Temacik poswiecony udoskoleniom mechanicznej pompie wtryskowej VE21.
jak wiadomo ma ona spory potencjal wiec warto by bylo troszke rozszerzyc ten watek
[ Dodano: Sro Lut 24, 2016 22:37 ]
Jak wiadomo najwazniejsza jest sruba dawki paliwa (czerwony )
wkrecajac ja wiekszamy a wykrecajac zmniejszamy dawke paliwa w calym zakresie
boczne szpilki sa od (zielona ) minimalnych (niebieska) maksymalnych obrotow wykrecajac je zwiekszamy zakres obr
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Lut 26, 2016 16:44
Remigiusz napisał/a:
natsu9, Nie ma juz większego, tam siedzi 11mm, i fale ma kolega tez już większa w środku
wieksze sa bo i tloczki 12 ale to zalezy co chcemy osiagnac i czego oczekujemy potem fala wystarczajaca jest bo przewaznie przy mniejszych tloczkach maja agresywniejsze krzywki co wlasnie mozna zastosowac i wykorzystac ja .
postanowilem temat rozruszac gdyz wiekszosc uzytkownikow posiada pompe VP30 czyli stosowana w IDT tam najwiecej mlodzona ale ona nie da w pelni zadowolenia gdyz ograniczeniem jest tłok ktory to jest 10mm
Fala od Freelandera ma takie same wysokości jak od Vp30 (nie wejdzie na trzpień od głowicy SD czy SDI). Dla porównania fala od SD.
A tutaj porównanie długość wtrysku, jak widać w Vp30 jest bardzo długi a od Freelandera krotki i agresywny.
Springi od głowicy Freelander są takie same jak od VP30 czyli dłuższe o jeden zwój. Od SD jest krótszy.
A tutaj reszta moich zdjęć z prac nad pompami.
Mam teraz 3 pompy:
- SD pompa na części z 10mm głowica od Landka i kilka elementami z lekka rdza z jednej pompy SD.
- SD pompa z 2x podkładkami pod tak zwany "gov-mod" oraz 11mm glowica
- Vp37 Freelander pompa z 11mm SD głowica, springami z Landka oraz podkładkami i fala.
[ Dodano: Wto Mar 08, 2016 00:19 ]
Porowanie koncowek wysokiego cisnienia na pompie:
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto Cze 28, 2016 21:03
Troszke odgrzeje zaczne o jednego z wazniejszych pytan/problemow
Po podniesieniu dawki paliwa czasami wystepowal problem ze zgaszeniem silnika . Niby zaplon byl wylączony a silnik nadal pracowal .
Co za tym idzie?,a mianowicie przyczyna byla zbyt miekka sprezynka w elektrozaworze ktora odpowiada za odciecie paliwa na tloczkorozdzielacz.
Owa sprezynka ma ok 13mm dlugosci ,ja poradzilem sobie z tym mankamentem dajac pod jej tlok ktory domyka otwor w glowicy tloczkorozdzielacza kulke o grubosci 4mm pod sprezynke i problem znikl (sprezyna wywiera wieksza sile na tlok ktory zamyka doplyw paliwa )
[ Dodano: Sro Sie 24, 2016 19:10 ]
Warto z demontować lub wyciąć ten lewarek od ciepło/zimnego rozruchu wewnątrz pompy, Utrudnia tylko montaż LDA orza moga byc problemy jak u mnie ze mi blokowało cięgno gazu i przez to auto tak topornie szlo i mało mocy było.
Dziękuje kazdaf za druga pompę na testy leć przydała się żeby odkryć przyczynę
Autko teraz fajnie odżyło i śmiga o niebo lepiej już nie czuć tych 100koni a trochę więcej Banan jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum