Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:08
Prostownika nie wolno podłączać do instalacji bez akumulatora, bo bedzie zbyt wysokie napięcie i można uszkodzić jakiś moduł. Tak samo nie mozna wypinac akumulatora na pracującym silniku, bo jak wyżej. Przed wojną, jadąc maluchem spadła mi klema z aku i momentalnie spaliły się żarówki w przednich reflektorach, bo napięcie podskoczylo do ok 14V.
Jeżeli masz prostownik, to zabierz na noc akumulator do domu i go podladuj. Na 99% radio nie ma wlaczonego kodu.
U mnie kilka dni temu było podobnie, podładowałem prostownikiem, oczyscilem klemy i kręci jak nowy.
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 06, 2016 21:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Prostownika nie wolno podłączać do instalacji bez akumulatora, bo bedzie zbyt wysokie napięcie i można uszkodzić jakiś moduł.
Mój prostownik daje max 14,4V czyli dokładnie tyle ile auto
mocu napisał/a:
Tak samo nie mozna wypinac akumulatora na pracującym silniku, bo jak wyżej.
Wcale nie z powodu napięcia, ale to też może nastąpić.
Alternator do działania potrzebuje napięcie/prąd wzbudzenia i to jeden z głównych powodów.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Oddalem takie radio jak ma dominoz prebennemu I bylo z kodem, napięcie skoczylo do 14v hah mi ląduje altek zawsze powyżej 14,2v.
W astrze po odpaleniu odlaczylem aku i auto smigalo na samym alternatorzez przez chwile, ale tam Malo elektroniki bylo...
A co do układania jakichś map i inne cuda wianki, ecu ma mapy paliwowe zależne od temperatury i jak tylko mam 75 nigdy żadnych adaptacji nie robiłem.
Dziękuję pozdrawiam
Dominoz, zmieniaj aku, odpalaj, jedz, a to radio to oddaj rydzykowi niech słucha swojej rozgłośni w żałosnej jakości wsadź cos lepszego, w końcu muzykiem jesteś
Dominoz, zmieniaj aku, odpalaj, jedz, a to radio to oddaj rydzykowi niech słucha swojej rozgłośni w żałosnej jakości wsadź cos lepszego, w końcu muzykiem jesteś
Też pisałem ze 2DIN powinien włożyć
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Dominoz, zmieniaj aku, odpalaj, jedz, a to radio to oddaj rydzykowi niech słucha swojej rozgłośni w żałosnej jakości wsadź cos lepszego, w końcu muzykiem jesteś
Też pisałem ze 2DIN powinien włożyć
Biję się z myślami...jestem blisko
Co do kodu i radia jeszcze: gadałem z poprzednim właścicielem auta i powiedział, że nie raz odłączał aku- np przy wymianie wtrysków w silniku, czy lakierowaniu całego nadwozia i nigdy żadnego kodu nie chciało. On takiego nie ma- radio zawsze działało...Jest to możliwe, czy robi mnie w ch...?
Dominoz jak włączasz radio to od razu się włącza czy masz wiadomość "Code enabled"?
Akumulator nie jest rozładowany w całości, więc działa normalnie
Lampy działają, świeca żarowa pali, radio gra, otwiera się z pilota...ale za mało prądu, żeby odpalić
Dlaczego piszecie że nie można odłączyć klemy przy pracującym silniku? Akumulator wcale nie jest głównym odbiornikiem, więcej prądu biorą wtryski, pompy paliwa, to te główne ale są jeszcze drobniejsze np. elektromagnesy. W sumie to będzie ponad 30A Po odłączeniu klemy na zimnym silniku prawdopodobnie na wolnych obrotach silnik zgaśnie. Z powodu spadku napięcia. Poza tym regulator napięcia nie reguluje prądu/napięcia wytworzonego tylko reguluje przez regulację napięcia na wirnik. Jemu szkodzi przeciążenie a nie brak odbiorników.
zdzichu Jak chcesz to odpinaj sobie w R75 aku podczas działania silnika ale ja tego robić nie zamierzam i nikomu nie polecam bo jest co najmniej kilka opisanych na forum przypadków uwalenia elektroniki auta. Pamiętam uwalone immo i uwalony komp silnika gdzie koszta wymiany z pilotami i kluczykami są raczej mało zachęcające do eksperymentów
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Troche drogi ale przynajmniej daje porządny prąd rozruchowy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja zakupiłem akumulator Kozak i jestem mega zadowolony. Koszt z wysyłką wyniósł 210 zł, ale aku dobrze trzyma, ma mocny prąd rozruchowy (przy -16 walił dobrze).
Przekonałem się do nich, bo 2 lata temu kupiłem do Matiza. Matiz był niejeżdżony przez ROK, minęła zima, nadeszło lato, akumulator siedział pod maską. Wsiadłem do mietka z pewnością, że nie zakręci nawet, a tu szok. Po roku nieużywania akumulator bez problemu kręcił.
Od tamtej pory wszyscy u mnie w rodzinie kupują Kozaka, bo okazuje się, że to dobre aku i rewelacyjny stosunek jakość/cena.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Już po strachu.
Kupiłem w końcu Tuborga, ale 77ah. Nie mieli 75ah, więc dali mi mocniejszy w tej samej cenie. Zapłaciłem 339 zł.
Aku zmieniłem bez problemu. Odpalił od razu, a radio działa
Dzięki wszystkim za wszelkie rady.
Jaki mocniejszy? bo wiecej Ah to wcale nie dobrze bo nie doładujesz w mrozy na krótkim odcinku szczególnie.
77AH to i tak lekko dużo a 80 już za dużo ciężko nawet kupić prostownik co 8-10A ma prąd ładowania
[ Dodano: Czw Sty 07, 2016 16:06 ]
Dobra przeczytałem jeszcze raz i już załapałem 77AH jest OK
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A jak to jest, że niektóre radia potrzebują kodu, a niektóre nie?
U mnie po przekręceniu kluczyka już z nowym akumulatorem od razu zaczęło grać. Nie ukrywam, że kamień z serca mi spadł.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 208 Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: Czw Sty 07, 2016 16:22
Kiedys byl tu temat jak aktywowac aby wymagalo kodu. Później masa ludu wyzywała, że zablokowali sobie radia, bo nie znali kodu. Wiec lepiej go nie aktywować...
_________________ teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum