Forum Klubu ROVERki.pl :: [200/25/ZR]Najniższe obroty z wciśniętym gazem ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[200/25/ZR]Najniższe obroty z wciśniętym gazem ?
Autor Wiadomość
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



  Wysłany: Czw Paź 29, 2015 20:25   [200/25/ZR]Najniższe obroty z wciśniętym gazem ?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam,
dzisiaj zdarzyło się że ktoś inny jechał moim samochodem i zwrócił mi uwagę na pewien szczegół. Mianowicie w moim roverku nie da się z wciśniętym pedałem gazu mieć mniej niż 1500 obrotów jak jest zimny i ok 1900 obrotów jak jest ciepły.
Mianowicie chodzi o to że najmniejsze wciśnięcie pedału gazu na jakie zareaguje ecu spowoduje ustawienie obrotów na 1900. Dla porównania w golfie 4 można sobie dowolnie i płynnie ustawić obroty od 1000.
Oczywiście pytanie czy ktoś z was zwrócił na to uwagę i czy wszystkie roverki tak mają ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 29, 2015 20:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 30, 2015 15:58   

Opisz jeszcze raz o co Ci chodzi.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pią Paź 30, 2015 16:45   

BigBoyPL, u mnie jest tak samo i próbowałem "wczuć się" zaraz po zakupie i tak wczuwam się już 2 lata. Lekkie muśnięcie i 1800 od razu. Jeszcze nigdy nie udało mi się płynnie zmienić na luzie.
Tłumaczę to sumą dawki powietrza z krokowego i minimalnym otwarciem przepustnicy.
Podejrzewam też IAT Sensor.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
dejv89 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 20
Skąd: Płock

Rover 25

  Wysłany: Pią Paź 30, 2015 19:12   

U mnie identyczna sytuacja,ale już się przyzwyczaiłem. :mrgreen:
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 30, 2015 22:07   

hmm może czujnik położenia przepustnicy w dolnym zakresie pracy, jakieś bzdury przekazuje do kompa
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Paź 31, 2015 14:27   

Polecam wszystkim sprawdzić bo chyba wychodzi na to że roverki nie mają mapy dla niskich obrotów.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sob Paź 31, 2015 18:29   

Co sprawdzić?

Dobra skumałem :-|
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
Ostatnio zmieniony przez NoPE Sob Paź 31, 2015 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 01, 2015 17:30   

Jutro sprawdzę jak nie zapomnę a w drodze na groby we Wszystkich Świętych wolne obroty się przydadzą.

[ Dodano: Nie Lis 01, 2015 17:30 ]
No więc tak. Sprawdziłem i .................
Nie zauważyłem nic niepokojącego, podczas wciskania pedału gazu zarówno na postoju jak i podczas jazdy obroty wzrastają płynnie nawet w dolnych granicach.
To może nie będę już pisał tylko pokaże.
https://youtu.be/fJ2NX3kooCo
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 01, 2015 18:45   

Ja się przyjrzę TPS
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Lis 02, 2015 18:17   

W takim razie u mnie wygląda to zupełnie inaczej.
Nagrałem kilka filmików żeby było dokładnie wiadomo o co chodzi.
Może jakaś osoba z ZR'a albo R25 się wypowie bo może to być też kwestia ECU a w 200 jest troszkę inny osprzęt jak i ECU.

https://youtu.be/yH8P_mE4Mlo
Rano po dojeździe do pracy od razu widać że najniższe obroty to gdzieś 1800

https://youtu.be/P55v5U2-NTo
Następnie ze startu po południu obroty jałowe ~1200, najniższe ~1600 następnie w miarę malenia jałowych najniższe podnoszą się do ~1800

Od 0:48 występuje kolejny nierozwiązany problem mianowicie gaz wciśnięty gdzieś na 3000 obrotów i to jest to co się dzieje zawsze kiedy jadę czyli znikają obroty. Natomiast pierwszy raz zdarzyło się to na postoju i zaczęło strasznie trząść budą aż do 1:05. Starałem się przez ten czas trzymać pedał gazu w jednym położeniu. Później jak widać znów zachowuje się tak samo jak wcześniej.

https://youtu.be/l8-LsbRuO6U
Na końcu na ciepłym silniku obroty gdzieś ~1900
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 02, 2015 20:14   

Ja tu nie widzę nic niezwykłego, pierwsze dwa linki silnik zimny więc i minimalne obroty są podwyższone, ostatni link silnik ciepły obroty w normie.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 02, 2015 21:53   

Chodzi o to, że nie da rady wbić z jałowych (800rpm) na np 1300. Lekkie muśnięcie pedału gazu pomija zakres od jałowych do 1800prm.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 02, 2015 22:15   

Aha, teraz kumam. To na postoju a podczas jazdy też tak jest ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Pon Lis 02, 2015 22:36   

Podczas jazdy masz obciążony silnik dlatego da się normalnie jeździć.
Pytanie co z fantem na drugim filmiku. Od 0:48 do 1:05 przepustnica otwarta cały czas tak samo i powinny być obroty 3000 a schodzi poniżej 900 obrotów i telepie strasznie budą po czym po chwili wraca do normy i już przez całą jazdę nigdy tak się nie dzieje. Musi ostygnąć ze 3 godziny i znów o samo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200]Sprzęgło huczy na wciśniętym pedale.
Khonju Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Cze 01, 2015 23:25
Khonju
Brak nowych postów [R214i 96] Na biegu jałowym przy wciśniętym pedale sprzegła
pawel4580 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Maj 10, 2010 17:18
Kot
Brak nowych postów [R214 8V 99] z gazem
rwakulszowa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lis 04, 2007 22:16
piter34
Brak nowych postów [r25 2.0 di 00] problem z gazem
tomasz01 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sty 20, 2009 13:41
Brt
Brak nowych postów [Rover 214] Problem z gazem sekwencyjnym
Damiano Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 38 Nie Mar 24, 2013 18:28
kangaroo69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink