyba że czegoś nie ogarniam.
krzychunh potrzebny ci taki warsztatowy/labolatoryjny. Chodzi o to żeby ściągnąć charakterystykę przed rozebraniem wskaźnika zmieniając płynnie częstotliwość, następnie jak wiemy jakie wartości odpowiadają odpowiednim obrotom to ustawiamy zadaną wartość na generatorze i ustawiamy odpowiednio wskazówkę.
W końcu miałem czas aby zacząć działać w kierunku zmiany tarcz a oto wstępny efekt, spod wskazówek bije światło gdyż nie są dociśnięte, czas na kalibracje oraz zmiane podświetlenia licznika z pomarańczowego na niebieski
1. Do podświetlenia wskazówek użyłem diod led 12V (kupić pasek led nie powleczony silikonem)
- w tarczach oryg od każdego otworku na wskazówkę wycinamy/wypalamy otworek na diode LED tak aby oba otworki były połączone. Ogólnie aby wskazówka chodziła luźno a obok można wcisnąć diode LED z paska.
- z paska metrowego wycinamy odcinek 3 diod z rezystorem w sumie 4 sztuki (oznaczone są odcinki)
- z każdego paska odprowadzamy po dwa kabelki (lutujemy je oczywiście) bierzemy pod uwagę oczywiście biegunowość
- rozmieszczamy paski tak by nie przeszkadzały i nie zawadzały o pozostałe elementy
- kabelki łączymy w szereg tak aby można było odprowadzić jeden kabelek z zasilaniem "+" oraz "-"
2. W tarczach Indiglo (w zalezności jak rozmieściliście wycieliście / wypaliliście otworki) [u mnie otwór na diodę led zrobiłem u góry] więc od góry nad otworami Prędkościomierza i Obrotomierza wybiłem wybijakiem dodatkowy otwór "czyli 8 tak aby były widoczne diody rzucały światło pod wskazówkę"
Przykręcamy tarcze.
3. Wskazówki wyciągnąłem z licznika Renault Megane 2, łatwo je się wyciąga oczywiście delikatnie. Od prędkościomierza oraz obrotomierza pasują idealnie.
4. Wszystkie przewody podpinamy pod zasilanie. (Zasilanie do diod odprowadzamy od układu z Tarcz Indigo zabezpieczy nam przed spaleniem diod
5. Zasilanie pobieramy od żarówki PAMIĘTAJ O BIEGUNOWOŚCI "+" / "-"
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 85 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Nie Mar 29, 2015 22:26
bardzo fajnie to wygląda, kiedyś widziałem to w lagunie1 i naprawde robiło wrażenie, w swojej lagunie też miałem plan to zamontować no ale się sprzedała i jest roverek
Montaż ogólnie jest prosty ale jak się to robi pierwszy raz to szkoda nerwów. Ale człowiek uczy się na błędach . Poprawa wskaźnika temperatury i paliwa, oraz zmiana podświetlenia przejechanych km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum