Wysłany: Sro Paź 12, 2016 06:02 [620SDI] Kontrolka SRS I ABS nie gaśnie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam, od kilku miesięcy palą mi sie kontrolki SRS I ABS co by mi nie przeszkadzało gdyby nie to że ABS mi przestał działać a zbliża sie zima. Mam tu do was pytanie, czy problem z airbagiem może sie w tym aucie przekładać również na ABS. Kiedyś miałem wymienianą kolumne kierowniczą i dałem inną poduche jak i również kierownice, możliwe że trzeba będzie wymienić kompa SRS, z drugiej strony mogły mi paść czujniki od poduszek bo już nawet nie pamiętam od kiedy mam ten problem z kontrolkami. Jeśli jednak system airbag nie przekłada sie na abs to zostały mi tylko czujniki abs przy koronkach i sprawdzenie wiązki pod tapicerką. Dodam jeszcze że przy wymianie kolumny, immo i centralnego, wymieniłem też komputer główny ale nie podmieniłem komputera ABS
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 12, 2016 06:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
W wersji SDI ABS i SRS nie ma nic wspólnego ze sobą. Uszkodzenie jednego systemu nie ma wpływu na drugi.
Co do jednego i drugiego systemu najprościej jest wybłyskać błędy zwierając dwa piny sterownika ze sobą , zarówno ABS i SRS ma osobne wyprowadzenia (dwupinowa kostka) jedna znajduje się pod kierownicą a druga z prawej strony przy nogach pasażera (bynajmniej u mnie 1998 rocznik) .
Nie pytaj mnie która jest która bo nigdy tego nie pamiętam, ale mogę sprawdzić po południu. (żółte otaśmowanie jest zarezerwowane dla SRS).
Temat wałkowany na forum 100 razy. Poszukaj opisy błędów.
Podpowiem tylko że co do systemu SRS nawet da się skasować lampkę pod warunkiem że przyczyna błędu została usunięta (gdzieś to kiedyś miałem wygrzebane i wydrukowane). Z systemem SRS jest tak jak nie odepniesz akumulatora a np. odepniesz poduszkę już zostanie zlogowany błąd którego nie usuniesz nawet po podpięciu ponownie poduchy, trzeba uważać. Ja się kiedyś zapomniałem i dlatego była potrzebna procedura kasowania.
Co do ABS (dla ścisłości temat wałkowałem na pompie ABS w wersji 5.0 - różnicę i nomenklaturę wyczytaj w RAVE’e masz jeszcze ABS 2.0 i ABS 5.3 ) 95% przypadków zapalenia lampki to wadliwie działający sensor indukcyjny przy piastach. Wybłyskasz która strona i do podmiany, gdzieś dało się wygrzebać wartość rezystancji samego czujnika, przy uszkodzonym masz zazwyczaj przerwę i wartości w mega omach. Najlepiej mierzyć od strony wtyczki na pompie ABS, (oczywiście uprzednio odpinając akumulator
Czyli czujniki na piastach, kostka od ABSu jest pod nogami pasażera chyba niebieska, co najdziwniejsze dziś auto cały dzień normalnie funkcjonowało, był ABS i żadnych kontrolek, może miałem zabrudzone czujniki
[ Dodano: Sro Paź 12, 2016 22:36 ]
Mam też inny problem, po przyjeździe do polski nie działa mi radio, sprawdziłem bezpieczniki, podmieniłem radio na inne i dalej kaplica.
[ Dodano: Sro Paź 19, 2016 10:54 ]
Problem rozwiązany po zmianie kół z 17 na oryginalne 15
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum