Wysłany: Wto Lut 07, 2017 11:39 [R75] telepie silnikiem, dymi na biało tylko przy odp. temp.
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witajcie.
Mam taki oto problem. Odpalam rano samochód - wszystko gra, pracuje równiutko i w ogóle.
Ruszam, jadę. Jak wskazówka temperatury dochodzi do okolicy połowy pierwszej ćwiartki (czyli 1/8 skali) zaczynają się cyrki:
1. auto zaczyna telepać, pracuje nierówno
2. zaczyna dość mocno dymić na biało z wydechu
3. spaliny są gryzące i śmierdzące bardzo
Dodam, że nie odczuwam spadku mocy, dodaję gazu i auto ciągnie. Mam odpięty przepływomierz, bo padł i był strasznie mułowaty do 2200 obrotów. Teraz ciągnie od dołu.
Objawy ustają, gdy temperatura wzrośnie i powędruje za połowę skali. Wtedy nic się nie dzieje, wszystko chodzi idealnie.
Jeszcze nie próbowałem zczytać live data na toafie, bo nie miałem kiedy.
Uprzedzając pytania - nie ubywa ani oleju silnikowego, ani chłodziwa, test na CO2 w układzie chłodzenia wypadł negatywnie, tzn nie ma CO2 w układzie chłodzenia, czyli UPG jest ok.
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 07, 2017 11:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cin1391, skoro płyn chłodzący i olej w normie to obstawiam, że w trakcie rozgrzewania silnika solidnie leje Ci jeden z wtrysków, co ładnie pasuje z nierówną pracą silnika.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
A ja obstawiam przeplywomierz.Mialem podobnie.Padla przeplywka zrobil sie mul.Odpiąłem przeplywke ciagnal od dolu,ale zaczely dziac sie takie cyrki jak piszesz,dymu nie pamietam. Zrobilem w przeplywce otworek,chyba czworka wiertlem,wpialem z powrotem i smigalem jak przed awaria.
generalnie zasada jest prosta - niebieski dym - spalany olej, czarny brak powietrza lub za duzo paliwa/niedopalane paliwo, biały siwy - woda, plyn, para albo lpg w silniku. Na pewno nie ubywa ci płynu?
dawidd u mnie jest biała dymówa jak jest zimny (zanim dojdzie do tej 1/8 skali to dymi jak parowóz). Wtryski są ok, płynu nie ubywa. I tak od początku jak go kupiłem a już 3 zima leci
No zgadzasz się bo w wylocie powstają para. Zimne elementy są gwałtownie rozgrzewają itd, ale po osiągnięciu temp powinno ustapic
[ Dodano: Pią Lut 10, 2017 07:04 ]
Chociaż z drugiej strony zależy co nazywasz dymowka, jeśli w lusterku wstecznym nie widzisz drugiego auta to naleśniki coś jest nie tak
W lusterku jak jadę to jeszcze pół biedy ale jak zostawię samochód na parę minut, bo np trzeba szyby zeskrobać to sąsiedzi mogą po straż pożarną dzwonić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum