Wysłany: Sob Maj 14, 2016 09:58 [R75]Awaryjne przełączenie P > N w skrzyni automatycznej
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Słuchajcie mam pytanie: czy w R75 z automatyczną skrzynią biegów jest możliwość "ręcznego" przełączenia z P na N? Padł mi akumulator i nie mogłem przełączyć na N aby holować auto. W niektórych autach z automatem istnieje możliwość "ręcznego" przełączenia na N, np w audi jest linka pod popielniczką, w innych np. przy lewarku jest taka linka...
Ostatnio zmieniony przez Tequila Czw Maj 19, 2016 19:15, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 14, 2016 09:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tequila, w takim razie linka odczepiła się od zabieraka. Jest nie możliwością abyś zmieniał pozycje lewaka i nic się nie działo. Wielokrotnie już tak robiłem i nigdy nie było problemu. Ale lepiej posłuchaj SeniorA, I zapal inaczej, bo holowanie naszych skrzyń jest niewskazane. Może nie możesz odpalić samochodu, bo lewarek nie jest ani w pozycji P ani N?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Linka jest przy skrzyni czy przy lewarku? Temat odpalenia auta jest bardziej skomplikowany. Muszę go odholować nie mam innego wyjścia. Auto zepchnąłem na parking i po pewnym czasie już nie mogłem przestawić na N. Myślałem, że może dlatego, że aku rozładowane...
Przy skrzyni, jak wstaniesz się pod auto to nie idzie jej nie zauważyć. Tylko powiedz mi jak ciężko pracuje lewarek? Standardowo, czy po prostu bardzo lekko. Chociaż zasilanie jakiejkolwiek jest, tak aby na zegarach pokazywało, jakie przełożenie jest?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Znaczy pod auto mam się kłaść? Lewarek chodzi dość ciężko. Tak jak do tej pory. W tej chwili jest na P, tak jak zostawiłem jakiś tydzień temu. Zasilanie jest, zegary świecą, działa centralny, oświetlenie wnętrza itp. Rozrusznik nie kręci bo za mało prądu.
Jak smigałem E39 to pamietam ze była blokada, że kluczyk musiał być na zapłonie aby zmienić bieg..
Kumpel w swojej e38 polift miał tak, że musiał mieć odpalony silnik aby zmienić drązkiem z P na N.. Ale jeśli drązek Ci chodzi to nie jest blokada tylko tak jak chłopaki piszą.. cos sie musiało mechanicznie skopać..
Jak nie wygrasz tej walki to znajdź dobrego laweciarza.. Czesto maja takie wózki aby zablkowanowe koła wrzucić na wózek i wciagnac na lawete.. I w ten sposbo przetransportuj fure do warsztatu.. Co prawda bedzie trzeba wydać kilka PLNów ciezko zarobionych ale chyba lepsze jest to, niż leżenie pod autem potem holowanie auta na N i żeby coś popsuć.. Pamiętaj, ze automat jest smarowany na innej zasadzie niż manual..
A najlepiej zajrzyj w instruckje obsługi - nie ktore automaty mogą być holowane ale nie szybciej niż i nie dalej niż.. A nie ktore maja kategoryczny zakaz holowania..
Najśmieszniejsze jest to, że auto właśnie stoi pod warsztatem i to w dodatku specjalizującym się w automatycznych skrzyniach biegów. Problem w tym, że ten mechanik to taki oszołom, że właśnie dlatego chcę to auto od niego zabrać. Naprawiał mi skrzynię biegów 5 tygodni a miał to zrobić w dwa dni. jak już go zmusiłem żeby poskładał wszystko do kupy to nie mógł odpalić auta. On się kompletnie na niczym nie zna, poza skrzyniami biegów. Kilka osób ponoć zaglądało do mojego auta aby go odpalić ale nikt nie dał rady. Dlatego chcę auto zabrać, nie mam innej możliwości jak tylko odholować auto.
kurde ty.. To jak gośc grzebał i teraz nie mozesz zmienic biegow to nie ma że boli.. ma to zrobić.. nawet jak glupia linka spadła to za szmaty go i niech sie kładzie pod auto i to naprawia.. Przeciez to jest chore - jak Ci cos spier.. to bedzie jeszcze gorzej niz bylo przed jego pseudonaprawą
Słuchaj, auto "wyjechało" z warsztatu na parking na N, sam w nim siedziałem. To było jakiś tydzień temu. Wczoraj jak pojechałem po auto to już nie mogłem wrzucić na N. Nawet się zastanawiam czy mechanior nie zrobił czegoś specjalnie ale auto było zamknięte, a kluczyk zabrałem do domu. Chcę koniecznie zabrać auto bo nie mam zamiaru czekać kolejne 5 tygodni...
No właśnie skupmy się na tym jak "przełożyć" na N. Nie wiem, gdzie szukać tego zabieraka. Podpowiesz? Chcę tam zaraz pojechać, a już jest ciemno więc chciałbym konkretnie wiedzieć gdzie szukać.
No a ten wymieniacz części wlał olej do skrzyni? Jak ją w pośpiechu składał to pewnie przeoczył. Jak w skrzyni nie ma oleju lub jest go ledwo, ledwo, to nie ma ciśnienia, wtedy mogłeś na N nawet jechać do przodu te 10 czy 20 metrów.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Jeżeli skrzynia była wyjęta całkowicie i leżała rozebrana na stole a cały olej był spuszczony z układu, to coś za mało wlali. Powinno być zdaje się jakieś 8,5 litra, a jak naprawdę było to spytaj tego wymieniacza części.
_________________ Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
Zmiana biegów u nas jest mechaniczna, jest drążek z którego idzie linka do skrzyni (zabieraka) i po zmianie biegu przesuwa się wewnątrz pręt, który biegnie przez całą skrzynie i jest z drugiej strony zakończony potencjometry, który to już mówi elektronice który mamy bieg, ale do zmiany na N czy na P nie trzeba zasilania
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum