Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75] Rover 75, 2002r, 150KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: longer86
Wto Sie 23, 2016 18:11
[Rover 75] Rover 75, 2002r, 150KM
Autor Wiadomość
Fatumboba 



Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 6



Wysłany: Wto Sie 23, 2016 11:01   [Rover 75] Rover 75, 2002r, 150KM
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam serdecznie,

jakiś czas temu pytałem tutaj odnośnie tego modelu. Jak już wspominałem zakochałem się w tym aucie. Aktualnie trafiłem na ciekawą i interesującą mnie ofertę. Byłbym skłonny pojechać obejrzeć to autko jednak ciekawi mnie opinia prawdziwych zapaleńców. Co sądzicie na pierwszy rzut oka? Warto się fatygować? ewentualnie co powinienem sprawdzić?

http://otomoto.pl/oferta/...html#8ed57f1028

Pozdrawiam :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 23, 2016 11:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dominoz 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 680
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 23, 2016 12:35   

Napisz tego posta w odpowiednim dziale :)

Co powinieneś sprawdzić? Poszukaj na forum w dziale "chce kupić roverka".
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sie 23, 2016 18:12   

Zapoznaj się z regulaminem działu I dodaj zrzut ogłoszenia
_________________
75 Red Edition
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Wto Sie 23, 2016 20:36   

wygląda całkiem ok, wersja po pierwszym "małym lifcie" (bez drewna, inna blenda z tylu)

auto nie jest zniszczone, jeżeli odpowiada Ci taka wersja wyposażenia (jest trakcja, komputer, klimatronic, czujniki parkowania ), sprawdzić auto toafem (visy, przebieg, vin, wentylator), wykonać na stacji test co2 w układzie chłodzenia, zwrócić uwagę na sprzęgło, klimę, sprawdzić czy są dwa kluczyki, jeżeli wszytko ok - kupować :)

w zakorkowanym mieście musisz liczyć spalanie 13-15l, 2.0 to nie odrzutowiec, zwłaszcza w niskim zakresie obrotów, jak się rozkręci to już jest ok

jazda testowa obowiązkowa, sprawdź zachowanie auta na klimie (będzie odczuwalnie słabsze)

wydaje mi się ze lewa tylna lampa jest wymieniona, ale może tylko mi się wydaje :)

koszty ważniejszych prac:

rozrząd ~2k
sprzęgło ~1.5k
visy ~600-800
wentylator - różnie, zależy od usterki
 
 
Fatumboba 



Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 6



Wysłany: Sro Sie 24, 2016 08:15   

Wybaczcie za nieodpowiedni dział. Pisałem w pośpiechu. Problemem mojego obecnego auta jest zbyt mały silnik w stosunku do wagi samochodu. Dlatego chciałbym mieć pewność, że Rover będzie w stanie bez problemu wyprzedzać czy zbierać się pod górkę. Szczególnie gdy w aucie zasiądzie oprócz mnie ze dwóch pasażerów.

Szukam raczej benzyny, ponieważ nie robię na tyle kilometrów miesięcznie, żeby kupować diesla.





 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sie 24, 2016 10:39   

jak na twoje potrzeby to 2.0V6 spełnia je, ale odrzutowcem nie jest. Jak byś wgrał do niego mapy u PHJOWI w Nowym Mieście nad Wartą to będzie żwawszy i będzie mniej palił. wszystkie słabsze czyli 1.8 i diesle raczej kiepsko z wyprzedzaniem itp. chyba że diesla dasz na wgranie map to już jest dobrze. Generalnie to auto musi mieć ok 150KM mocy żeby jechało.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Vigoslaw 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 805
Skąd: Pruszcz Gdański

Rover Coupe

Wysłany: Sro Sie 24, 2016 12:01   

sknerko,

Przecież 1.8 T tez sie fajnie zbiera, i do tego jest tańsze w obsłudze... Jak dla mnie najbardziej sensowny wybór w 75.

Pozdrawiam,

Vig
_________________
Samochód wybiera się sercem, a nie rozumem :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sie 24, 2016 13:16   

Vigoslaw,
sknerko napisał/a:
wszystkie słabsze czyli 1.8
czyli nie pisałem o 1.8T a o zwykłym bo 1.8T nie jest słabszy.

[ Dodano: Sro Sie 24, 2016 14:16 ]
Vigoslaw napisał/a:
i do tego jest tańsze w obsłudze...
chyba w twoich marzeniach :mrgreen: . mam V6 szt.2 i 3 K-series, K-seria jest droższa w obsłudze i do tego trzeba bez przerwy jej pilnować zaglądając pod maskę. Z V6 tego problemu nie ma raz wydany pieniądz na rozrząd i jeździsz a jak kwęka to taniej jak k-series.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Fatumboba 



Dołączył: 21 Lip 2016
Posty: 6



Wysłany: Sro Sie 24, 2016 14:19   

Dobrze poczytać komentarze ludzi, którzy się na tym znają :) Dzięki Panowie. Nie twierdzę, że powyższe ogłoszenie wypali, ale na pewno nadal będę szukał czegoś ciekawego.

Nie ukrywam, że bardziej podobają mi się modele z 2004/2005 roku niż te z 2002. Może zacznę też szukać za granicą od osoby prywatnej.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 24, 2016 17:21   

Polifty wyglądają jak kupa, stylista który tego dokonał. Pewnie popełnił harakiri bo zabrał caly charakter który to auto miało z przodu.
_________________
75 Red Edition
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sie 24, 2016 18:13   

longer86 napisał/a:
Polifty wyglądają jak kupa, stylista który tego dokonał. Pewnie popełnił harakiri bo zabrał caly charakter który to auto miało z przodu.


To Twoja opinia. To samo może ktoś inny powiedzieć o przed lifcie.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sie 24, 2016 18:20   

No i ją wyrażam, a Ty co obrońca po liftów? Bo juz któryś raz sie powtarzasz...
_________________
75 Red Edition
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Sie 24, 2016 18:32   

nie obronca poliftow tylko wyrazam opinie taka sama jak Ty swoja. I co z tego, ze ktorys raz sie wypowiadam, to jakis problem?
Wszyscy sie uwzieli jakie to przed lifty ladne, a polifty ble, wiec ja tak samo wyrazam swoja opinie odnosnie poliftow.
A wypowiadam sie 2 raz, jesli mamy byc dokladni.
 
 
emiks-3 



Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 22



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 08:01   

7 lat używam 1.8T, roverów 75 przez moje ręce przeszło troszeczkę i według mojej opinii silniki v6 wcale tak dobrze nie wypadają, chodzi o koszty napraw jak i pobór oleju. Zmiana rozrządu... koszt podwójny. W v6 też HGF się trafia choć rzadziej niż w serii K. Śmiem twierdzić, że 1.8T na fabrycznym PRT są wolne od problemów z HGF. No chyba, że kierowca z fiata 125 p się przesiada "cieknie coś z silnika, to chyba dobrze, naczy jest jeszcze płyn", takie podejście zawsze zarżnie silnik w roverze.

Na pewno 1.8 zwykłe omijaj z daleka:-) bez sensu silnik do tej budy, chyba że wrzucasz gaz i dajesz żonie niech sobie toczy się defiladowym krokiem po mieście.

Reszta to już kwestia oceny wad i zalet. O dieslach się nie wypowiem bo nigdy nie miałem ale zbierają dobre opinie w stosunku do innych silników.
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 25, 2016 08:05   

Przez całe (już prawie) 2 lata jak mam CDT przy silniku miałem walnięty 1 wtrysk, który wymieniłem na używkę i sprzęgło (bez dwumasu - poprzedni kierowca - kobieta ;) ). Wszystko inne to rzeczy niezwiązane z silnikiem - pompka sprzęgła, wysprzęglik, hamulce (i tak do śmierci mógłbym wymieniać :P ).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 08:39   

prebenny a ile ty tam przez te dwa lata miałeś koników? :mrgreen: coś mi się wydaje że mniej jak 1.8 bez T :D
emiks-3 napisał/a:
i według mojej opinii silniki v6 wcale tak dobrze nie wypadają, chodzi o koszty napraw jak i pobór oleju.
A ja mam 8 lat V6 i jak naleje oleju to tyle z niego wyleci nie bierze nic, mam od 1,5r drugiego V6 i dolewka jest ok litra na rok (czyli miedzy wymianami) a za to mam już swoją 3 k-serię i z nimi są wieczne problemy jak ich nie pilnujesz plus w każdym minimum litr oleju na 10kkm lub więcej, to co piszesz o PRT też zweryfikowałem w 2 Landkach i mocno rozmijasz się z prawdą, owszem oddala widmo HGFu ale nie do zera niestety i oprócz termostatu musisz zrobić jeszcze inne pierdoły żeby w miarę być spokojnym a i tak jak nie będziesz pilnował płynu to w zasadzie jeden większy ubytek i masz HGF. Największa bolączką 1.8 jest zaworek w kolektorze ssącym. Właśnie robiłem uszczelkę pod głowica w Landku który od fabryki ma 100kkm przejechane ma PRT i czujnik poziomu płynu nigdy się nie zagrzał ani nic innego i uszczelka poszła, najprawdopodobniej bo się gówniana kulka zacięła. Koszt 1000pln, do tego rozrząd też ok 800 wyjdzie z robotą (jak osobno robisz) i zmieniasz paski dużo częściej jak w V6.
emiks-3 napisał/a:
Zmiana rozrządu... koszt podwójny.
Dziękuję wole raz zapłacić za rozrząd V6 i cieszyć się z mocy, fajnego dźwięku i mieć spokój, bo reszta przypadłości tego silnika to VIS który wcale drogi nie jest i w przeciwieństwie do uszczelki głowicy każdy kto ma choć odrobinę pojęcia jak coś naprawić sobie z tym poradzi przeważnie za friko. W rzędowym zapłacisz za rozrząd, uszczelkę głowicy, kolektor ssący (bo się wygina), olejowe uszczelnienia silnika, wodne też, krokowy który stale się sypie, często też przepustnica, mało to jest problemów? Nie...... ja wolę V6, o dieslu nie pisze bo one moim zdaniem są za słabe mocą.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ostatnio zmieniony przez sknerko Czw Sie 25, 2016 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 25, 2016 08:44   

sknerko błąd ;) Miałem wgrane mapy XPOWERa, które równały do CDTI (131 koni bodajże) ;)

Ciekawy w sumie jestem jak CDTI wypada na tle 2.0v6. Z 2.5 nie ma szans, to oczywiste ale z 2.0 hm.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 09:10   

prebenny napisał/a:
Miałem wgrane mapy XPOWERa, które równały do CDTI (131 koni bodajże)
Ale mierzyłeś te kucyki na hamowni i żaden nie zdechł ciągnąc twoja furmankę? ;/ :mrgreen:

prebenny napisał/a:
Ciekawy w sumie jestem jak CDTI wypada na tle 2.0v6.
zlał bym ci dupsko że aż byś płakał nasze 2,5 odchodzi mi najwyżej na długość auta, za to kiedyś z kimś dieslem leciałem w trasie to byle górka i znikał mi z lusterek (CDTI pytanie czy był zdrowy)
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
j0zek 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Maj 2013
Posty: 1000
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 09:14   

prebenny napisał/a:
sknerko błąd ;) Miałem wgrane mapy XPOWERa, które równały do CDTI (131 koni bodajże) ;)

Ciekawy w sumie jestem jak CDTI wypada na tle 2.0v6. Z 2.5 nie ma szans, to oczywiste ale z 2.0 hm.


Po dobrej mapie minimalnie objedziesz 2.0v6 :)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Sie 25, 2016 09:16   

Na rajdzie zlotowym Tomek Zangiew (auto po po mapach) odchodził Kamilowi na starcie ale już przy większej prędkości prawie mu migaliśmy żeby nam z trasy zjechał :mrgreen: A Kamil nie ma tych map od PHJOWI w swoim co ja mam i Michał w swoim.

[ Dodano: Czw Sie 25, 2016 10:16 ]
j0zek napisał/a:
Po dobrej mapie minimalnie objedziesz 2.0v6
na ciasnym torze, na prostej nie ma szans, chyba że mapa jest pod 150KM
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów Rover 75 2.0 150KM
creee Chcę kupić ROVERka 2 Nie Maj 14, 2017 14:05
manuel
Brak nowych postów [ROVER 75 - 2.0 V6 150KM] Proszę oceńcie ten samochód
Mechal Chcę kupić ROVERka 4 Nie Gru 06, 2020 23:46
arczi220
Brak nowych postów Rover 75 CDTi 130KM czy 2.0 V6 150KM na gaz? proszę o pomoc
davido019 Chcę kupić ROVERka 12 Sro Mar 30, 2011 22:13
Markzo
Brak nowych postów Pomocy stoje przed kupnem ROVER 75 2.0 150KM
kosting_1 Chcę kupić ROVERka 2 Czw Paź 08, 2015 22:33
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink