Borygo lub Petrygo. Jeśli wymieniasz to kolor może być dowolny (ja mam różowy). Płyn wymieniałem w zakładzie - robocizna kosztowała mnie 20zł w raz z przedmuchaniem układu powietrzem pod ciśnieniem.
Ostatnio zmieniony przez rbl Sob Wrz 12, 2009 20:20, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 19:22
do wymiany potrzebny jest kanał,najazd lub podnośnik.Te czynności dotyczą diesli.
-przed wymianą wyłączyć klimę
-odkręcić korek zbiornika wyrównawczego
-zdemontować osłonę silnika od spodu auta
-ustawić pojemnik na płyn pod silnikiem w rejonie spustu
-odkręcić śrubę spustową w bloku silnika ( jest z przodu ,powyżej kołnierza dolnej rury turbo ) i spuścić płyn
-wyczyścić blok,śrubę i zakręcić ( 20 Nm ) z nową podkładką
-pod spodem auta,podstawić pojemnik, odpiąć zacisk na dolnym wężu chłodnicy,ściągnąć
przewód i spuścić płyn
-wyczyścić wszystko, sprawdzić stan przewodów,założyć węża,opaskę zaciskową i osłonę silnika od spodu auta
-zdjąć górną pokrywę silnika ( trzy śruby )
-odkręcić śrubę odpowietrzającą na cieńszym wężu ( przy akumulatorze )
-wlewać powoli płyn do wychłodzonego silnika aż do momentu wypłynięcia z otworu odpowietrzenia
-zakręcić śrubę odpowietrzenia
-dolać płynu do poniżej poziomu wlewu
-uruchomić silnik i wprowadzić na obroty 2000-3000 rpm
-gdy płyn się zagrzeje i zacznie podnosić się poziom, zakręcić korek zbiornika wyrównawczego
-utrzymywać obroty do momentu włączenia się wentylatora
-po wyłączeniu się wentylatora zatrzymać silnik
-po ostygnięciu sprawdzić poziom i ewentualnie uzupełnić płyn
-założyć pokrywę silnika jeśli nie trzeba już odpowietrzać
-kontrolować poziom przez kilka dni
Plyn na bazie glikolu etylowego najlepiej o wydłużonym okresie eksploatacji.Ja mam Febi,dobry jest Prestone .
dziękuję rbl i Andrzej ..... widzę Andrzej, że masz na temat R75 dużą wiedzę , a że mieszkam w Wolbromiu , czyli jakieś 35 km od Krakowa , to może kiedyś zrewanżuję się piwkiem . pozdr. A
_________________ w R75 czuję się jak za kokpitem łodzi podwodnej kpt. Nemo
A w ogole to nalezy go wymieniac bo jedni mowia ze koniecznie co 3 lata a inni ze jesli spelnia swoje parametry to lepiej nie ruszac i co najwyzaj dolewac i badz tu madry
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 18:34
menior napisał/a:
jesli spelnia swoje parametry to lepiej nie ruszac i co najwyzaj dolewac i badz tu madry
Płyn chłodniczy po 2-3 latach, a o wydłużonym okresie użytkowania po 5 latach, mimo spełnienia wymagań odporności na niskie temperatury, traci między innymi inhibitory korozji, czyli dodatki antykorozyjne które cały czas działając chemicznie zużywają się i po tym okresie silnik wewnętrznie i układ chłodzenia i ogrzewania nie są już chronione przed korozją ,dlatego zalecana jest wymiana .
Chciałbym wymienić płyn w układzie.
Opis jak to zrobić znalazłem w tym temacie.
Mam tylko pytanie ile tego płynu kupić tzn. ile wchodzi do układu?
Czy proponowane powyżej płyny są ok? Czy jeszcze jakieś inne proponujecie?
-utrzymywać obroty do momentu włączenia się wentylatora
nagrzanie tego czołgu do 90*C to z godzina siedzenia w aucie z wciśniętym pedałem gazu.
Jutro czeka mnie operacja wypłukania układu. Kupiłem płukankę do układu chłodzenia firmy Valvoline i płyn Prestone. Najbardziej boje się, że zapowietrzę układ, tym bardziej, że naprawdę nagrzać tą bestię na postoju do momentu załączenia wentylatora to ciężkie zadanie. Przez lato w upały po 33*C stałem w korkach i nawet wentylator nie drgnął, wskazówka stała jak skała na optymalu.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Gru 11, 2015 09:17
cin1391 napisał/a:
Przez lato w upały po 33*C stałem w korkach i nawet wentylator nie drgnął, wskazówka stała jak skała na optymalu.
Przejrzyj posty na temat wskazań temperatury w naszych Roverkach. Gdy ja zagrzałem swojego do temp. 111°C, wskazówka również była w idealnym poziomie, na tym optimum.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum