Forum Klubu ROVERki.pl :: [FREELANDER]tylny dyferencjał i wisko
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[FREELANDER]tylny dyferencjał i wisko
Autor Wiadomość
szlampis 




Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 20

Land Rover Freelander

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 22:12   

no w sumie to racja :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 15, 2016 22:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Mar 16, 2016 08:15   

Jak znajdziesz wióry lub "srebrny" olej to wiadomo co trzeba zrobić.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
szlampis 




Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 20

Land Rover Freelander

Wysłany: Sro Mar 16, 2016 21:55   

tak wiem miałem już taki przypadek :razz: świadomie zajechałem skrzynie :P nie chciałem wzywać pomocy drogowej bo do domu były 3 km i nagle jebs nie wiadomo dlaczego łożysko się rozpadło bez wcześniejszych znaków przez te 3 km jak jechałem do domu to słuchałem tylko jak wszystko się mieli z całego łożyska zostały tylko 2 kulki a o zębatkach nie wspomnę ale wyremontowałem skrzynie i śmiga elegancko :P więc wiem jaki może być olej :P ale myślałem że IRD można też innym sposobem sprawdzić niż olej jak ktoś ma jakieś pomysły to śmiało ja z chęcią posłucham :wink: a tak przy okazji ile litrow oleju potrzebuje do skrzyni biegow , ird i dyfra?
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Czw Mar 17, 2016 08:08   

Tylko co ty chcesz sprawdzać... Stara rewizja i tak się zmieli. Zawsze. Zobacz olej i tyle. Jak masz opiłki na korku, szukaj powoli nowego. Jak masz srebrny olej i opiłki szukaj szybko.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 17, 2016 08:33   

Winu dobrze gada, ja swojego jak kupiłem to przy przebiegu 160kkm miał czysty olej i mechaniki z LR orzekli że musiał mieć zmienione IRD bo nie ma bata żeby fabryczne tyle przejechało i chyba miał zmienione bo teraz to auto ma już ponad 300kkm i jedzie cały czas na nim, nawet w terenie. A o ile pamiętam to mechanik sprawdzał numery i chyba było w nowej rewizji ale to było ok 3 lata temu i nie pamiętam dokładnie

[ Dodano: Czw Mar 17, 2016 08:33 ]
No i ja zmieniałem olej w IRD z każda zmiana oleju silnika, i cały czas miałem czysty olej.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Mar 17, 2016 08:40   

Ja co 3 wymianę oleju w IRD dodaję odrobine płukanki przed zlaniem. i podnoszę przód auta aby dobrze ściekło.
do nowego oleju co 3 wymianę dodaję 20ml ceramizera i chodzi elegancko.
Po 2 użyciu ceramizera skrzynia i IRD bardzo się wyciszyły.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Mar 17, 2016 08:55   

3 lata i grubo ponad 100kkm i bez zmian w hałasie itp. wystarczy co 15kkm litr oleju takiego jak producent przewidział i musi chodzić
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
szlampis 




Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 20

Land Rover Freelander

Wysłany: Czw Mar 17, 2016 22:32   

a ile tak tego oleju wchodzi do skrzyni i ird i dyfra? :wink:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Mar 18, 2016 07:53   

jak kupisz po 1L na IRD i dyfer to styknie, a skrzynia 2L trzeba i nie kombinuj z olejami tylko lej jak producent przewidział bo on jest bardzo wrażliwy w tym temacie. Skrzynia koniecznie MTF94 wchodzi 1,6L, IRD przekładniowy 75w90 API GL-5 wchodzi ok 1,1L i najmniej wymagający jest dyfer olej 80W/90 wchodzi ok 0,83l.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
szlampis 




Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 20

Land Rover Freelander

Wysłany: Nie Mar 27, 2016 06:58   

http://olx.pl/oferta/dyfe...html#31c606f501 znalazłem taki dyfer jakiś tani ;) widać ze miał wycieki ale jest to ten nowszy dyfer brać go w ciemno czy można się czegoś bać? :mrgreen:
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 08:00   

Brać nową rewizję zawsze można ogarnąć nie dużym kosztem.
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 08:42   

Czy ja wiem czy takim niskim kosztem:
Jakieś 400 -450 zeta za łożyska (6 szt) i reszta osprzętu do wymiany to razem 500-600 zł. z dyfrem 970 zł więc można kupić coś w lepszym stanie.
 
 
szlampis 




Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 20

Land Rover Freelander

Wysłany: Nie Mar 27, 2016 10:41   

a pamięta ktoś jakie łożyska tam przychodzą? dokładne wymiary ?
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 11:51   

Są gotowe zestawy Timken/INA:

http://landroverowy.pl/lo...-tzz100140.html

Nie ma się co męczyć, taniej nie będzie :razz:

Ale jak bardzo chcesz
TVK000180/51441 :
Łożyska kosza 2x -> 41,27 x 73,43 x 21,40 mm
Łożyska półosi 2x -> 34,92 x 44,45 x 19,05 mm
Łożysko wałka ataku -> 30,16 x 64,29 x 21,43 mm
Łożysko flanszy -> 33,34 x 68,22 x 22,22 mm

TVK100380/47098:
Łożysko kosza 2x: -> 38.1 x 65.08 x 18.03 mm
Łożyska półosi 2x -> 34,92 x 44,45 x 19,05 mm
Łożysko wałka ataku -> 30,16 x 64,29 x 21,43 mm
Łożysko flanszy -> 33,34 x 68,22 x 22,22 mm
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 13:17   

Nadal zadaje pytanie co z tuleją rozprężną?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 13:45   

Do flanszy dyfra jest bez problemu TXT100010
http://www.s-part.pl/265,...freelander.html

W tym komplecie od landroverowego nawet jest w zestawie z łożyskami.

A do flanszy IRD nie ma, trzeba brać całą flanszę za 150 funtów.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 16:56   

no to rozumiem OK
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 19:46   

wyciek to akurat nic strasznego bo uszczelnienia dość łatwo się wymienia i nie trzea do tego jakiegoś specjalnego ściągacza.
Prosty zestaw za 50 zł wystarczy.
Ważne by tryby były całe.
Sam wymieniałem łożyska w swoim dyfrze i nie ma z tym jakiś większych problemów.
Oczywiście przyda się dostęp do prasy.
Jak masz możliwość to szukaj czegoś w swojej okolicy z opcją sprawdzenia.
Jak tylko tryby całe brać i nie marudzić.
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 20:19   

Ile można się rozwodzić nad tematem dyfra...
Ja pierdziu :P
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 27, 2016 21:03   

Też dlatego piszę.
Kupić nową rewizję sprawdzając czy tryby całe.
Zamówić zestaw łożysk i uszczelnień
Zrobić i zapomnieć na lata.
Ja kupiłem swojego w 2008 r w 2009 robiłem dyfer i jest idealnie.
Płaciłem wtedy 890 zł po znajomości w ASO za kompletną wymianę łożysk i uszczelnień w GEN.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Tylny most tylny dyferencjał
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 7 Czw Maj 10, 2012 08:23
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander 1.8i] Regenrowane Wisko polecani sprzedawcy
silvanael Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 66 Pią Kwi 22, 2016 10:02
SyntaX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink