Forum Klubu ROVERki.pl :: [polonez] silnik 1.8T odcina zaplon
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[polonez] silnik 1.8T odcina zaplon
Autor Wiadomość
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 17, 2016 10:37   [polonez] silnik 1.8T odcina zaplon
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Mam problem z silnikiem 1.8T silnik po zalaczeniu turbo czyli kolo 3tys. obrotow Zaczyna szarpac i odcina zaplon. Silnik jest zamontowany w polonezie mam oryginalny komputer, potrafia wyskoczyc bledy "niskiego poziomu paliwa" ale mysle ze to nie ma nic do rzeczy
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 17, 2016 10:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 17, 2016 11:05   

Może pompa paliwa nie wyrabia ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 17, 2016 16:22   

Pompa paliwa jest wsadzona oryginalna wygiagnieta z dawcy tak samo jak regulator cisnienia.... staralem sie zeby czesci odpowiadajace za prace silnika byly wyjete i przelozone... ale moze cos pominalem

[ Dodano: Nie Lip 17, 2016 13:52 ]
A taki szatanski pomysl jak odepne rure od turbo i przewod idacy do czujnika cisnienia komputer bedzie myslal ze jedzie bez doladowania i powiniem przyspieszac jak wersja bez turbo przynajmniej bedzie wiadomo czy to komputer odcina czy po prostu czegos mu brakuje

[ Dodano: Nie Lip 17, 2016 17:22 ]
Udalo mi sie zczytac bledy z komputera P1640 Powertrain DTCs Available in Another tego nie znalazlem po prostu brakuje jakiegos modulu P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected wyktyto wypadanie zaplonu jednoczesnie w wielu cylindrach P0313 wypadanie zaplonu przy bardzo niskim stanem paliwa w zbiorniku
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Nie Lip 17, 2016 20:54   

Widzę że znów kombinacji ciąg dalszy, minimum informacji za to maksimum pytań.
Znów oczekujesz że ktoś wywróży ci odpowiedź, a tak naprawdę nikt nie wie co tam masz i w jakiej konfiguracji.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 17, 2016 21:16   

Świeczki podmień, na forum jest trochę opisane o szarpaniu 1.8t może to będzie to. Może turbo przeładowuje i odcina paliwo, zapłon. Ile dmucha turbo?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lip 19, 2016 18:36   

Tu nie chodzi o wrozenie z fusów. Troche zle opisalem problem na poczatku. Problem w tym silniku jest taki ze nie mozna zastosowac oryginalnego kola zamachowego dlatego umnie jest cos takiego
http://www.fotosik.pl/zdjecie/bcdc9b226954a0dd problem jest taki ze czujnik widzi kolo i przy niskich obratach jest wszystko dobrze tylko po dodaniu gazu silnik szarpie i wpadaja bledy zaplonu.
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 20, 2016 09:52   

Chudy widziałeś dwumas z 75 ?
Rozumiem że te koło masz od strony rozrządu?
Wydaje mi się że wycięcia są zbyt wąskie a powierzchnia dająca sygnał na czujnik jest za duża. W oryginalnym dwumasie tej powierzchni dającej sygnał jest dużo, dużo mniej. Może tu jest problem bo przy większej prędkości obrotowej czujnik nie wyrabia ze zczytywaniem przerw?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 20, 2016 13:23   

Ni3 bedzie to dzialac w takiej postaci, ewentualnie det w trybie FI i trigger jakis typowy, np: 60-2 czy cos.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Lip 20, 2016 21:50   

Moze zdjecie tego nie pokazuje ale tam jest 36 zebow minus 4 czyli tyle samo ile jest na kole zamachowym z 75 (ja mam kolo zamachowe z automatu) za bardzo nie wiem MARKZO o co Ci chodzi???? To jakis oddzielny modul i dlaczego nie moglo by byc tamto kolo??? Kupilem czujni walu z bmw (akurat z diesla) ale bardziej chodzilo o to zeby byl maly nawet wtyka pasowala z rovera ale silnik na tym wogole nie odpalil
https://www.google.pl/sea...idIkLkD43TYM%3A tylko ze czujnik z rovera przyciaga metal jak dziki a ten wcale... nawet drobnego opilka nie trzyma... moze zepsuty... Pomyslalem ze czujnik jest za gruby i dlatego nie widzi zebow i teraz nie wiem czy to wina czujnika (tego kupionego)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 21, 2016 04:50   

Widocznie kupiłeś zły typ czujnika, w 75 1,8T masz czujnik Halla i taki powinieneś założyć do siebie. Chodzi mi o to, że ciężko pożenić to w sposób pokazany przez Ciebie. Musiałbyś dorobić taki wieniec pod czujnik jak w 75 1,8t - dokładnie taki sam, nie podobny.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Lip 21, 2016 20:33   

Odnośnie samego adaptera który zrobiłeś :
Po pierwsze za mała różnica między polami detekcji.
Po drugie zrobiłeś koło w jakiejś tam skali. Zmierz obwód, średnicę czy co tam chcesz jednego i drugiego, oblicz skalę. Następnie oblicz jaką częścią koła jest pojedynczy wystający znacznik lub zmierz jego szerokość. Później oblicz ile powinien zajmować ten znacznik na twoim małym kole. Zapewne wyjdzie bardzo mało. Pomyśl czy ten czujnik halla miałby taką dokładność żeby zarejestrować zmianę stanu na takim małym wycinku jeśli nawet zrobiłbyś to kółko idealnie w skali.
Jeśli dalej masz jakieś wątpliwości to oscyloskop i sprawdzaj przebieg.

Nadal uważam że samo ECU z 75 może nie działać poprawnie bez licznika i innych modułów.
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 22, 2016 18:17   

Kolo jest zrobione w skali, zostalo wyciete laserem wiec nikomu reka sie nie omsknela... srednica kola 13cm prawie identycznie jak kolo pasowe. Jest to podobnie zrobione jak kolo w bmw tylko chyba tam jest troche wieksze, musze dopasc takie kolo i zmierzyc..... wydaje mi sie ze problem lezy w wielkosci czujnika z racji tego ze moje kolo ma grubosc zeba 6mm i taka sama przerwe. Czujnik z bmw ma 10mm czyli jeszcze dobrze nie "zejdzie" z zeba a juz ma nastepny. Trzeba by bylo dopasc czujnik o srednicy 6mm lub mnijszy i pewnie bedzie dzialac. Co do innych modulow musle ze bedzie to dzialalo bo po kazdym odlaczeniu danego modulu i nawet licznika silnik byl odpalany (co prawda nie byl jezdzony)
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 22, 2016 21:48   

BigBoyPL, dla Twojej informacji w 75 można z powodzeniem jeździć bez licznika, z powodów elektronicznych nie uda się jeździć bez modułu komfortu, natomiast do samego działania ecu z silnikiem nie potrzeba nic więcej, po za pestką immo i Ews, tylko tutaj musialbym zerknąć jak wyglądają połączenia
_________________
75 Red Edition
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 05:15   

Ja mam zamontowany immobilizer z cala pestka nawet udalo mi sie wmontowac w kluczyk. Tylko zaraz sie okaze ze modul komfortu nie bedzie dzialal....bez czegos??? Badziej mi sie wydaje ze bez modulu silnik by wogule nie odpalil tak jak bez sygnaly ze skrzyni biegow. I tez watpie ze za blad wypadania zaplonu jest odpowiedzialny modul komfortu.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 23, 2016 07:41   

a czemu nie zastosowałeś ori czujnika z 75?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
chudy86044 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2015
Posty: 52
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 09:10   

Bo do ori. czujnika potrzebne jest oryginalne kolo a jak juz pisalem wczesniej rover 75 ma dwumas i nie pasuje do skrzyni a nie zamontuje samego wienca bo moje kolo jest mniejsze i nie zamontuje rozrusznika juz nie mowie o montażu samego wienca... juz myslalem o tym zeby wyciac zeby w kole zamachowym. http://www.fotosik.pl/zdjecie/e134071c37afcf49 , http://www.fotosik.pl/zdjecie/7c193b1be22e64c3 Pomysl jest taki wywiercenie otworow fi 14 i powstanie nam 14mm przerwa i 7mm zab mam czujnik ktory ma 13mm srednicy wiec powinien szczytac przerwe na kole bez zaklucen i zab
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 23, 2016 10:31   

nie rozumiem Twojej logiki działania, weź czujnik rovera i zobacz jak będzie działał z tym kołem, które urzeźbiłes, w czym problem skoro go masz?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 20:18   

Na całe to kombinowanie są dwa rozwiązania :
Instalacja normalnego sterownika z 1.8 + indukcyjny czujnik + Ecumaster koszt ok. 1000zł z groszami i do tego możliwość strojenia po ewentualnej modyfikacji.
Zakup sterownika np. od Rovera 45 1.8 ze skrzynią Stepspeed i wysłanie do go ZandF w UK żeby go przemodzili pod Turbo, oczywiście wraz z czujnikiem indukcyjnym. Koszt podobny + wysyłka w obie strony.

Ewentualnie próbować z ori czujnikiem z Rovera, może na nim będzie ok...
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 21:30   

chudy86044, ile wynosi różnica przemieszczenia znaczników między dwumasą a kołem które podchodzi to poloneza ?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 23, 2016 22:12   

MultecFSO napisał/a:
Instalacja normalnego sterownika z 1.8 + indukcyjny czujnik + Ecumaster koszt ok. 1000zł z groszami i do tego możliwość strojenia po ewentualnej modyfikacji.

bez dołożenia jakiegoś koła z popularnym triggerem i strojenia w trybie FI to niestety nie przejdzie, bo det nie ogarnia zapłonu rovera - sprawdzone przy DET3 w 75 1,8t :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez] Silnik krokowy z PN 1.4 pod sterownik 1.8
miniex Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 7 Wto Maj 24, 2016 18:59
chudy86044
Brak nowych postów [ Polonez 1.4 ]gdzie znajduje się czujnik temperatury silnik
Polonezik Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Nie Paź 28, 2012 19:35
Polonezik
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Manual do
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Paź 13, 2019 11:56
sTERYD
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink