Jak znajdziesz wióry lub "srebrny" olej to wiadomo co trzeba zrobić.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
tak wiem miałem już taki przypadek świadomie zajechałem skrzynie nie chciałem wzywać pomocy drogowej bo do domu były 3 km i nagle jebs nie wiadomo dlaczego łożysko się rozpadło bez wcześniejszych znaków przez te 3 km jak jechałem do domu to słuchałem tylko jak wszystko się mieli z całego łożyska zostały tylko 2 kulki a o zębatkach nie wspomnę ale wyremontowałem skrzynie i śmiga elegancko więc wiem jaki może być olej ale myślałem że IRD można też innym sposobem sprawdzić niż olej jak ktoś ma jakieś pomysły to śmiało ja z chęcią posłucham a tak przy okazji ile litrow oleju potrzebuje do skrzyni biegow , ird i dyfra?
Tylko co ty chcesz sprawdzać... Stara rewizja i tak się zmieli. Zawsze. Zobacz olej i tyle. Jak masz opiłki na korku, szukaj powoli nowego. Jak masz srebrny olej i opiłki szukaj szybko.
Winu dobrze gada, ja swojego jak kupiłem to przy przebiegu 160kkm miał czysty olej i mechaniki z LR orzekli że musiał mieć zmienione IRD bo nie ma bata żeby fabryczne tyle przejechało i chyba miał zmienione bo teraz to auto ma już ponad 300kkm i jedzie cały czas na nim, nawet w terenie. A o ile pamiętam to mechanik sprawdzał numery i chyba było w nowej rewizji ale to było ok 3 lata temu i nie pamiętam dokładnie
[ Dodano: Czw Mar 17, 2016 08:33 ]
No i ja zmieniałem olej w IRD z każda zmiana oleju silnika, i cały czas miałem czysty olej.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ja co 3 wymianę oleju w IRD dodaję odrobine płukanki przed zlaniem. i podnoszę przód auta aby dobrze ściekło.
do nowego oleju co 3 wymianę dodaję 20ml ceramizera i chodzi elegancko.
Po 2 użyciu ceramizera skrzynia i IRD bardzo się wyciszyły.
3 lata i grubo ponad 100kkm i bez zmian w hałasie itp. wystarczy co 15kkm litr oleju takiego jak producent przewidział i musi chodzić
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jak kupisz po 1L na IRD i dyfer to styknie, a skrzynia 2L trzeba i nie kombinuj z olejami tylko lej jak producent przewidział bo on jest bardzo wrażliwy w tym temacie. Skrzynia koniecznie MTF94 wchodzi 1,6L, IRD przekładniowy 75w90 API GL-5 wchodzi ok 1,1L i najmniej wymagający jest dyfer olej 80W/90 wchodzi ok 0,83l.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Czy ja wiem czy takim niskim kosztem:
Jakieś 400 -450 zeta za łożyska (6 szt) i reszta osprzętu do wymiany to razem 500-600 zł. z dyfrem 970 zł więc można kupić coś w lepszym stanie.
Ale jak bardzo chcesz
TVK000180/51441 :
Łożyska kosza 2x -> 41,27 x 73,43 x 21,40 mm
Łożyska półosi 2x -> 34,92 x 44,45 x 19,05 mm
Łożysko wałka ataku -> 30,16 x 64,29 x 21,43 mm
Łożysko flanszy -> 33,34 x 68,22 x 22,22 mm
TVK100380/47098:
Łożysko kosza 2x: -> 38.1 x 65.08 x 18.03 mm
Łożyska półosi 2x -> 34,92 x 44,45 x 19,05 mm
Łożysko wałka ataku -> 30,16 x 64,29 x 21,43 mm
Łożysko flanszy -> 33,34 x 68,22 x 22,22 mm
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
wyciek to akurat nic strasznego bo uszczelnienia dość łatwo się wymienia i nie trzea do tego jakiegoś specjalnego ściągacza.
Prosty zestaw za 50 zł wystarczy.
Ważne by tryby były całe.
Sam wymieniałem łożyska w swoim dyfrze i nie ma z tym jakiś większych problemów.
Oczywiście przyda się dostęp do prasy.
Jak masz możliwość to szukaj czegoś w swojej okolicy z opcją sprawdzenia.
Jak tylko tryby całe brać i nie marudzić.
Też dlatego piszę.
Kupić nową rewizję sprawdzając czy tryby całe.
Zamówić zestaw łożysk i uszczelnień
Zrobić i zapomnieć na lata.
Ja kupiłem swojego w 2008 r w 2009 robiłem dyfer i jest idealnie.
Płaciłem wtedy 890 zł po znajomości w ASO za kompletną wymianę łożysk i uszczelnień w GEN.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum